Warhammer 40k united kingdom

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Rashia
Inlägg: 265
Blev medlem: 16 jun 2011, 19:09
Ort: Örebro

Warhammer 40k united kingdom

Inlägg av Rashia »

Surfade in via Bell of lost souls till en podcast, ville lyssna på lite analys av 40k..
De har dock lyckats välja en mindre bra URL för hemsidan... http://www.40kuk.com/ (nej de är inte ett skämt)

Hyfsad hemsida dock..

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Warhammer 40k united kingdom

Inlägg av guildmaster »

40kuk är en riktigt bra podcast. Kanske den bästa 40k podcasten just nu. Flera av englands bästa spelare är med och de pratar mycket om strategi, upplägg och turneringar. Rekommenderar dem varmt.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Warhammer 40k united kingdom

Inlägg av Seregon »

Den bästa podcasten är tveklöst The Overlords. Mest för att de i princip bara är ute efter att ha skoj och inte är direkt intresserade av vad som är bäst eller att vinna. Dessutom är de fantastiskt roliga.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Skcuzzlebumm
Inlägg: 240
Blev medlem: 27 jan 2011, 23:09
Ort: Göteborg

Re: Warhammer 40k united kingdom

Inlägg av Skcuzzlebumm »

Båda är fantastiska podcasts. Jag lyssnar på både för de fokuserar på totala olika sätt av spelet.

Gary 'The Voice' har frågat mig att göra några inspelning för 40KUK när jag spela i GC. Det kommer att bli intressant att spela klädd i en rosa 40KUK tröja i Sverige ;-)
refabricated skrev:Och jag som tänkte spela fluff...

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Warhammer 40k united kingdom

Inlägg av HeadWar »

Skcuzzlebumm skrev:Gary 'The Voice' har frågat mig att göra några inspelning för 40KUK när jag spela i GC. Det kommer att bli intressant att spela klädd i en rosa 40KUK tröja i Sverige ;-)
Följer du med ut på krogen någon kväll då? Borde bli intressant. ;)

Användarvisningsbild
Skcuzzlebumm
Inlägg: 240
Blev medlem: 27 jan 2011, 23:09
Ort: Göteborg

Re: Warhammer 40k united kingdom

Inlägg av Skcuzzlebumm »

HeadWar skrev:
Skcuzzlebumm skrev:Gary 'The Voice' har frågat mig att göra några inspelning för 40KUK när jag spela i GC. Det kommer att bli intressant att spela klädd i en rosa 40KUK tröja i Sverige ;-)
Följer du med ut på krogen någon kväll då? Borde bli intressant. ;)
Om det är öl jag kommer vara där. Men Dave gillar inte swearing (på Svenska?) på hans podcast. Kanske måste inspela det sektionen för Twogamer Radio som ofta inspela i en pub.
refabricated skrev:Och jag som tänkte spela fluff...

Stefan
Inlägg: 288
Blev medlem: 01 dec 2010, 21:17

Re: Warhammer 40k united kingdom

Inlägg av Stefan »

guildmaster skrev:40kuk
Hihihi
Stefan "Krak" Hedström

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Warhammer 40k united kingdom

Inlägg av Zurken »

Skcuzzlebumm skrev: Om det är öl jag kommer vara där. Men Dave gillar inte swearing (på Svenska?) på hans podcast. Kanske måste inspela det sektionen för Twogamer Radio som ofta inspela i en pub.
to swear = att svära. svära - svor - svurit. swearword = svordom, svordomar

Hoppas det hjälper ;). Alltid trevligt när utlänningar kommer och deltar på våra turneringar :). Om du gör bra reklam för oss på dessa podcasts så kanske det lockar fler spelare i framtiden!
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Warhammer 40k united kingdom

Inlägg av guildmaster »

Skcuzzlebumm skrev:Båda är fantastiska podcasts. Jag lyssnar på både för de fokuserar på totala olika sätt av spelet.

Gary 'The Voice' har frågat mig att göra några inspelning för 40KUK när jag spela i GC. Det kommer att bli intressant att spela klädd i en rosa 40KUK tröja i Sverige ;-)
Ha ha. Var du inte med när de pratade om Botch som du arrangerade för någon månad sedan.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
Skcuzzlebumm
Inlägg: 240
Blev medlem: 27 jan 2011, 23:09
Ort: Göteborg

Re: Warhammer 40k united kingdom

Inlägg av Skcuzzlebumm »

Tack för hjälp Zurken!
guildmaster skrev:Ha ha. Var du inte med när de pratade om Botch som du arrangerade för någon månad sedan.
Nej, eftersom jag inte organiserar BOTC längre. Liksom Vapnartak och UKGT jag har lämnade organisation till någon annan så jag kan spela i den innan jag flytta till Sverige.
refabricated skrev:Och jag som tänkte spela fluff...

Skriv svar