Hälp att få ihop min Tyranid Carnifex
Hälp att få ihop min Tyranid Carnifex
Försöker lista ut vad jag ska limma på min carnifex.. men hittar ingenstans där
det tydligt står vilka upgrades som är vilken fysisk plastbit som ska på carnifexen.
dom 3 exempel som jag utgår ifrån är:
1 x Carnifex - 2 x scything talons, frag mines & bio plasma
1 x Carnifex - 2 x twin-linked devourers
1 x Carnifex -1 x twin-linked devourers, 1 x stranglethorn cannon
fundering 1:
Jag ska till en början limma ihop en carnifex med 2 par Scything talons.. (4 scyth-armar allt som allt)
men nu här är min fråga: vad är det som ger den upgraderingen "frag mines" ? och "bio plasma"?
fundering 2:
det står 2st twin-linked devourers, men jag fick bara 2 devourers med modellen.. är det meningen att jag ska ta
dom 2 devourers som jag inte använde från modell #1 så att jag kan sätta 4st på modell #2 ?
det tydligt står vilka upgrades som är vilken fysisk plastbit som ska på carnifexen.
dom 3 exempel som jag utgår ifrån är:
1 x Carnifex - 2 x scything talons, frag mines & bio plasma
1 x Carnifex - 2 x twin-linked devourers
1 x Carnifex -1 x twin-linked devourers, 1 x stranglethorn cannon
fundering 1:
Jag ska till en början limma ihop en carnifex med 2 par Scything talons.. (4 scyth-armar allt som allt)
men nu här är min fråga: vad är det som ger den upgraderingen "frag mines" ? och "bio plasma"?
fundering 2:
det står 2st twin-linked devourers, men jag fick bara 2 devourers med modellen.. är det meningen att jag ska ta
dom 2 devourers som jag inte använde från modell #1 så att jag kan sätta 4st på modell #2 ?
Re: Hälp att få ihop min Tyranid Carnifex)
1. Frag spines och bio plasma finns inte som del/modell utan de bara skriver du ner i listan att modellen har så har den det, som frag grenades eller close combat weapons.
2. Fyra devourers på en modell stämmer bra. Som du upptäckt får man bara med ett par till varje fex, detta är ett klassiskt GW problem (till hive tyrants får du inte ens med ett enda par).
Jag skulle rekommendera att du sätter ett par scything talons (eller crushing claws om du tycker det ser ballare ut) på varje fex, sedan beställer två par sådana här: http://www.forgeworld.co.uk/New_Stuff/T ... URERS.html
Då får du 2st dakkafexar utan närstridsvapen (då deras närstridsvapen i så fall bara är där för coolheten).
2. Fyra devourers på en modell stämmer bra. Som du upptäckt får man bara med ett par till varje fex, detta är ett klassiskt GW problem (till hive tyrants får du inte ens med ett enda par).
Jag skulle rekommendera att du sätter ett par scything talons (eller crushing claws om du tycker det ser ballare ut) på varje fex, sedan beställer två par sådana här: http://www.forgeworld.co.uk/New_Stuff/T ... URERS.html
Då får du 2st dakkafexar utan närstridsvapen (då deras närstridsvapen i så fall bara är där för coolheten).
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Re: Hälp att få ihop min Tyranid Carnifex
ooh.. så en dakkafex är i princip samma sak som en Carnifex med 2st twin-linked devourers?
som ser coolare ut?
Är lite sugen.. men är ännu inte 100 på om jag ska ha carnifexar i min arme.. med 6th edition har dom ju blivit
bättre igen, men jag vet inte om jag kanske borde se över exakt vad jag vill ha innan jag spenderar nästan 300kr på
extra delar som jag kanske inte ska använda...
skulle du rekommendera att man har kanske 3 carnifexar, varav 2 som man konverterar till dakkafexar,
och har den tredje som någon sorts anti tank med crushing claws?
eller bara 2 dakkafexar helt enkelt ?
eller strunta i det och köra något annat?
som ser coolare ut?
Är lite sugen.. men är ännu inte 100 på om jag ska ha carnifexar i min arme.. med 6th edition har dom ju blivit
bättre igen, men jag vet inte om jag kanske borde se över exakt vad jag vill ha innan jag spenderar nästan 300kr på
extra delar som jag kanske inte ska använda...
skulle du rekommendera att man har kanske 3 carnifexar, varav 2 som man konverterar till dakkafexar,
och har den tredje som någon sorts anti tank med crushing claws?
eller bara 2 dakkafexar helt enkelt ?
eller strunta i det och köra något annat?
En dakkafex är en med 2xTL Devourers skulle jag vilja säga.
Det är nog en god idé att fundera lite på vad du vill spela med först såklart. Det uppenbara frågan är: gillar du inte magneter, eller är du fortfarande ovetande om hur trevliga de kan vara för figurspel?
Jag hade magnetiserat armarna. Just monsterarmar är ganska tacksamma och blir inte sladdriga med rätt magneter. Hör av dig om du behöver tips
Det är nog en god idé att fundera lite på vad du vill spela med först såklart. Det uppenbara frågan är: gillar du inte magneter, eller är du fortfarande ovetande om hur trevliga de kan vara för figurspel?
Jag hade magnetiserat armarna. Just monsterarmar är ganska tacksamma och blir inte sladdriga med rätt magneter. Hör av dig om du behöver tips
har redan limmat på dom 2 övre armarna (scything claws) innan jag började fundera på magneter..
men det kanske inte är hela världen ?
då kan jag skifta mellan dubbla twin linked devourers,
och ett extra par scything claws ?
hur låter det?
eller hade jag helst velat magnetisera alla 4 lemmarna?
men det kanske inte är hela världen ?
då kan jag skifta mellan dubbla twin linked devourers,
och ett extra par scything claws ?
hur låter det?
eller hade jag helst velat magnetisera alla 4 lemmarna?
helst hade du velat göra det ja, men man tager vad man haver och jag tycker du ska magneta övriga lemmar, för framtidens skull. sen behöver man knappast köpa forgeworlds dyra dubbla twinnade devourers. personligen tycker jag det blir lite fel med tanke på antalet lemmar som går åt (nids har vanligtvis 6 lemmar och FWs känns som att de är gjorde för flyranten som använder två lemmar till vingar. nu får inte du det problemet när du limmat fast ett par scythes dock). man kan enkelt göra ett par dubble devourer armar med hjälp av andra MC-armar plus 3+termagauntdevourers.
Ja' än't bittä'!
mm, men vanligaste setupen brukar väll vara att man kör med 4 scything claws,
..sen skifta 2 nedre armarna när man vill köra 2 twinlinked devourers? (till en dakkafex)
närstrid, och icke närstrid.
so I'm good så länge jag trixar lite?
med tanke på hur jag limmat dit scything claws ska det
nog inte vara några problem att skifta 2 nedre med scythes eller puffror..

..sen skifta 2 nedre armarna när man vill köra 2 twinlinked devourers? (till en dakkafex)
närstrid, och icke närstrid.
so I'm good så länge jag trixar lite?
med tanke på hur jag limmat dit scything claws ska det
nog inte vara några problem att skifta 2 nedre med scythes eller puffror..

-
max_elmgren
om man inte vill köpa de där dyra från Forge World så är de väldigt lätta att göra om man har lite gamla devourers över till gaunts eller warriors t.ex. då klipper man av den yttersta biten och limmar fast den uppochner på den riktiga devourern som du har och voila så har du den som forge world säljer för massa pengar
Nu har jag inte boken framför mig, men spontant är dakkafexen oändligt mycket bättre än en närstridsfex som visserligen är något billigare.
Även dakkafexen är ju fortfarande väldigt bra i närstrid mot exv fordon, men skjuter ju också 12 TL S6 skott.
Även dakkafexen är ju fortfarande väldigt bra i närstrid mot exv fordon, men skjuter ju också 12 TL S6 skott.
låter awesome! håller just nu på att bygga ihop ett par twin linked devourers från lite delar som blivit över!frigobben skrev:Nu har jag inte boken framför mig, men spontant är dakkafexen oändligt mycket bättre än en närstridsfex som visserligen är något billigare.
kommer posta resultat när jag är färdig, än så länge är det inte katastrof så jag är väldigt nöjd än så länge