Black Library Live 2016
- stormshaft
Re: Black Library Live 2016
Ja den ultimata drömmen vore ju att GW, BL och FW kör en grej ihop och enbart snackar om, och visar upp, Horus Heresy-relaterade produkter. Men jag kommer som sagt sikta in mig på Black Library Open Day 2017 också, kul grej att ha som årlig resa med en eller ett par polare. England, öl och figurer.
Vi koncentrerade oss inte så mycket på spelborden så jag missade helt det du pratar om. Eller jag förmodar att det handlar om det stora Cityfight-bordet men vi såg inte att de håller på att framkalla en demon, ytterligare en anledning att åka dit igen med andra ord! De hade ett jävligt coolt bord som såg ut som en riktig försvarslinje med uttorkad flodbädd och massvis med fortifications och gun-emplacements. Asgrymt.
Men för egen del så känns det lite avlägset att släpa med sig figurer dit och sikta på att spela en dag som just BL Open Day, när där finns så mycket annat att göra redan.
Vi koncentrerade oss inte så mycket på spelborden så jag missade helt det du pratar om. Eller jag förmodar att det handlar om det stora Cityfight-bordet men vi såg inte att de håller på att framkalla en demon, ytterligare en anledning att åka dit igen med andra ord! De hade ett jävligt coolt bord som såg ut som en riktig försvarslinje med uttorkad flodbädd och massvis med fortifications och gun-emplacements. Asgrymt.
Men för egen del så känns det lite avlägset att släpa med sig figurer dit och sikta på att spela en dag som just BL Open Day, när där finns så mycket annat att göra redan.
-
Elevatorlake
Det finns väl typ en sådan dag, finns det inte en som heter horus heresy open day? Men det kanske bara är gw och fw, jag vet inte bl är med på den.stormshaft skrev:Ja den ultimata drömmen vore ju att GW, BL och FW kör en grej ihop och enbart snackar om, och visar upp, Horus Heresy-relaterade produkter. Men jag kommer som sagt sikta in mig på Black Library Open Day 2017 också, kul grej att ha som årlig resa med en eller ett par polare. England, öl och figurer.
Horus heresy weekender kanske den heter, kommer inte riktigt ihåg.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
- stormshaft
Det stämmer säkert, bara jag som inte haft ögonen öppna. De skulle väl ha något på ett hotell i början på nästa år, men biljetterna sålde slut på ett par minuter. Nåja, att gå på Black Library-dag är inte så illa pinkat.
Gissar på McNeill och Abnett som stora dragplåster nästa år. Och förmodligen Thorpe och French eftersom de bor/jobbar i Nottingham redan.
Ser redan fram emot det.
Kanske åka med en större svensk delegation nästa år? Boka hotell ihop och gå ut och dricka öl ihop och sen bevittna WW ihop, hade varit rätt kul.
Ser redan fram emot det.
Wow, vilka dioraman. Helt makalöst mäktigt! Tack för att du tog bilder och delade med dig. Dessa kan man ju titta på hur länge som helst.
- stormshaft
Du får hänga med nästa gång, fotona fångar bara lite av känslan. Är man minsta intresserad av WHFB eller AoS så var där ett par ruskigt coola från de universumen också, bland annat ett där en skitstor Nurgle-styrka är på väg ut ur ett slott, och ett annat som föreställde gruvgångar djupt under något berg med Skaven vs. Dwarves. Skitcoolt, och då är jag inget stort fan av varken Skaven eller Dwarves.Nurgle skrev:Wow, vilka dioraman. Helt makalöst mäktigt! Tack för att du tog bilder och delade med dig. Dessa kan man ju titta på hur länge som helst.
Plus ett gigantiskt där Sigmarines blir anfallna och ett annat där Sigmarines anfaller en Chaos-borg.
Jag har ett par hundra bilder till i mobilen så där är verkligen mycket att glo på.
Tack för de fina orden, väl värt att ta sig dit när de har temadagar eller sina egna konvent, i synnerhet utställningen var riktigt fin. Ett tips är dock att vara inställd på att slösa lite pengar där, inte för att mat, dryck och inträde är speciellt dyrt utan för att det trots allt är en spenderarhobby vi håller på med och en ganska stor yta av WW tas upp av deras butiker.
Jag säger som Emma Wiklund i en gammal Lättareklam: "Jag har bestämt mig". Och lägger till: "För att jag måste till Nottingham!"
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Kul med bilder och reseberättelse! Man blir ju klart sugen på att åka dit någon gång.
Ja det vore sjukt najsestormshaft skrev:
Du får hänga med nästa gång, fotona fångar bara lite av känslan. Är man minsta intresserad av WHFB eller AoS så var där ett par ruskigt coola från de universumen också, bland annat ett där en skitstor Nurgle-styrka är på väg ut ur ett slott, och ett annat som föreställde gruvgångar djupt under något berg med Skaven vs. Dwarves. Skitcoolt, och då är jag inget stort fan av varken Skaven eller Dwarves.
Plus ett gigantiskt där Sigmarines blir anfallna och ett annat där Sigmarines anfaller en Chaos-borg.
Jag har ett par hundra bilder till i mobilen så där är verkligen mycket att glo på.
Då har du många timmars härligt studiematerial
Du kanske kan köra ett bildspel på projektor vid nån turnering? Så alla står vid spelborden med hängande hakor.
- stormshaft
@Frigobben: Det tycker jag absolut du ska göra, har ingen aning om Nottingham är ett bra ställe att ta med sig ointresserad partner och/eller familj men förmodar att det bör gå att göra en kombination om man nu är osäker på om man "får" åka. 
Annars är det en timmes resa från Birmingham där vi bodde eller c:a två timmar från Londonium om man vill ha större städer.
@Nurgle: Ja just timing är inte riktigt optimal i och med att de planerar att hålla det vid samma tid nästa år, en dryg månad innan jul. Det är en rätt stor utgift vid en rätt känslig tidpunkt för många. Som tur var så planerade vi ett gäng månader i förväg och kunde lägga undan pengar utan att julefriden störs.
Och handla julklappar åt oss själva utan att bli halvt ihjälslagna av respektive bättre hälft när vi steg innanför dörren.
Hahaha, kunde kanske varit en idé med bildspel på projektor om man närvarade vid turneringar.
Beror väl lite på att det enbart är 30k för mig än så länge, vet inte om det hålls några turneringar i det formatet.
Annars är det en timmes resa från Birmingham där vi bodde eller c:a två timmar från Londonium om man vill ha större städer.
@Nurgle: Ja just timing är inte riktigt optimal i och med att de planerar att hålla det vid samma tid nästa år, en dryg månad innan jul. Det är en rätt stor utgift vid en rätt känslig tidpunkt för många. Som tur var så planerade vi ett gäng månader i förväg och kunde lägga undan pengar utan att julefriden störs.
Hahaha, kunde kanske varit en idé med bildspel på projektor om man närvarade vid turneringar.
Jäsikens vilken resa ni gjort =)
Och dreglande över alla bilder, OMG alltså!
En skulle behöva boka en vecka bara för att beskåda allt i lugn och ro =D
Tack för alla bilder och fin fin berättelse, en har fått en ny dröm att bestiga framöver :)
Och dreglande över alla bilder, OMG alltså!
En skulle behöva boka en vecka bara för att beskåda allt i lugn och ro =D
Tack för alla bilder och fin fin berättelse, en har fått en ny dröm att bestiga framöver :)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?