Angående ryska/kinesiska kopior

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Ogglas
Inlägg: 261
Blev medlem: 27 mar 2012, 07:52

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Ogglas »

Blir folk verkligen så kränkta över att folk köper fulgjutna figurer?

katzenjammer
Inlägg: 716
Blev medlem: 03 apr 2012, 22:24

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av katzenjammer »

Det är väl mer argumenten bakom som folk retar upp sig på.
Flesh is a design fault

Ohman
Inlägg: 272
Blev medlem: 23 nov 2011, 15:23

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Ohman »

Ja vill folk ha en hel armee med kinaplast som är halvtaskigt så by all means go ahead.

Att säga att det inte är fel med plagiat är väl det som jag hetsar upp mig på, att det är okej att sälja plagiat för att GW är för dyra som argument.

Stäng tråden, vi blir väl inte mer kloka än vad vi redan är på detta. Jag är för övrigt glad att det har hållt en såpass god ton(någorlunda) på ett forum. Det är ju oftast inte möjligt i en sådan här diskussion. Toppen!

Xeed
Inlägg: 300
Blev medlem: 02 maj 2011, 16:12
Ort: Göteborg

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Xeed »

Jag drog mig ju ur själva diskussionen men vill också säga att det är alltid roligt att diskutera när nivån inte ballar ut totalt.

Vi är alla människor som skriver och många gånger känns det som att det glöms bort när det skrivs på internet.

Jag tycker också att tråden kan stängas. Känns som att de argument som tagits upp räcker gott och väl för att en läsare skall kunna bilda sig en egen uppfattning.

Tack för en god match ;-) jag hoppas på fler trevliga diskussioner.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Ismeno »

Jag stöder alla handlingar som leder till GW:s konkurs så företaget kan tas över av någon som vet hur man skriver vettiga regler. (Oh-och som återuppväcker Epic och =][= såklart)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Jesper77 »

Jag är väldigt ny inom hobbyn och anser mig inte själv ha några skrupler när det gäller att köpa kopior. Jag vet att jag begår en moralisk felaktig handling och tom kanske olaglig men väljer att skita i vilket. Bryr mig inte direkt om att jag blåser ett företag på pengar utan ser det som att jag sparar pengar när jag köper en figur då och då. Jag köper även direkt från GW när det passar mig. Jag har exakt samma inställning när det gäller nedladdning av filmer dvs bryr mig inte om någon skulle ta illa upp. Dock fick tråden mig att fundera lite.

Hur många av dessa "lidande" hobbyister som gnäller på GW priser samt att de mer eller mindre blir tvingade att köpa kopior pågrund av GWs prissättning säljer sina egna gamla arméer till rabatterat pris om de skulle sälja dem i andra hand? personligen tror jag inte många skulle göra det.

Vet att det är väldigt vanligt att folk köper kopior från olika siter och har själv noterat att jag fått kopior då jag köpt begagnade arméer/figurer av folk. Har dock aldrig varit med om en privat försäljare som sagt. "Du kan få min armé för bara xxx sek då det är en del kopior. Vill mest ha betalt för målningen jag lagt ner" Tror att de flesta är ganska giriga när det kommer till pengar. Både GW och hobbyister.

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av L3go »

Jesper77 skrev:Jag är väldigt ny inom hobbyn och anser mig inte själv ha några skrupler när det gäller att köpa kopior. Jag vet att jag begår en moralisk felaktig handling och tom kanske olaglig men väljer att skita i vilket. Bryr mig inte direkt om att jag blåser ett företag på pengar utan ser det som att jag sparar pengar när jag köper en figur då och då. Jag köper även direkt från GW när det passar mig. Jag har exakt samma inställning när det gäller nedladdning av filmer dvs bryr mig inte om någon skulle ta illa upp.
förlåt det uppenbara trollandet, men vad du säger är att du väljer vilka lagar du ska leva efter?
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

elaktomte
Inlägg: 163
Blev medlem: 29 jan 2014, 23:53

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av elaktomte »

L3go skrev:
Jesper77 skrev:Jag är väldigt ny inom hobbyn och anser mig inte själv ha några skrupler när det gäller att köpa kopior. Jag vet att jag begår en moralisk felaktig handling och tom kanske olaglig men väljer att skita i vilket. Bryr mig inte direkt om att jag blåser ett företag på pengar utan ser det som att jag sparar pengar när jag köper en figur då och då. Jag köper även direkt från GW när det passar mig. Jag har exakt samma inställning när det gäller nedladdning av filmer dvs bryr mig inte om någon skulle ta illa upp.
förlåt det uppenbara trollandet, men vad du säger är att du väljer vilka lagar du ska leva efter?

Varför inte? Det verkar ju fungera för dom kristna..

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Röde »

Bild
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Flogger »

:lol: :lol: :lol:
Senast redigerad av 1 Flogger, redigerad totalt 25 gånger.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar