Hälp att få ihop min Tyranid Carnifex
Re: Hälp att få ihop min Tyranid Carnifex
Så jag borde spara på mina crushing claws också?
Hur ska jag fixa twin devourers då? Ska jag skita i den idéen helt? Får ju ont i huvudet över hur man ska lösa det..
Får kanske magnetisera mina 2 andra fullt ut,
Skippa att göra twin linked och se den första som ett
Misslyckat experiment :p
Hur ska jag fixa twin devourers då? Ska jag skita i den idéen helt? Får ju ont i huvudet över hur man ska lösa det..
nej, den första är ett lyckat experiment. men det går att göra ännu mer lyckat. sist jag köpte magneter kostade de cirka 1kr styck (fast då köpte jag rätt många, så om du vill räkna på absolut max skulle det bli runt 2kr styck) så det är ingen större budgetpost, men om du skulle skita i att magneta scything talons och det i nästa codex kommer något du mycket hellre vill köra med så går en helt ny carnifex för tillfället på över 200kr. det är ett pris som troligtivs kommer gå upp också. att inte magneta är itne en lika bra investering i mina ögon som att magnetisera. nya crushing claws kan man skaffa begagnat från andra spelare sen om man skulle känna för att spela med dem.mrtopaz skrev:Så jag borde spara på mina crushing claws också?
jag magnetade inte min första carnifex och jag stör mig fortfarande på mig själv över det. visst, jag visste inte att det fanns så bra magneter då men det är ändå en svag ursäkt.
Ja' än't bittä'!
jag kommer iaf ha max 3 carnifexar.. när min ideal arme är klar kommer det nog gå ner till 2 carnifexar..
skulle det vara värt att lägga ner arbete på att fixa så att alla 3 kan ha twin-linked devourers ?
kommer isåfall måsta jaga runt efter extra crushing claws och dylikt..
crushing claw armen var den enda jag ansåg passande att konvertera om
dom andra var lite för taniga för att ha en dubbel devourer på
skulle det vara värt att lägga ner arbete på att fixa så att alla 3 kan ha twin-linked devourers ?
kommer isåfall måsta jaga runt efter extra crushing claws och dylikt..
crushing claw armen var den enda jag ansåg passande att konvertera om
dom andra var lite för taniga för att ha en dubbel devourer på
Det har väl redan framgått, men jag hade kört alla tre med Devourers. Skyttet blir så mycket bättre och man tappar bara marginellt i närstrid. Tyvärr är alla andra skytteoptions ganska dåliga i jämförelse. Och det är bättre att kunna skjuta på folk än att behöva springa fram och förlita sig på charge.
Visst kanske man kan köra någon annat i subkomp, för någon sorts kompsmink, fast jag tror sällan kompsmink lönar sig heller.
Med viss reservation för att jag är lite låst i mitt tänk.
Någon får gärna säga emot.
I den carnifexbox jag har fick man ju med ett par Devourers. Då borde du har tre par. Så det borde räcka att konvertera till två par. Fördelen med konverteringen du gör är att den kan återanvändas på en flygtyrant, som också mår bäst av den konfigurationen.
Visst kanske man kan köra någon annat i subkomp, för någon sorts kompsmink, fast jag tror sällan kompsmink lönar sig heller.
Med viss reservation för att jag är lite låst i mitt tänk.
I den carnifexbox jag har fick man ju med ett par Devourers. Då borde du har tre par. Så det borde räcka att konvertera till två par. Fördelen med konverteringen du gör är att den kan återanvändas på en flygtyrant, som också mår bäst av den konfigurationen.
Tyckte dina konverteringar såg väldigt bra ut också, och det är nog snyggare modellmässigt att få behålla scytals, med feta devourerarmar.
de ser ut som små köttbullar med de Devourers som kommer mer.
tack! fick tag i en polare som hade några crushing claws till övers.. så kanske löser sig detta..frigobben skrev:Tyckte dina konverteringar såg väldigt bra ut också, och det är nog snyggare modellmässigt att få behålla scytals, med feta devourerarmar.de ser ut som små köttbullar med de Devourers som kommer mer.
tror du att jag kan använda single-devourers som jag fick med carnifexarna för delar utan att oroa mig över att jag kommer vilja ha dom i framtiden ?
tänkte eftersom att jag gör dubbla twin-linked kommer jag nog förmodligen bara vilja ha sådanna..
vore väll om man skulle vilja para ihop stranglethorn cannon med 2 devourers.. men i jämförelse är ju dubbla twin linked fortfarande bättre..
får ursäkta att jag har miljoner frågor ;D men vill få det rätt första gången och inte tredje!
Du kan ju googla på "carnifex twin linked devourers" för att få lite bilder.
Tanken med single devourers som kommer i Carnifex-boxen, är ju att de kan sitta i två par, dvs fyra armar med var sin devourer. Då får du den konfigurarion du letar efter. Så vill du ha minimalt med jobb är det ju det enklaste. Så jag skulle nog behålla de armarna, om du vill göra på det sättet senare.
Letar du efter själva "huvudena" till devourers att sätta på dina Crushing Claws, är de säkert lätta att få tag på av vem som helst som spelat med en eller flera Tervigoner, som borde har sådana i drivor. De finns nämligen i Termagant-boxen och kan inte användas på de gaunts som föds ut. Jag har nog själv storleksordningen 50-60 stycken som jag aldrig kommer använda, så hör av dig om du inte kan få tag på dem lätt.
Ang stranglethorn: Vet inte hur länge du spelat, för i början känns blast väldigt coola, men möter man duktiga spelare som har vett att sprida ut sig så blir det snabbt inte lika roligt.
Tanken med single devourers som kommer i Carnifex-boxen, är ju att de kan sitta i två par, dvs fyra armar med var sin devourer. Då får du den konfigurarion du letar efter. Så vill du ha minimalt med jobb är det ju det enklaste. Så jag skulle nog behålla de armarna, om du vill göra på det sättet senare.
Letar du efter själva "huvudena" till devourers att sätta på dina Crushing Claws, är de säkert lätta att få tag på av vem som helst som spelat med en eller flera Tervigoner, som borde har sådana i drivor. De finns nämligen i Termagant-boxen och kan inte användas på de gaunts som föds ut. Jag har nog själv storleksordningen 50-60 stycken som jag aldrig kommer använda, så hör av dig om du inte kan få tag på dem lätt.
Ang stranglethorn: Vet inte hur länge du spelat, för i början känns blast väldigt coola, men möter man duktiga spelare som har vett att sprida ut sig så blir det snabbt inte lika roligt.
mm, nä kommer nog använda dom för att göra 3st dubbla twin-linked isåfall.. om alla 3 ska ha 4 enkla devourers var får jag nog leta ett tagfrigobben skrev:Du kan ju googla på "carnifex twin linked devourers" för att få lite bilder.
har precis börjat i princip! blev lite av en rivstart för mig, känns lite mycket just nu när jag först trodde att det bara var att köpa gubbar och sen
limma ihop och måla och spela. trodde inte man skulle behöva göra så mycket modning och magnetisering och grejer för att ens arme skulle vara framtidssäker och för att spara pengar..
Hehe, du måste ju inte magnetisera. Men du kommer sannolikt vara glad för det senare. För mig har det varit ovärderligt i framförallt tidsåtgång eftersom jag är så förbannat långsam på att måla.
Magneta känns egentlige rätt onödigt, särskilt nu när nya codexet precis kommit. Du kommer spela med dessa figgar i minst 4 år innan nästa tyranidcodex liksom, vid det laget kanske det kommit helt nya fexar som är mycket häftigare som du bara MÅSTE ha.
Kör devourers på 3 och sedan om du vill ha fler fexar så lek på med klor och magneter men 3 dakkafexar är alltid ett safe bet.
Kör devourers på 3 och sedan om du vill ha fler fexar så lek på med klor och magneter men 3 dakkafexar är alltid ett safe bet.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen