Hälp att få ihop min Tyranid Carnifex

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
frigobben

Re: Hälp att få ihop min Tyranid Carnifex

Inlägg av frigobben »

Nu var jag lite onykter när jag skrev igår, men jag står nog fast vid mitt uttalande idag också. :) Iaf om man vill få dem så bra spelmässigt som möjligt.

Adrenal glands (för fleet) kan vara en trevlig uppgradering, men de tycker jag inte man behöver modellera.

mrtopaz

Inlägg av mrtopaz »

sådär ja :) va tycks?
Jag hade lite green stuff som jag förberett men tror nästan inte att det behövs..

Image

frigobben

Inlägg av frigobben »

Det blev väldigt bra!

mrtopaz

Inlägg av mrtopaz »

frigobben skrev:Det blev väldigt bra!
tack frigobben ;>

Halvar

Inlägg av Halvar »

det där ska du absolut vara nöjd med. om du ska greenstuffa någonting på dem så tycker jag att de där taggarna mellan devourer-delarna kan knytas ihop.
Ja' än't bittä'!

mrtopaz

Inlägg av mrtopaz »

tack! har nu införskaffat mig 2 till carnifexar och ska göra 2 set till med twin-linked devourers.. får se hur mycket
green stuff arbete jag är sugen på när alla är gjorda ;)

Jag har redan bestämt mig för att jag ska limma fast dom 2 övre armarna på mina andra carnifexar också,
då oavsett vilken set-up jag väljer kommer dem alltid ha scythes på dom 2 övre, så känner ingen need att gå igenom extra arbetet..
om inte någon här vill tipsa mig om annat? :)

..Men jag har ytterligare en fundering: hur viktigt är det att rätt huvud sitter på ? den första jag har är huvudet fastlimmat redan så den
sitter kvar, men ska jag magnetisera huvudena på dom 2 övriga ? jag förstår wysiwyg conseptet, men hur noga är det med just huvudet?
då som jag förstått får man tex extra attacker om man väljer huvudet med de 2 käk-gaddarna, men att den då blir dyrare.

enligt regelboken som jag förstått det så MÅSTE vapen vara fysiskt där, annars räknas det ej,
räknas käk-gaddarna som vapen ? eftersom att den ger extra attacker ? låter logiskt iaf..

har även redan limmat på det lilla svans tillägget, men antar att man bara kan säga att den inte
används eller används i början av matchen..? har tänkt limma på samma på dom 2 andra så att alla 3 har matchande svans..

uppskattar era svar! :) är fortfarande rätt ny med detta så är inte så inläst i det mesta..

Halvar

Inlägg av Halvar »

huvudena saknar numera betydelse förutom för det som är halvt bortskjutet - det är old one eyes nya huvud. det var i fjärde editionens codex som man hade en massa options på sina fexar. så du borde kunna magneta enbart ett huvud om du känner att det blir extra mycket jobb på de andra två annars, detta för att få möjligheten att använda old one eye. jag tycker inte att du ska limma fast överarmarna på de nya eftersom man aldrig vet vad nästa codex ger (förrförra gav scything talons +1 attack, förra reroll to hit antingen ettor eller samtliga missar. nu ger de ap6...) och det kanske blir något annat som funkar jättebra istället. att magneta fexarmar tar inte ens en timme och för mig är det definitivt värt den tiden.
Ja' än't bittä'!

frigobben

Inlägg av frigobben »

Håller med Halvar. Jag brukar själv magnetisera det mesta. Däremot sätter jag numera bara magneter på den build jag vill spela just nu, och bara kontrollerar att resten går att magnetisera. Just armar och huvuden är generellt sett relativt enkelt.

Dyker det sedan upp en annan build jag vill spela, gör jag det extra jobbet då.

mrtopaz

Inlägg av mrtopaz »

Vilken build skulle kräva att jag har
Något annat än scything claws på dem 2 övre?
Det enda jag kan tänka mig är om man kör crushing claws på alla armarna men nu är det ju dom jag klipper av för att göra twin linked devourers :>

Halvar

Inlägg av Halvar »

nästa codex kanske får options av två heavy cannons igen eller så kanske en heavy venom cannon + ett par crushing claws är saken som gör byxan lite trängre. man vet aldrig. i förra codexen var faktiskt scything talons bra till exempel. eftersom det är såpass lätt och billigt att göra det så är det min rekommendation. det blir dessutom lättare att frakta runt på dem då.
Ja' än't bittä'!

Skriv svar