Turnering i Malmö

Turneringar i Malmö

Moderator: leidstedt

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Turnering i Malmö

Inlägg av fauh »

Hejsan svejsan!

Är totalt noob på det här med turneringar men hade tyckt det var trevligt att ha en lite sydligare turnering. Har snackat lite med Playoteket som ligger här i trakterna om ett potentiellt sammarbete och ska även ta och kolla med STPLN som brukar låna ut sin lokal till diverse olika "kulturevenemang" men innan det ens kommer på tapeten att börja fixa med så är jag lite sugen på att höra om folk hade varit intresserade.

Om ni är intresserade vad hade ni velat se rent formatmässigt - vilket upplägg hade ni tyckt funkade bra? Övriga åsikter och tips för en första-gångs turneringsplanerare?

Mr_riot
Inlägg: 753
Blev medlem: 31 mar 2009, 21:00

Re: Turnering i Malmö

Inlägg av Mr_riot »

Tjejens familj har lägenhet i Malmö så jag är där lite då och då. Endagars turneringar på 1500+ hade varit perfekt i mitt tycke. Kompat eller okompat är
Mindre viktigt för min del.

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Turnering i Malmö

Inlägg av leidstedt »

Jag bor utanför och hjälper gärna till om du behöver.

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Turnering i Malmö

Inlägg av RUNE »

Jag skulle helt klart vara intresserad av en turnering i Malmö.
Personligen gillar jag det mer mjuka turneringsklimatet med någon form av komp.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Mr_riot
Inlägg: 753
Blev medlem: 31 mar 2009, 21:00

Re: Turnering i Malmö

Inlägg av Mr_riot »

Ett tips som man kan ge är att man måste ha tålamod, bland de första turneringarna vi hade på väs drog typ 4 personer på en av de senaste hade vi runt 20 spelare.

Nästa tips är att titta till Jönköpings GoB) gänget för tips på terräng. I dagsläget Sveriges bästa upplägg med ett A4 med bild på slagfältet, samt instruktioner på vad slagfälts terrängen gör.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Turnering i Malmö

Inlägg av Röde »

Ett annat tips är att inte ta emot för mycket tips.

Vill ni ha en bra och enkel förlaga för turneringsupplägg så titta på LBK-touren i Linköping.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Turnering i Malmö

Inlägg av fauh »

leidstedt skrev:Jag bor utanför och hjälper gärna till om du behöver.
Kul att höra!

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Turnering i Malmö

Inlägg av guildmaster »

Vi har terräng på DMF i Lund som man kanske kan låna på något sättt.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Turnering i Malmö

Inlägg av fauh »

guildmaster skrev:Vi har terräng på DMF i Lund som man kanske kan låna på något sättt.
Kul att höra!

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Turnering i Malmö

Inlägg av fauh »

Tänkte köra en liten necro.

Har diskuterat lite med Malmö Figurspelsförening om möjlighet att köra en turnering där, möjlighet även att hålla turneringen tillsammans med Playoteket och kanske till och med kunna erbjuda lite priser i form av presentkort eller något i utbyte mot att få låna lite terräng (de har ganska het terräng!)

Planen som det ser ut som nu är att a en en-dagars turnering med relativt hög komp enligt Swekomp mallen (Tänk någonstans mellan Gothcon och TTT typ). Är fortfarande osäker på om jag vill försöka mig på att sub-kompa (förmodligen inte) och om det ska vara aktiv komp eller tröskelkomp. Tyck till!

Har även tänkt köra lite egna missions som jag hade velat få input på. De går att hitta här: http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... 20&t=14664

Skriv svar