Nytt år, ny armé, behöver förslag :)

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Grudge

Re: Nytt år, ny armé, behöver förslag :)

Inlägg av Grudge »

Tycker det mesta verkar peka på Orks. Lätta att flufftema med Speed Freaks eller Dreadmob, Freebootaz eller bara med klaner. Kul att spela med stor variation på enheterna, plus kanske den allra mest konverteringsvänliga armen. Kanske inte den mest turneringsoptade faktionen, men knappast helt ofarlig heller.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Tau? ;)

En 30K-legion tycker jag i pre-hersey färger, de är mycket snyggare än de som gw släpper för cult troops tycker jag. Framförallt world eaters eller death guard men jag skulle nog välja dg, de är nog mer varierande att spela med.

Å andra sidan har ju imperial fists fått mycket kärlek på sistone men de är ju lojalister...
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Ancalagon skrev:Ja, nåt mörkt och elakt kanske vore nåt. Nackdelen med csm är att de är så jävla fula. Deras vanliga marines inte minst.
Deras choosen från DV lådan är bland det läckraste GW släppt. För att inte tala om kultisterna!

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

John_F skrev:
Ancalagon skrev:Ja, nåt mörkt och elakt kanske vore nåt. Nackdelen med csm är att de är så jävla fula. Deras vanliga marines inte minst.
Deras choosen från DV lådan är bland det läckraste GW släppt. För att inte tala om kultisterna!
Nackdelen är att det är 6st, så blir väldigt lätt att hela armén ser likadan ut om man skulle basera armén på dem. Dessutom finns det väl inga bits som passar dem om man skulle vilja bygga om. Visst går det väl att byta lite poses med de delar som finns, men inga special weapons etc. Alla vanliga csm delar som skulle komma på dem skulle ju ändå förstöra helhetsintrycket liksom :)

En csm armé baserad på legion modeller kanske vore nåt. Annars hittade jag inte mycket från FW som var snyggt som vanliga basic csm marines tyvärr.

Och Tau? skulle inte gå att åka på en enda gubbmysturnering med dem utan att bli "that guy" om man inte körde ren vespidarmé då kanske ;)

Gullberg

Inlägg av Gullberg »

En härligt ond och hemsk Dark Eldar arme anser jag du borde göra eller en konstig counts as arme.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

När det gäller DV Chosen så kan man göra mycket med dem för att byta poser osv. Warptalon/Raptor boxen är en perfekt liten bitsbox för dem, samt fantasybitar, GS osv. Vill man punga ut lite extra pengar så finns även Evilcraft att varva med.

T.ex. Warptalonhuvud, random chest, chosen ben/axlar från lightningclaw-killen, CSM armar, chosen-bolter från powerfist-killen, lojalist-backpack...GS...
Image
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Hmm, det kanske kan vara nåt. Det är väl egentligen inte så jäkla många vanliga csm modeller man kör med i en armé, utan kan förlita sig ganska mycket på icke-vanliga-marines i sin lista.

får kolla upp lite mer, blir lite sugen på csm faktiskt.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Ancalagon skrev:Hmm, det kanske kan vara nåt. Det är väl egentligen inte så jäkla många vanliga csm modeller man kör med i en armé, utan kan förlita sig ganska mycket på icke-vanliga-marines i sin lista.

får kolla upp lite mer, blir lite sugen på csm faktiskt.
Vill du se sjukt snygga chosen eller kanske snarare possessed så kolla på FWs gal vorbak till word bearers. Word bearers har ju dessutom både lorgar, kor phaeron och erebus så det finns gott om coola modeller att använda som proxy för olika hq. Så länge man kan köra med proxy så finns det ju mycket gott och blandat hos fw.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

benmannen

Inlägg av benmannen »

Du vet att min röst ligger på csm med lite allierade. Demoner ligger närmast till hands förståss men jag skulle vilja se nåt knäppt. Typ Orcs :)
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Skriv svar