Lampén Live i USA

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: Lampén Live i USA

Inlägg av paintner »

kan tänka mig att om man ska sitta och snacka så får man ha en riktad mikrofon alt en bit battlefoam runt så man inte tar in mer än det ljud som är tänkt att komma in.

de satt nog i samma lokal alt. väldigt nära borden och som alla vet blir det ju en rätt kraftig volymökning ju längre tiden går.

vad gäller kommentator så krävs det väl någon som kan 'alla' regler/raser och kan dödsnacka. det är ju inte så att det är action hela tiden i 40K och sitta och prata relevanta saker i 3 timmars tid är ju kanske inte det lättaste.

saker som man bör ha koll på är väl personers tidigare prestationer, tidigare event, armékompositioner och val/ickeval av dessa osv. samt ev. diskussion kring varför man valt detta eller detta till just detta event (ev. trender inom armébygg osv) ja ni fattar.

problemet är väl bredbandsåtkomsten i de lokaler man spelar i. på LinCon kan det ju funka då många salar har tillgång till bredband alt. har trådlös anslutning för student-id. annars vetetusan hur en dongel står sig för att streama.
- black templars @ time of ending -

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: Lampén Live i USA

Inlägg av Mork »

Härligt jobb!

Det skulle som sagt vara riktigt trevligt med något liknande här hemma.
Vi måste kanske inte ha live-sändning första gången :)

Filma, recensera och lägg upp på tuben. Så behöver inte bandbredden vara så stor heller.
Hade jag bara en bättre kamera så skulle jag gärna göra ett försök. Har tyvärr bara en
gammal DV-kamera från 96-97 någongång och ganska begränsade skills vad gäller att
kommentera.
Mork, the articulate ork!

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: Lampén Live i USA

Inlägg av paintner »

En någorlunda ny kamera som är digitalvänlig vore ju bäst.

Helst en kamera som kan kopplas direkt till dator och få upp vad man ser genom den på skärmen, i fullskärm.
Att filma och sedan kommentera efteråt funkar ju också. Dock får man nog vara noga med att placera kameran (kamerorna?) så man inte försöker hitta bättre vinklar hela tiden och studsar runt.

Har själv kommenterat StarCraft2 turneringar och det är svårt att prata hela tiden. Och jag kan inte tillräckligt för att själv göra det. Vad jag skulle kunna göra är att hjälpa till att försöka göra en test-cast i LKPG-området om någon vill det?

Kanske försöka få igång ngt till ex. LinCon eller så om intresse finns för de som inte åker dit.

Nackdelen är ju att man oftast bara kan casta en match åt gången så till vida man inte är ett gäng som kan fokusera på olika matcher och har minst en kamera per match då så man hoppar mellan dem med olika kommentatorer.

Tror jag kan få tag på en digital filmkamera att testa med om inte annat om ngn i LBK vill försöka sig på detta?
- black templars @ time of ending -

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: Lampén Live i USA

Inlägg av Mork »

Nördig som man är så skulle jag tycka detta vore jättekul även utan kommentarer.

Lincon? skulle kanske kunna ha en kamera över top-3 borden eller nåt.
Så kan man kolla in matcherna i efterskott. Se folks spelstilar, fina moves etc.
Känner någon sig manad kan ju denne ge sig på att kommentera också.
Mork, the articulate ork!

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: Lampén Live i USA

Inlägg av paintner »

jag skulle kunna försöka fixa ngt. men jag har som det är just nu bara tillgång till en kamera som jag aldrig riktigt vet hur länge jag kan ha.

vore ju trevligt med ett par finalbord som sagt som man kan filma på.
är ju ett tag kvar och ska se om jag kan få fatt på kompisens kamera och se vad man kan svänga ihop.
- black templars @ time of ending -

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Lampén Live i USA

Inlägg av Zurken »

Jag har tillgång till en kamera. Den är rätt ny och modern och så, men den va rätt billig så kvalitén är ju inte den bästa. Skulle kunna ta med till någon turnering om det finns någon som kan filma med den.

Stativ är väl att föredra också, det har jag dock inga av :(.
Alexander Merinen

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: Lampén Live i USA

Inlägg av paintner »

Zurken skrev:Jag har tillgång till en kamera. Den är rätt ny och modern och så, men den va rätt billig så kvalitén är ju inte den bästa. Skulle kunna ta med till någon turnering om det finns någon som kan filma med den.

Stativ är väl att föredra också, det har jag dock inga av :(.
jag har stativ sedan mina fotostudier så det är lugnt.
kvallitén är ju inte något jätteproblem när man streamar då det skärs ner rätt kraftigt pga gratistjänsters begränsningar osv.
- black templars @ time of ending -

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: Lampén Live i USA

Inlägg av Mork »

Bryter in med lite mer från Adepticon (BTP)

Kolla vid 7:40 ungefär...kommer 2 arméer där som vi känner igen :P

http://www.youtube.com/user/bluetablepa ... 9BVwskAPxw
Mork, the articulate ork!

Skriv svar