Kalle i Novi Sad

Allt som rör European Team Championships
thismeanswarmate
Inlägg: 218
Blev medlem: 31 jul 2013, 05:13

Re: Kalle i Novi Sad

Inlägg av thismeanswarmate »

Elevatorlake skrev:Ja för fan, det är ju Juice of internet fame! Han är en av medlemmarna av the long war men han har säkert gjort annat också, han brukar figurera lite här och där. Har hört bra om honom både som sportsman och som kompetent spelare.

Trist när det ska vara en sådan enskild händelse som en match ska stå och falla med, även om man kunde klarat det om man kom ihåg hur långt det ska vara egentligen ;)

En generell sak om laget, stämmer det att Sverige kom sist? Jag vill inte rubba in någon skam men när jag har lyssnat på lite poddar om ETC är det många som talar varmt om det svenska laget som ett av de bättre. Vad hände som som ledde till att laget kom på sista plats?
Hehe, Sverige kom #13. Här finns resultatet: https://tourneykeeper.net/Team/TKTeamLe ... px?Id=2694
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Kalle i Novi Sad

Inlägg av Elevatorlake »

thismeanswarmate skrev:Hehe, Sverige kom #13. Här finns resultatet: https://tourneykeeper.net/Team/TKTeamLe ... px?Id=2694
Haha, jäklar vad fel jag hade :) Jag såg bara den där listan i det här forumet då sverige stod som 14/14, jag hade ingen koll på att det var så många länder med :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

NIB
Inlägg: 263
Blev medlem: 30 maj 2011, 09:48

Re: Kalle i Novi Sad

Inlägg av NIB »

Grymt kul läsning, keep it coming!

Battlescribe får din lista till 2030 pts, kanske missar något.

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Kalle i Novi Sad

Inlägg av Enochia »

NIB skrev:Grymt kul läsning, keep it coming!

Battlescribe får din lista till 2030 pts, kanske missar något.
Gissningsvis har du med flaggor i akolytenheter
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

petrus
Inlägg: 105
Blev medlem: 07 sep 2011, 15:40

Re: Kalle i Novi Sad

Inlägg av petrus »

Intressant och mycket givande, tack för att du tar dig tid att skriva!

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Kalle i Novi Sad

Inlägg av Asplund »

Lövit!

NIB
Inlägg: 263
Blev medlem: 30 maj 2011, 09:48

Re: Kalle i Novi Sad

Inlägg av NIB »

Enochia skrev:
NIB skrev:Grymt kul läsning, keep it coming!

Battlescribe får din lista till 2030 pts, kanske missar något.
Gissningsvis har du med flaggor i akolytenheter
Nej, jag hade Neophytes istället för Brood Brothers :)

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Kalle i Novi Sad

Inlägg av Enochia »

Match 5 Kroatien

Efter att ha förlorat 2 matcher ser det rätt mörkt ut för oss att lyckas med pall, men vi är ändå på gott humör och tänker gå in i nästa match med sikte på vinst, vi ska möta Kroatien, dom är trevliga, och deras kapten Djuros är en av dom nördarna man snackar rätt mycket med under ETC.
Dom vet inte hur dom ska hantera mig, så dom slänger sin amerikanska dark eldar mercenary på mig med förhoppning att han ska vinna.
Han spelar
3 talos
Maxad grotesk
2 razorwing
3 ravagers
Ett gäng venoms med skyttegrabbar i
Lite wracks

Dom har missförstått min lista, dom tror att jag inte vill in och slåss med grots och talosar, när verkligheten är att jag byter extremt bra mot en sån här lista.

Jag tar en extra relik, +1styrka flaggan.

Jag och min motståndare pratar lite innan vi börjar rulla tärning och kommer fram till att han inte har mött eller förstår gsc.
Så vi börjar med att ta en öl och sätta oss så jag kan förklara allt jag kan göra, han ser mer och mer oroad ut.

Det är vanguard strike, han maxar allt i en hörna, jag gör samma sak, i mitten och hans hörna, han ser lite förvånad ut, jag förklarar att antingen vinner jag slaget på att välja sida, då får han 0 poäng, eller så vinner han slaget, och i r2 är hela min armé där hans armé en gång var.
Han frågar om det är ok att flytta om objektiv, jag säger självklart. Han sprider ut sina, jag gör samma.

Han "vinner" slaget och väljer sidan med flest objektiv, vi skrattar lite åt att han inte borde flyttat alla från sin sida, sen tar vi en till öl.

Jag ställer upp bägge enheterna stealers centralt bakom losblocks, baitar med swarmlord så att om han siezar så kan han flytta fram alla sina ravagers med advance och skjuta honom.
Han ställer upp sig defensivt med flygen läääängst bak för kunna screena min r2.
Jag tar ändå r1, vill flytta upp bägge stealers för att kunna springa in i honom r2 och få ner saker.
Han väljer att inte sieza, jag tycker nog det är rätt.

R1 Kalle
Jag gör inget r1, flyttar upp bägge stealers och broodlord för att hota r2. Ställer swarmlord lite sådär slarvigt så att han kan få skott med flyg om han ställer dom fel.

R1 DE
Han gör precis allt fel, jag trodde att våran genomgång hade gjort att han hade koll, men, han går och springer med talos och grots för att ta centern, flyger iväg med flyg för att jaga swarmlord. Får in ett par wounds i swarmlord, dödar några stealers, och har inte screenat sitt center... Alls...

R2 kalle
Jag flyttar upp en enhet stealers mot hans center, den andra bort så långt jag kan in i hans linjer, använder metabolic overdrive tillochmed, gör att man för gå dubbelt men ingen charge, det är inte poängen, jag vill att han nästa runda flyttar för att ta hand om dom istället för att jaga gsckaraktärer.
Sen flyttar jag fram den andra fulla stealer enheten rakt mot hans center, och tar in en 20 acos+ buffgubbar.
Kastar horror på talos och mass hypnosis på grots.
Sen chargar jag acos och stealers in i talos och en wracks, slår sönder allt. Han blir helt förtvivlad när han ser hur hårt jag slår.
Vi tar en till öl

R2 DE
Han skickar alla sina venoms utom en, tillsammans med sina ravagers att döda stealersen som jag ställde i hans deploy.
Resten går efter mina akolyter, han dödar alla stealers och akolyter i skyttet, grots slår lätt ihjäl mina sista stealers som var inne och grötade, han blir glad och tycker det var en bra tur.

R3 Kalle
Jag flyttar upp swarmlord, broodlord, tar in bägge mina enheter acos som var kvar.
Skickar in en av dom i hans grots och haemonculus, tillsammans med swarmlord, den andra in i en venom.
Återigen slår min akolytenhet sönder och samman hans grots. Finns en el 2 kvar när swarmlord väl kliver fram och vevar, alla är döda och jag låser både akolyter och swarmlord i en stackars haemonculus.
Min andra enhet dödar en venom, har gjort ett fint hål där det kan ramla ut exakt 5 småbaser, och då måste dom stå där, så jag låser även in hela den enheten i Combat.

I slutet på min r3 så har han kvar på brädet, 2 archons, 2 haemonculus, 2 flyg och 3 ravagers.
Och exakt 0 saker han kan skjuta på.
Så vi tar en öl och snackar igenom matchen, han gillar inte att det enda sättet för honom att inte tokförlora är att gömma sig och inte spela spelet, han tycker att han borde kunna slå ihjäl min armé.
Och ja, visst, om man kollar på skadeverkan så gör både talos och grots ont på mig, men eftersom jag alltid väljer fighter så kommer han aldrig hinna slå, inte ens vexator hjälper då jag kontrar det med paroxysm/mass hypnosis.

Aja 20-0 till pappa
Vi hinner med en till öl och har ett trevligt snack medans vi väntar på att alla andra ska bli färdiga
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Kalle i Novi Sad

Inlägg av Elevatorlake »

Yay, ny "batrep"! :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Kalle i Novi Sad

Inlägg av Enochia »

Match 6 Frankrike

6:te och sista, vi är inte en contender för top 3, så vi går in för ett roligt game, fransmännen brukar vara duktiga och tighta spelare

Jag blir lottad mot en ork, typ samma som Ryssland fast med tankbustas och bara 2 smashaguns.

Matchen är ganska ointressant, min motståndare använder all tid och lite till för att småpilla, om jag vill kan jag vinna på tid redan i r3, men jag ger honom min tid också och säger åt honom att snabba på, det gör han inte.

Jag gör ungefär exakt samma sak som mot Ryssland, ställer upp bakom saker, cyklar in och ut akolyter, byter ofta väldigt bra.

Matchen tar slut r5 på tid, hade den gått vidare hade jag vunnit större, kvar på brädet har jag oskjutbara akolyter och han har en enhet lootas som skulle dött, vi bägge har karaktärer.

15-5 då jag inte orkar skriva samma rapport igen.

Det tar mig till 94p och 5-1 i stats, det är mitt bästa etc hitills, men också så har jag enligt vår matris bara fått spela gröna matcher, alltså så ligger jag 10-15p under det jag borde spelat in, och det är ju den där nesliga förlusten mot USA.

Jag har återigen haft en bra etc med massor av öl, sprit och grogg, samt lite tärningsrull, är redan pepp på nästa år.
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Skriv svar