Ris och ros winter 2016

Turneringar i Västerås med ITC-format

Moderator: fraktalen

ekekrantz
Inlägg: 211
Blev medlem: 29 maj 2014, 16:12
Ort: Västerås

Ris och ros winter 2016

Inlägg av ekekrantz »

Vill tacka alla för att ni kom! Och skit kul att man fick spela för engångs skull :)
Jacob Ekekrantz- Games of Westeros

Mer ITC åt folket!

Ceasar
Inlägg: 500
Blev medlem: 13 okt 2008, 13:32

Re: Ris och ros winter 2016

Inlägg av Ceasar »

Resultatlistor?

TNid
Inlägg: 45
Blev medlem: 11 aug 2016, 12:31

Re: Ris och ros winter 2016

Inlägg av TNid »


Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Ris och ros winter 2016

Inlägg av Max »

Ros:
* formatet, första gången jag mer än tittade på det och tycker det passar riktigt bra för "tävlings" 40k, man kan spela det man vill men det knasigaste är lite lugnare, riktigt kul.
* terrängen, skitbra, losblock på alla men inte överdrivet, ruiner på alla bord men inte knasstora. Upplevde aldrig att terrängen förstörde något i en match eller att det helt saknades skydd.

Ris:
* inte något speciellt som var fruktansvärt, jämfört med liknande mindre turneringar kanske det inte var riktigt lika uppstyrt och kanske lite rörigt men egentligen inget specifikt att klaga på och inget som kommer stoppa mig från att komma nästa gång.

Tack för en toppenturnering!

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Ris och ros winter 2016

Inlägg av Nurgle »

Stort tack för en toppenturnering :)

Ros:
+ Tycker arrangemanget överlag var väldigt bra sammanhållet!
+ Håller med allt Max skrev om att det var bra terräng. Kan lägga till att det var estetiskt tilltalande slagfält, battlemats på alla bord gör en enorm skillnad.
+ Suveränt med tidsutropen.
+ Snabbt lottat och smidig inrapportering. Perfekt med nästa bord på en projektor - fantastiskt :)
+ Härliga och trevliga spelare och en god atmosfär.
+ Riktigt grymma & generösa priser.
+ En livs levande Space Marine som vandrar in i lokalen och poserar :) Ashäftigt!
+ Jättebra med utdelning av missions till varje bord.
+ Kul med lottning - då har alla en chans att vinna nåt fint.
+ Kändes aldrig stressigt och bra flexibilitet under resans gång. Lagom långa pauser.
+ Suverän plats för evenemanget, centralt och bra mitt i smeten. Max fem minuter till allt från restaurang till hotell.
+ Mycket bra luft och ljus i lokalen.

Förbättringspotential:
* Lägg in eller skriv ut ett häfte med reglerna för specialmissions samt från regelboken, så man slipper slå i ytterligare två källor för att förstå vad varje mission går ut på. Även om man läst missions innan så är det fullt tillräckligt att komma ihåg för en normalbegåvad (hyfsat i alla fall) som jag.
* Mina övriga synpunkter är mer utifrån preferenser kring missions etc men ITC är ITC och det är vad det är. Så egentligen irrelevant i detta sammanhanget.
* Saknar litegrann det där ultraepiska bordet som man dreglar över och hoppas få spela på men det är en högst personlig sak. Man vet ju att formatet är kompetitivt och ska vara så jämnt som möjligt, även sett till borden.
* Saknar även best overall, något som kan vinnas utifrån andra kriterier, fluffpriser, bästa kill och annat skoj. Återigen, högst personligt, det är ju inget som riktigt passar i ITC-format.

Och återigen - en enorm eloge till er som orkar ta av er tid för att arrangera ett evenemang där vi spelsugna får möjlighet att komma och njuta för en slant. Stort tack till er alla som gör det möjligt!

Wilson
Inlägg: 12
Blev medlem: 10 dec 2016, 16:22

Re: Ris och ros winter 2016

Inlägg av Wilson »

Jättebra turnering, tyckte terrängen var bra och jämt uppställd, tyckte allt flöt på väldigt bra. Hade dock varit nice om det funnits en regelbok framme på något bord tillsammans med beskrivningar av alla missions/objectives så man hade sluppit störa andra spelare för att slå om Warlord Traits till exempel.

genocidest
Inlägg: 50
Blev medlem: 02 apr 2014, 18:39

Re: Ris och ros winter 2016

Inlägg av genocidest »

Håller med ovanstående talare, verkligen skitbra styrt med det mesta. Tycker inte nödvändigtvis att turneringen måste bistå med regelbok men tycker det vore bra om det blev praxis för TOs att börja skriva ut vad det är spelare behöver ta med sig själva utöver figurer eftersom att det inte verkar vara samma överallt. En till ros som inte nämnts är den lite senare starttiden! Bekvämt att slippa stressa på morgonen.

Om jag ska nämna något minus så är det nog ändå den ganska saftiga prislappen på evenemanget. För även om det kändes som väl spenderade pengar så hade det en dålig månad lätt kunnat innebära att en fattiglapp som jag själv inte kunnat åka. Sen kanske det är nödvändigt för att gå runt med priser och den feta lokalen och då finns det ju inte så mycket att göra åt saken om det inte ska dras in på kvalitén!

Skriv svar