Slajor of Malmoe II 4-5 februari

Turneringar i Malmö

Moderator: leidstedt

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Slajor of Malmoe II 4-5 februari

Inlägg av Trulsante »

Det här låter ju askul och Danmark är ju rätt nära Varberg ;)

Det förhandlas här hemma, men en TOK:are vill iaf till Malmö! Jag återkommer inom kort...
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Slajor of Malmoe II 4-5 februari

Inlägg av leidstedt »

Svinkul om det dyker upp lite TOKare. Det hade varit kul att bjuda igen efter så många TTT.

Mr_riot
Inlägg: 753
Blev medlem: 31 mar 2009, 21:00

Re: Slajor of Malmoe II 4-5 februari

Inlägg av Mr_riot »

Hur ser målningskraven ut? Kommer att ha 90% klart men måste eventuellt låna in En bike enhet från annan armé

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Slajor of Malmoe II 4-5 februari

Inlägg av leidstedt »

Målat ska det vara. Men det finns inget krav på att det ska vara enhetligt eller så.

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Slajor of Malmoe II 4-5 februari

Inlägg av Ajvar »

Är ganska ovan vid turneringar men lite intresserad av att testa denna. Första frågan är om det är ok att delta utan större turneringsvana o inte 100% koll på alla regler? Sen undrar jag om det är benhårt WYSIWYG? Typ att granater o vehicles uppgraderingar måste finnas o så där. :-)

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Slajor of Malmoe II 4-5 februari

Inlägg av refabricated »

Ajvar skrev:Är ganska ovan vid turneringar men lite intresserad av att testa denna. Första frågan är om det är ok att delta utan större turneringsvana o inte 100% koll på alla regler? Sen undrar jag om det är benhårt WYSIWYG? Typ att granater o vehicles uppgraderingar måste finnas o så där. :-)
Roligt med nytt folk :)

Man är alltid 2 vid spelborden så regler löser man sinsemellan. Det du inte känner till kan motståndaren hjälpa dig med, annars finns det gott om rolk runtikring som kan svara på frågor. Regelkunnighet har såvitt jag vet aldrig varit ett hinder. Hur skall man lära sig om man inte övar eller frågar?

Wysiwyg bör(enligt mig) tillämpas med en nypa salt och mkt sunt förnuft. Granater kommer sannolikt aldrig krävas på modeller, men har en gube en plasma så bör den finnas på modellen.
Att spela med alternativa modeller brukar också gå att lösa men ta då bilder och kolla med arrangören.
Tumregeln jag brukar tillämpa är att "sålänge det klart framgår vad som är vad" så är det lugnt. Och är jag det minsta osäker så frågar jag arret.

Tycker absolut du ska komma!
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Stanich
Inlägg: 147
Blev medlem: 09 sep 2013, 13:13
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Slajor of Malmoe II 4-5 februari

Inlägg av Stanich »

refabricated skrev:
Ajvar skrev:Är ganska ovan vid turneringar men lite intresserad av att testa denna. Första frågan är om det är ok att delta utan större turneringsvana o inte 100% koll på alla regler? Sen undrar jag om det är benhårt WYSIWYG? Typ att granater o vehicles uppgraderingar måste finnas o så där. :-)
Roligt med nytt folk :)

Man är alltid 2 vid spelborden så regler löser man sinsemellan. Det du inte känner till kan motståndaren hjälpa dig med, annars finns det gott om rolk runtikring som kan svara på frågor. Regelkunnighet har såvitt jag vet aldrig varit ett hinder. Hur skall man lära sig om man inte övar eller frågar?

Wysiwyg bör(enligt mig) tillämpas med en nypa salt och mkt sunt förnuft. Granater kommer sannolikt aldrig krävas på modeller, men har en gube en plasma så bör den finnas på modellen.
Att spela med alternativa modeller brukar också gå att lösa men ta då bilder och kolla med arrangören.
Tumregeln jag brukar tillämpa är att "sålänge det klart framgår vad som är vad" så är det lugnt. Och är jag det minsta osäker så frågar jag arret.

Tycker absolut du ska komma!
Refrabicated: Det är såna svar som får mig att vilja åka på turnering i framtiden! 40k kan verkligen ta fram bra saker hos folk =) Du sänkte precis turneringströskeln för noobs som mig =) danke!

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Slajor of Malmoe II 4-5 februari

Inlägg av refabricated »

:D

Att folk på turneringar är otrevligare än dem du leker med i vardagrummet är en myt. Under de senaste 5 åren jag åkt land och rike runt (3-4 ETC inkluderat) har jag spelat 2 matcher mot mindre roliga motståndare. I _alla_ andra fall är det skratt och glada miner som gäller.

Vidare så får man vad man bjuder på. Vi är ett ganska litet community, så det ligger ju i allas intresse att hålla god stämning.

Men kul att höra din positivitet!
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Slajor of Malmoe II 4-5 februari

Inlägg av Ajvar »

refabricated skrev:
Ajvar skrev:Är ganska ovan vid turneringar men lite intresserad av att testa denna. Första frågan är om det är ok att delta utan större turneringsvana o inte 100% koll på alla regler? Sen undrar jag om det är benhårt WYSIWYG? Typ att granater o vehicles uppgraderingar måste finnas o så där. :-)
Roligt med nytt folk :)

Man är alltid 2 vid spelborden så regler löser man sinsemellan. Det du inte känner till kan motståndaren hjälpa dig med, annars finns det gott om rolk runtikring som kan svara på frågor. Regelkunnighet har såvitt jag vet aldrig varit ett hinder. Hur skall man lära sig om man inte övar eller frågar?

Wysiwyg bör(enligt mig) tillämpas med en nypa salt och mkt sunt förnuft. Granater kommer sannolikt aldrig krävas på modeller, men har en gube en plasma så bör den finnas på modellen.
Att spela med alternativa modeller brukar också gå att lösa men ta då bilder och kolla med arrangören.
Tumregeln jag brukar tillämpa är att "sålänge det klart framgår vad som är vad" så är det lugnt. Och är jag det minsta osäker så frågar jag arret.

Tycker absolut du ska komma!
Stort tack för svar. :-) Låter toppen. Då ska jag bara se om det funkar med livspusslet också :-)

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Slajor of Malmoe II 4-5 februari

Inlägg av fauh »

Klart du ska komma! Jag tycker inte det är särskilt mycket skillnad på att spela en turneringsmatch och en "vanlig" match där hemma. Det är samma folk och samma regler ju. En grej är väl att kolla upp ITC reglerna bara så du inte åker på en chock om det är något som ändrats (typ invis och dyl.)

Skriv svar