Angående ryska/kinesiska kopior

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Rasmus »

Är intresserad av vad folk har för erfarenhet av att beställa från sådana sidor. När man själv försöker googla fram saker om vad det levereras för kvalité, om sidorna går att lita på osv. så får man ingen vidare bra information.

Pm:a gärna om det är känsligt att skriva ut det i en tråd.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Ohman
Inlägg: 272
Blev medlem: 23 nov 2011, 15:23

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Ohman »

4chan är rätt så bra på sådant. Jag kan allting om dem samt vet vilka som är bra eller dåliga. Det är dock inget jag kommer att prata om då det är rätt så räligt om man får problem med GW.

Var även jäkligt försiktig med resinet, det håller inte samma kontroller som FWs resin t.ex. Risken för EC ämnen är rätt stor, därav jag har slutat med skiten. Jag betalar hellre lite mer $$$ än att bli sjuk för att man är snål. Kvaliteten är även märkbar skillnad. All "kinesresin" spricker jäkligt lätt, det finns fler luftbubblor samt detaljer är ofta rätt illa. Var försiktig som sagt :)

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Flogger »

Vill nämna att allt resin inte alls är sådant, beror helt på vilken säljare. Har sett resin från flera säljare som slår forgeworld på fingrarna alla dagar i veckan.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Ohman
Inlägg: 272
Blev medlem: 23 nov 2011, 15:23

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Ohman »

Please enlighten me, för jag har köpt från 10 olika kineser och en har varit godkänd. Resten skräpt rent ut sagt. Aliexpress/taobao är enbart skit.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Flogger »

Ohman skrev:Please enlighten me, för jag har köpt från 10 olika kineser och en har varit godkänd. Resten skräpt rent ut sagt. Aliexpress/taobao är enbart skit.
Att säga att Aliexpress är skit är lite som att säga Att eBay är skit, vilket såklart faller då det beror på vilken säljare du handlat av på aliexpress.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Ohman
Inlägg: 272
Blev medlem: 23 nov 2011, 15:23

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Ohman »

Stor skillnad på ebay och aliexpress. 80% av det som säljs på ebay är retail medans aliexpress är plagiat. Det kvittar hur mycket man bashar på GW och FW, original är alltid bäst. Jag har köpt från 7 olika försäljare på aliexpress och alla har varit skit.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Flogger »

Ohman skrev:Stor skillnad på ebay och aliexpress. 80% av det som säljs på ebay är retail medans aliexpress är plagiat. Det kvittar hur mycket man bashar på GW och FW, original är alltid bäst. Jag har köpt från 7 olika försäljare på aliexpress och alla har varit skit.
Spelar ingen roll om det är plagiat eller inte, du sa att allt var skit, det stämmer inte. Det är betydligt mer skit på ebay, retail eller ej.

Jag har köpt från 3 och alla har varit top notch, billiga och kvalitén är bättre än forgeworld, samt är resinet ofta mjukare så lättare att skära i. Miranda Irene the 2nd Store är helt jävla fantastisk.
Samt när det gäller modeller som Tyranids är det skönt med en hive tyrant i resin, kokade alla bitar och sedan böjde jag till modellen mer dynamiskt så som jag ville ha den, funkar inte alls att göra med plast.

Sedan finns ryssen på warforge, han gjuter sjukt bra grejer, mycket ljusare resin, samma färg som Forgeworlds. Tror inte ens de själva skulle se skillnad.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Ohman
Inlägg: 272
Blev medlem: 23 nov 2011, 15:23

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Ohman »

Miranda Irene har jag haft 3 reavers ifrån. Roligt att man inte får med alla bitar, saker är chippade vid leverans då de är totalt efterblivna på att paketera.

i3whip är piss med, felgjutna mk IV, idk får du felgjutna armar och shoulderpads på, men det är dock klart att har man inte högre krav än det så är ju plagiat självklart bättre kvalite än originalet...........

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Kerrai »

Ohman skrev:Miranda Irene har jag haft 3 reavers ifrån. Roligt att man inte får med alla bitar, saker är chippade vid leverans då de är totalt efterblivna på att paketera.

i3whip är piss med, felgjutna mk IV, idk får du felgjutna armar och shoulderpads på, men det är dock klart att har man inte högre krav än det så är ju plagiat självklart bättre kvalite än originalet...........
Är du missnöjd kan du ju alltid ta upp det med försäljaren dock, de brukar vara snälla och ger en pengar tillbaka (inte allt så klart, men en del (Miranda Irene shop 2 iaf)) om man inte är nöjd.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Ohman
Inlägg: 272
Blev medlem: 23 nov 2011, 15:23

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Ohman »

Vad ska du med pengar till när du inte kan bygga färdigt din modell? Saknas något hos FW så får man en ny del det får man inte hos kinesförsäljarna.

Skriv svar