Angående ryska/kinesiska kopior

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Denkan »

Kan inte bara admin låsa den här tråden? Det börjar bara bli larvigt nu.....
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av egge »

Denna tråd har fått mig att åtminstone testa 7:e versionen 40k. Sjukt rolig. Mer!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Röde »

egge skrev:Denna tråd har fått mig att åtminstone testa 7:e versionen 40k. Sjukt rolig. Mer!
Du kanske skulle uppsöka psykolog egge...

;)
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Jesper77 »

L3go skrev:
Jesper77 skrev:Jag är väldigt ny inom hobbyn och anser mig inte själv ha några skrupler när det gäller att köpa kopior. Jag vet att jag begår en moralisk felaktig handling och tom kanske olaglig men väljer att skita i vilket. Bryr mig inte direkt om att jag blåser ett företag på pengar utan ser det som att jag sparar pengar när jag köper en figur då och då. Jag köper även direkt från GW när det passar mig. Jag har exakt samma inställning när det gäller nedladdning av filmer dvs bryr mig inte om någon skulle ta illa upp.
förlåt det uppenbara trollandet, men vad du säger är att du väljer vilka lagar du ska leva efter?
Oja, 1%'are och snål, så kan man summera det.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Flogger »

elaktomte skrev:
L3go skrev:
Jesper77 skrev:Jag är väldigt ny inom hobbyn och anser mig inte själv ha några skrupler när det gäller att köpa kopior. Jag vet att jag begår en moralisk felaktig handling och tom kanske olaglig men väljer att skita i vilket. Bryr mig inte direkt om att jag blåser ett företag på pengar utan ser det som att jag sparar pengar när jag köper en figur då och då. Jag köper även direkt från GW när det passar mig. Jag har exakt samma inställning när det gäller nedladdning av filmer dvs bryr mig inte om någon skulle ta illa upp.
förlåt det uppenbara trollandet, men vad du säger är att du väljer vilka lagar du ska leva efter?

Varför inte? Det verkar ju fungera för dom kristna..
"Religiösa" om jag får be, tycker vi asatroende också ska räknas in.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

elaktomte
Inlägg: 163
Blev medlem: 29 jan 2014, 23:53

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av elaktomte »

Ursäkta, givetvis menade jag religiösa, och inte enbart kristna :)

mindtrix
Inlägg: 714
Blev medlem: 19 okt 2009, 10:32
Ort: Göteborg

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av mindtrix »

För att återkoppla till tråden.

Bara handlat av en kinessida och det var både en liten skör enhet och en riktigt stor robot. Den stora leksaken hade lite böjda delar osv men det rätade jag lätt ut med varmt vatten.
Resinet var lite hårdare än GWs. Inte lika flexibelt men inte heller lika bubbligt och med lika mycket moldlines.
Detta betyder att min lilla gubbe blev väldigt skör och har gått sönder två gånger när jag tryckt för hårt med penseln (typ).

Så min rekommendation är att satsa på de större modellerna, tanks, mechs, monster och hoppa över de klenaste.
Tror marines och orker är mer safe än spretiga eldar. Så satsa på robusta modeller.

Jag kan svara på var jag handlat via PM men tänker inte göra reklam för det här i tråden.

Användarvisningsbild
n00bn
Inlägg: 578
Blev medlem: 13 dec 2008, 13:46

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av n00bn »

Lite trött på den här självcensuren som dyker upp i den här typen av tråd. NU ÄR DET SLUTDISKUTERAT!!! LÅS TRÅDEN OCH BANNA ALLT!!! osv. Om man känner att man inte kan eller vill bidra så är det fritt fram att sluta posta eller inte läsa. Jag tycker att diskussioner copy right, ägande och så vidare är mycket intressanta. Upphovsrättens vara eller icke vara har varit en stor fråga de senaste 100? årens politiska debatt.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Mahkal
Inlägg: 50
Blev medlem: 02 feb 2014, 16:35

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Mahkal »

Jag tycker det är helfestligt!

Här kommer en person in på det största warhammer-forumet i sverige för att få råd angående att köpa kinesiska kopior men istället för att få hjälp så drabbas gemene man av någon sorts moralpanik och det blir en enorm diskussion om rätt och fel att handla plagiat.

Resultat: Alla blir bittra på varandra och tycker att de som har motsatt åsikt är helt efterblivna medan den stackars killen som ville ha lite hjälp och råd fortfarande väntar på svar.

Kan man inte bara istället ge grabben lite assistans, skippa moraldebatten och sen låsa tråden när det är klart? Vi kan ju starta en ny tråd om detta ifall ni fortfarande känner att ni vill diskutera ämnet.

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Mutt »

Grabben var nöjd med svaret efter en sida.

Skriv svar