Grey knights eller Tyranids?
Re: Grey knights eller Tyranids?
Du ska dock veta att de listor daskad föreslår förvisso säkerligen har stor potential men är tänkta att fungera i en hårt okompad miljö. Kanske ska du satsa på en lite mer mångsidig och varierad lista. Tror det är roligare att spela med i längden i ett mer avslappnat format.
Även i ett kompat format skulle du få det tufft i och med att de listorna skulle få möta det tuffaste tänkbara motståndet eller inte få deltaga i den formen beroende på hur förutsättningarna ser ut.
Psykers är henchmen till Inquisitors och finns i GK:s egen codex.
Även i ett kompat format skulle du få det tufft i och med att de listorna skulle få möta det tuffaste tänkbara motståndet eller inte få deltaga i den formen beroende på hur förutsättningarna ser ut.
Psykers är henchmen till Inquisitors och finns i GK:s egen codex.
-
NobleDarkBox
Jag såg just en unit på GWs hemsida som hette arco-flaggelant(eller nåt sånt) jag blev så äcklad av den att jag är osäker på att jag vill köra grey knights.
Nä, i GK Codexen så är psykers en typ av Henchemen, De kan skjuta en magisk missil i skyttefasen, och för varje psyker i squaden (7st) så ökar styrkan med +1 och AP med +1, så de skott de får skulle då bli styrka 10 AP 2. typ.
Och du vänder dig då istället till de slemmiga förvuxna insekterna?NobleDarkBox skrev:Jag såg just en unit på GWs hemsida som hette arco-flaggelant(eller nåt sånt) jag blev så äcklad av den att jag är osäker på att jag vill köra grey knights.
Näe men med tanke på vad du skrev tidigare om att du vill ha en snabb närstrids armé så låter Nidsen mer rätt än GK.
-
NobleDarkBox
-
NobleDarkBox
Men tack för all suport ni ger mig. Men om jag nu ska köra nid kan ni ge mig lite tips på 500p listor. 
Svårt att göra balanserade listor på 500pts men med den här listan känns stabil mot det mesta man kan möta på så låga poängNobleDarkBox skrev:Men tack för all suport ni ger mig. Men om jag nu ska köra nid kan ni ge mig lite tips på 500p listor.
HQ:
Tervigon; Cluster Spines, Adrenal Glands, Toxin Sacs, Cataclyst 195pts.
Elite:
2 Hive Guard; 100pts.
2 Hive Guard; 100pts.
Troop:
10 Termagaunts; 50pts.
10 Termagaunts; 50pts.
498pts.
Hahahahahahahahahahahahahahahaha.................................................................Mattias H skrev:Du ska dock veta att de listor daskad föreslår förvisso säkerligen har stor potential men är tänkta att fungera i en hårt okompad miljö. Kanske ska du satsa på en lite mer mångsidig och varierad lista. Tror det är roligare att spela med i längden i ett mer avslappnat format.
Jo det var två väldigt hårda och elaka GK listor
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Om du tycker att en lista med 4st psyflemen är dålig så är det nog snarare du som har en skev bild än Mattias HTadaotoko skrev:Hahahahahahahahahahahahahahahaha.................................................................Mattias H skrev:Du ska dock veta att de listor daskad föreslår förvisso säkerligen har stor potential men är tänkta att fungera i en hårt okompad miljö. Kanske ska du satsa på en lite mer mångsidig och varierad lista. Tror det är roligare att spela med i längden i ett mer avslappnat format.
Jo det var två väldigt hårda och elaka GK listortror att många där hemma sitter och darrar vid tanken att möta dem på en turnering. Hahahahah......... fan båda listorna är bland det sämsta man kan göra med GK.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Fan vad bra det är med fyra psyfeldreads när man inte kan vinna med armen ändå. Hur svårt är det att ha ihjäl flygplanet och sedan 10sm i den? och hur ska du kona ta objektiv med armen sedan?????? Säger inte att psyfelmens är dåliga men hur bra skulle Zlatan vara att ha med i en match när man har en femårig pojke som målvakt i laget?DHettNeck skrev:Om du tycker att en lista med 4st psyflemen är dålig så är det nog snarare du som har en skev bild än Mattias HTadaotoko skrev:Hahahahahahahahahahahahahahahaha.................................................................Mattias H skrev:Du ska dock veta att de listor daskad föreslår förvisso säkerligen har stor potential men är tänkta att fungera i en hårt okompad miljö. Kanske ska du satsa på en lite mer mångsidig och varierad lista. Tror det är roligare att spela med i längden i ett mer avslappnat format.
Jo det var två väldigt hårda och elaka GK listortror att många där hemma sitter och darrar vid tanken att möta dem på en turnering. Hahahahah......... fan båda listorna är bland det sämsta man kan göra med GK.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?