Ostigaste laget

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Gonka Koff

Re: Ostigaste laget

Inlägg av Gonka Koff »

nialion skrev:Henrik: WH top fem ostigt, kom igen.....
Okej, jag skrev det lite på ploj - förmodligen skall det in Demoner istället, men jag kan för litet om dom för att uttala mig.
Jag skrev min lista med utgångspunkt i Bikemongoarméerna, dvs, har en armé ingen chans mot någon av dom platsar dom inte i listan. Jag vill gärna tro att immolatorspam proppad med meltaguns kan funka, men visst kan det vara skitfel också.

Angående nobs vs council - handlar det inte rätt mycket om vem som får in chargen? Klarar ett council verkligen att ta emot mongonobs på chargen?

SM med Thunderminators i raiders är helt klart vassa mot alla i listan utom councilet, fast de är ju inte lika uber mot "vanliga" arméer. Jag tror på commandsquadbikemongosarna mer då, det är en riktigt het uppstickare till de brutnas tron.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

en vs strid är ganska jämn.. Nobsen kommer att förlora närstriderna, man om de håller så kommer de att vinna i länden, i och med att de har dubbelt så många wounds...
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

Seer council kan ju även bli screwade av dispell på ett sätt som Mongo nobbs inte kan. Psychic Hood har ju tex 42% att stoppa Fortune.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

XecrNist skrev:om man slår rimligt så är dom det eftersom det är lika stor chans att dom failar sitt save som att dom klarar det, för det är 4+ med reroll som gör dom jobbiga väl och då är det ju 50% chans att dom inte klarar
Jag tror att Fortune ingår i konceptet med bike council.

Delirium

Inlägg av Delirium »

Bästa sättet att vinna med council över mongonobs är att mindwara ut painbossen.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

JA psychic hood och null zone är nog rätt bra

Izin

Inlägg av Izin »

Japp, där ser ni.

Eldar suger, orcher äger.

Counsil-lista är en stark "first loser" och nobs på topp :geek:
17,83

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

ja men efter att dom har förlorat octavius systemet till krypen (alltså när nids får ny codex) :P

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

För att liva upp en diskussion om vilken arme som är best så kan man berätta att av de som gick till sista matchen på Gothcon så spelade:

5 Eldar
4 Marines
3 chaos
1 Orcs, Tyranids, Dark Eldar, IG
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Nämndes det inte nått om att eldarspelare hade fått för hög komp ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar