Grey knights eller Tyranids?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Mattias H

Re: Grey knights eller Tyranids?

Inlägg av Mattias H »

Jag förstod dina poänger från första början och i princip så var väl våra mål någorlunda desamma, dvs att ge mer kött på benen innan det springs iväg och inhandlas modeller. Mina råd uppmuntrade väl inte till att införskaffa listan även om det är kul att du tycker just hur du tolkar mina intentioner av allt i världen som upprörande. Jag säger inte ens att daskads lista är så jäkla über (även om jag nog tror den har större potential än vad du tror) utan vill med peka på vad jag tror daskads intention med den var.

Jag anser alltså fortfarande att det är viktigt i vilket sammanhang man tänker spel och hur man vill spela. Och kanske därefter posta eventuella listförslag. I en spelgrupp som kör med varsin startbox är det säkert inte speciellt uppskattat med en superoptad okompad internetlista. I en grupp som strävar efter världsdominans gör sig säkert en sådan lista alldeles utmärkt.

På sätt och vis är jag besviken på ditt svar då det kan vara kul med nån som vill vara rock-and-roll på ett 40k-forum men det är nog iof bra för din trovärdighet med den typen av svar du gav nu. ;)

mindtrix

Re: Grey knights eller Tyranids?

Inlägg av mindtrix »

Jag saknar lite nerdrage på detta forumet. De flesta konversationer saknar hetta.

Så köp:

GK 495p

Draigo 275p

1x Paladin (Hammer) 55p
1x Paladin (Hammer) 55p
1x Paladin (Hammer) 55p
1x Paladin (Hammer) 55p

Sen sprutar du magiblast och donkar på allt stort med hammare, alternativt trycker ihop alla i en enhet.

Konverterar du en Draigo från den sista Terminatorn/Paladinen i paketet och möjligtvis spelar utan så många hammare eller konverterar egna så behöver du bara köpa en låda med 5 gubbar.

Roligt? Mja... Spelbart? Mot rätt motstånd... Billigt? JA!

Skriv svar