Framtida (turnerings)missions

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Framtida (turnerings)missions

Inlägg av LillePer »

I matchen idag vann jag 14vp mot 11. (Tror jag iaf) men i detta uppdraget drar man aningen mer kort än i andra.

Jonas
Inlägg: 222
Blev medlem: 24 sep 2012, 02:14

Re: Framtida (turnerings)missions

Inlägg av Jonas »

Jag har inte testspelat nya än men fick en tanke. Skulle det vara bättre om man la upp sitt mission kort i sin runda som du klarat, men att motståndaren har sin runda på sig att förstöra för dig innan du får poängen. Han får då se vad du försöker få till. Eller att det är hemligt i hans runda så får han försöka gissa vad han ska sabba, men att man inte får poängen förens hans runda är slut? Lite tankar jag haft bara.

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Framtida (turnerings)missions

Inlägg av Ancalagon »

Många missions går ut på sånt som inte kan göras ogjorda tyvärr.

Jonas
Inlägg: 222
Blev medlem: 24 sep 2012, 02:14

Re: Framtida (turnerings)missions

Inlägg av Jonas »

Jaha. Så synd.

Tänkte på när Necrons ställer sig upp. Får man poängen då? Typ döda en enhet eller karaktär?

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Framtida (turnerings)missions

Inlägg av Ancalagon »

Nej, de måste bli "removed as casualties" för att räknas.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Framtida (turnerings)missions

Inlägg av egge »

Korten är klart den ballaste saken i nya 40k. Man kan specificera vilka kort som kan användas på olika uppdrag. Exempelvis så kan man ha tre olika objekit utmed mittlinjen som gäller för dessa kort medan man spelar ett annat primärt uppdrag totalt sett.

Att använda korten minimalt som secondary objectives kan vara väldigt kul. tänk er att använda det istället för VP för dödade enheter - vi kan ta bort poäng för dödade enheter totalt då!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar