YTTH recenserar ETClistorna

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
sourpus

Re: YTTH recenserar ETClistorna

Inlägg av sourpus »

Silversixx skrev:Han är sur för att han inte blev tillfrågad.
På riktigt.
vill minnas att han skrev att han blivit tillfrågad och tackat nej..

och att han senare skriver att det är frugan och ekonomin som gör att han inte vill/kan åka... men vänta här nu... :roll:

det mest underhållande hittills är dock att han skriver att vi inte kan undvika det.. att hans "competative gaming"-sykofanter kommer "ta över" och förändra turnerings-scenen... :lol:

EDIT: men nog från mig. orkar inte lägga mer tid och energi på världens största 40k-ego.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

pära skrev:Mycket dumheter där men har han inte lite en poäng i
While winning as a team is great, I'd rather win as a team by beating everyone in a random pairing--because the de-emphasis on player skill is what bothers me.

Being ranked in such a system that de-emphasizes individual players is meaningless, who did you beat? Oh, you followed Captain Ahab and man was he awesome at picking which cards to play.
dvs att matchupsen är för avgörande och själva spelandet faktiskt får en mindre roll?
Även om du har en tuff matchup så har du ju inte automatiskt förlorat, och även om du inte kan vinna så kan du kanske få till en draw om du spelar skickligt, vilket gör att laget som helhet vinner.

Men Stelek verkar ju inte riktigt vara en lagspelare...

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

n00bn skrev:Asså nu är ni bara taskiga. Om man skiter i all drama och bullshit så kan man se glimtar av att han har koll. Man ska ju dock inte uppmuntra folk till ett så flabbigt beteende som stekel demonstrerar. Han tror att hans åsikter spelar roll på riktigt. Den här väggen av text är helt vansinnig. http://www.yesthetruthhurts.com/2010/07 ... -inat.html
Oj... Han är ju faktiskt galen på riktigt.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jag tar av mig brallorna och erkänner att jag tycker väldigt mycket om YTTH. Men, så är jag också en mycket förlåtande person, som inte tycker att uppblåsthet, galenskap och otrevlighet har något som helst med läsvärdhet att göra.

Jag tycker att killen är grymt underhållande. Jag tycker att han hittar på grymma listor och ger riktigt sjyssta idéer till spelande, litet lagom upplandat med mindre genomtänkta saker. Hans battle reports med 2500 pts Tau var riktigt nice.

Eftersom han hatar nästan allt och tycker nästan alla är idioter, så har jag svårt att förstå att någon kan ta illa upp av att bli sågad på hans sida. Han är ju som en Magnus Uggla - har man inte blivit hånad av Stelek så finns man liksom inte.

Här är en av mina favoriter av alla Steleks utbrott (30 september 2009):
Here's a great example: In the SW Codex, everyone and their mother is going to eventually figure out that Thunderwulf Cavalry is good. They are all going to want to get on that bandwagon.

Then, they'll realize the truth behind the 'we make models, not rules' myth GW perpetuates to fuck itself over and over.

There's ONE fucking model.

It's fucking METAL.

One POSE.

It doesn't have any OPTIONS.

It isn't CONVERTABLE.

It looks like some monkey split the legs wide and shoved it onto a bear, so it looks like ASS.

Oh, and it's EXPENSIVE--not just for us, the customers, but GW!

Metal weighs more, and costs more than injected plastic.

Instead of figuring out that THIS one model should be a KIT, with lots of options--they totally fuck it all to shit.

So the one thing that really makes the Space Wolf codex unique, guys on bears/wolves/whatever...yeah, they aren't capitalizing on that at all.

Fuck me, the flagship game everyone is retrenching back to--and LORD OF THE RINGS IS GETTING TWO NEW NAMED RINGWRAITH MODELS!?

ARE YOU FUCKING KIDDING ME!?!?!?!?!?
Nu skall dom livesända när bland annat Stelek och Green Bow Fly (från WC) spelar på NovaCon 14:e augusti. Kan någon här ärligt säga att dom inte vill se det?

Tack Stelek! *bockar*
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Det är sant att han är mycket undehållande.. Jag har haft mycket roligt när jag haft lite att göa på jobb och läst hans galna yrande.. Kan man bara ignorera hans typiska amerekanska besserwisser synsätt: #jag vet bätte an alla andra och alla andra är idioter" så är det helt ok att läsa..

Synd att han inte greppat en av de mest fundamentala sakerna med listbyggande bara: T>S
Senast redigerad av 1 Nefrums, redigerad totalt 21 gånger.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Vilken då?

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

speedfreek skrev:Vilken då?
T>S dvs staying power är bättre än killing power

paintner

Inlägg av paintner »

han är för kompetativt spelande, ändå vill han itne spela på GTs som är kompetativa för att de är FÖR kompetativa?
är han aldrig riktigt nöjd eller?

och han verkar dissa och smita undan de flesta turneringar. kan inte åka dit, vill inte åka dit. kommer inte åka dit pga XXX eller YYY för att jag varit där och vunnit allt som kan vinnas redan.

har man vunnit en turnering ett år betyder det ju inte att man kommer vinan den varje år. men när man läst hans rantings om turneringar ibland får, i alla fall jag, bilden av att han anser att han är bäst om han vunnit dem en gång.
- black templars @ time of ending -

vladdi

Inlägg av vladdi »

I see Steleks words reached all corners of Europe. I honestly read YTTh a lot even though I find Stelek an inexperienced local champion. He's blog though is like a scrap-yard. Most of it's content is crap but just once in a while something interesting for a tourney player is posted, usually as a user mail. If you can stand his huge ego, and the fact that he's sometimes simply wrong while telling his opinions like religious dogmas, You can learn something from time to time about competitive wargaming there.

Anyway Hallo all, I' vladdi, Pl's cap from the interview that was quoted herein. Hope You don't mind me writing in english, I can read you well thanks to google translator but actually writing anything in Swedish is beyond me:):)

Cheers!

vladdi

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

We should all be fairly comfortable with English, considering that the rules are written in it. :)

Welcome to our humble little forum.

Skriv svar