ETC-laget 2009

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Nefrums

Re: ETC-laget 2009

Inlägg av Nefrums »

utan att berätta för mycket om min lista så kan jag säga att jag har ångest över att behöva bygga ihop ett 20 tal sactioned psykers..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Ironjens

Inlägg av Ironjens »

Jocke Rapp skrev:Eftersom vi vet att det sker en del spionerande på de andra lagens forum, vill vi inte publicera de exakta listorna här. Ni får nog hålla er till tåls en månad, tills listorna ska vara inskickade. Om man är väldigt otålig går det att ordna via PM eller något liknande...
Oj. Eftersom det är stenhårt okompat som gäller så utgick jag från att alla kommer att köra samma listor och att dessa är matematiskt uträknat ostiga med math-hammerprecision.

Men det varierar väl inte särskilt mycket? Minst en 2-9 eller vad de kallas ;)
speedfreek skrev:Jag bygger bara med rövkorgen
...medan jag mest använder fingar, knivar och lim. Och greenstuff emellanåt:
Imperial Fists: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=552
Orker: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=67&t=3327

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Det är sant att några av armeerna kommer att vara mycket lika, förra året hade alla lag en i stort sätt identisk godzilla lista. Men i år är det första gången med 5th ed. Det gör det lite svårare.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Bengtsson den yngre

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Det skall bli spännande att se vad de andra länderna lyckas osta till det med marinelistan. Vi svenskar verkar ju inte ha lyckats särskilt bra, eller så är alla som spelar marines i Sverige kassa (fast det är ju Jocke också...)
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Bengtsson den yngre skrev:Det skall bli spännande att se vad de andra länderna lyckas osta till det med marinelistan. Vi svenskar verkar ju inte ha lyckats särskilt bra, eller så är alla som spelar marines i Sverige kassa (fast det är ju Jocke också...)
Men, både du och Jocke har väl lyckats ganska bra? Hursomhelst är det väl knepigt att dra jämförelser mellan våra gullegull-turneringar och fri-ost ETC? En annan sak som jag antar ger ganska stor effekt på listorna är att en ETC lista inte behöver klara "allt", eftersom motståndet matchas av lagkaptenen.

En SM-lista med Lysander + Calgar med varsitt gäng Thunderminators i Crusaders är nog ganska lämplig att smiska Nobbikers med. (Men den är i sin tur snorkass mot Tau med 9 broadsides (som i sin tur torskar mot nobbikers - cirkeln sluts... :D )).
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Nefrums skrev:Laget väljs ut av lagkaptenen. Baserat på vem som har placerat sig bra på turneringar med vilken arme
svenska40k skrev:Till 2009 års ETC kommer det troligen ske en omorganisering i hur spelarna väljs ut och det kommer även finnas metoder för att "kvala" in till landslaget, antingen genom goda rankingpoäng eller genom att vinna vissa turneringar.
:lol:

Ska bli spännande att se vilka power builds WH ch SW kan få till som håller måttet på ETC.
Hur spelar ETC med guards bland nya WH, kan man plocka in massa ostiga saker därifrån?

Trukson

Inlägg av Trukson »

Hade varit kul som fan att åka, men mongonobsens dagar som power-lista är räknade när de är så lätta att kontra med IG.

Nåja, vad är väl en bal på slottet?

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

@Trukson
Du fick väl rejält med spö av Eldar på Fanatic också?

Trukson

Inlägg av Trukson »

speedfreek skrev:@Trukson
Du fick väl rejält med spö av Eldar på Fanatic också?
Hehe nja, 3-2 men spö hursomhelst. :roll:

1. Hade aldrig spelat armén (eller orks) förut
2. Hade inte spelat en match på 6 veckor
3. Tom tank, solen i ögonen, motvind och antagligen en massa andra dåliga ursäkter.

Hursomhaver är jag fullt medveten om att jag inte är sveriges bästa 40k-spelare (oavsett hur grisig lista jag har tillgång till), jag menade mest på att det hade varit en kul grej att åka på för upplevelsens skull samt att de generella åsikterna börjar peka mot att mongonobs lätt blir kontrade av IG!

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Trukson skrev:Hade varit kul som fan att åka, men mongonobsens dagar som power-lista är räknade när de är så lätta att kontra med IG.
Med ETC-matchningsregler lär det väl vara rätt lätt att undivka en lista av 8.

Skriv svar