Kalle i Novi Sad

Allt som rör European Team Championships
Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Kalle i Novi Sad

Inlägg av Enochia »

Ännu ett ETC avklarat, denna gång har min roll i laget varit lite annorlunda, i vanliga fall så har jag alltid spelat något konstigt, men spelat det väldigt bra, så istället för att räkna med att jag ska ta massor av poäng har vi slängt mig på problem, sen har jag fått göra så gott jag kan.
Inte i år.
Jag har under vår och sommar i stort sett spelat samma lista, den har gått riktigt bra och den har varit väldigt svårslagen även i dom matcherna där jag förklarar vad jag gör och hur jag tänker. Så i år fick jag den härliga uppgiften att ta så mycket poäng jag kunde, vilket alltid är kul, nu är det ju inte så att bara för att jag har bra pairings att jag alltid kommer ha medrull och flyt, men mot dom allra flesta lag så har mina pairings varit i stort sett gröna, det betyder att jag lovat att ta 15+ poäng, visst har det funnits en eller 2 röda och kanske någon gul, men finns det 8 listor att paira mig emot, och jag har 2 röda (kan inte spela) 1 gul (drawish, jag tror på 10p) eller 5 gröna (15+) då är det inte så svårt att få mig att ducka dom allra sämsta matcherna.
Min lista är på ytan en väldigt standard GSC med genestealer sling, men med lite små ändringar har jag fått till ett riktigt monster. listan är som följer

Tyranid Battalion Kraken
Swarmlord
Broodlord
2x18 Genestealers
3 Rippers

Inget konstigt här, hela tanken med detta detachment är att GSC har stora problem med boardcontrol R1, med dessa glada gossar så springer jag snabbt och lätt igenom screens och kan öppna upp för mina kultister

GSC Battalion Mixed
Patriarch - Pauper princes, WL trait beloved grandsire, Relic crouchling
Magos - 4 Armar WL trait-Inscrutable cunning
3x10 brood brothers
Sanctus 4 armar

Detta är ett CP batteri, det ger mig tillgång till "a plan..." (Vect) och det har en Sanctus som stökar i pairings, hans sniperbössa gör att man inte kan spela listor med för många psykers mot mig, han skjuter ihjäl dom väldigt lätt.

GSC Battalion Pauper Princes, deliverence broodsurge
Primus - Relik-Reliquary of Saint Tenndark, WL trait-Alien Majesty
Iconward-WL trait-Augur of the insurgent

3x20 Acolyter med handflamers

Clamavus
Nexos
Kellermorph

Här har vi köttet och tricksen, Pauper princes är på ytan en rätt tråkig Creed, det enda man får är reroll to hit, vilket man får genom en flagga iallafall, men tänker man tvärtom, man slipper flaggan, ja då har jag på mina 3 enheter tjänat 30p.
Sen har jag även handflamers på alla gubbar, inte särskilt hett, man tappar lite skott och det är sällan som dom överlever när dom står i närstrid, in kommer min relik, jag vet inte vem Tenndark var, men han gör iallafall så att när någon dör inom 6" av min primus får han slå 1 attack eller skjuta på 4+, hmmm, det är ju inte så bra, om man inte råkar hålla i en eldkastare som får skjuta i närstrid, ja, handflamers är pistoler, om du slår ihjäl någon inom 6" av min primus är det 50% chans att jag skjuter dig med d6 autohits, och när jag ger honom Alien majesty, ja då är det 9", but wait, there is more, dessutom gör min relik att ALLA blir fearless, och där sparar man in poängen på en till Patriarch, som dom flesta kultspelare håller med om, så måste man ha minst 2 fearlessbubblor.
Iconward och Clamavus gör att jag från reserv bara har en 8" charge med dessa monster, som utan magier slår 40 rending attacker och 20 vanliga på s4 och +1 to wound. träffar 2+ med reroll.
och här kommer en till sak, när jag träffar min might from beyond, då går jag upp till 60 rending s5 + 20 vanliga, med +1 to wound så är det galet.
60 attacker, träffar 58ish, mot en knekt woundar jag 24, varav 16 är utan save och 8 är på 4+, sen har jag 20 vanliga, 20 träff, 10w på 3+. det är 23w in i en knekt, från min stackars 160p enhet.

Allt som allt så finns det få saker jag inte kan lösa, mellan mina stealers, swarmlord och acolyter så finns det alltid något som kan ta hand om det motståndaren ställer upp.

Jag har en bra känsla redan när vi sitter och gör pairings hemma i sverige, och det ska visa sig att det blir mitt "bästa" ETC hitills, jag tar iallafall mer poäng än vad jag gjort åren innan
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Kalle i Novi Sad

Inlägg av Trulsante »

Äntligen! Har väntat på din rapport :wub: :wub: :wub:
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Kalle i Novi Sad

Inlägg av Enochia »

Första matchen mot Schweiz, vi petar lite i pairings med mig men ingen vill röra kulten, så jag singlar ner till sista, det gör inget, jag är väldigt obrydd mot dessa grabbar.
Jag får möta en cool lista som på papper countrar precis allt jag gör, men i realiteten är rätt dålig, kan tänka mig att dom är riktigt nöjda över att denna matchen hände.
Pask
3 tank commanders
Lite commanders
Psyker
60+ guards
3 wyverns
Canonnesa
Präst
2x10 arco-flagellanter i rhinos.
Skjuter massor, varav mycket är indirekt, slåss hårt (med gem har varje flagellant 9 attacker), men, är väldigt lättlåst iom att inget har fly.

Deploy är Dawn of war och min motståndare deployar och kommer att börja, det gör mig inget, jag gömmer hela min armé utanför Los eller i reserv/blips.

Imperium R1
Han tar r1, jag missar sieze, min sanctus kliver in i slutet på hans move med perfect ambush och dödar hans psyker(!). han avancerar alla guards och bägge rhinos för att bygga mur mot min armé, skjuter alla wyverns in i en stealer enhet och jag vectar hans "du kommer ingenstans" gem som han körde på min andra enhet, tappar 12ish stealers.

Kalle r1, skickar fram min fulla enhet stealers och swarmlord, eftersom han har flyttat upp bägge sina rhinos ser jag ett tillfälle till stök.
Stealers chargar 30 guards som är utställda rakt över hans deploy, samt en rhino till höger, swarmlord dubbelgår sig själv och chargar rhinon till vänster och enheten som står i vägen.
Stealers spränger bort 25ish guards, och han plockar gubbar så jag inte ska få dubbelslå eller wrappa dom med stealers, jag har även sett till att helt slå ihjäl den som SL chargar, sen pilear jag mot rhinon, SL har range till att pilea och slå på sin rhino, den dör lätt, sen konsoliderar han in i en tank commander.
Stealers överaskar min motståndare och dubbelslår in i rhinon, som är helt inlåst, och ska bara dö för att instadöda 10 riktigt arga gossar.
I snitt ska det vara död rhino, men han tar bara 7w. Aja, jag låste mig i den och 2 tank commanders så han kommer iallafall inte skjuta så mycket.

R2 imperium
Han knallar iväg från SL med ena enheten arcos, och den andra är jag tvungen att säga åt honom att inte glömma i bilen (han kunde flytta sina tank commanders för att få ett hål att deploya i).
Han satsar på att sätta en 9" charge in i mitt backfield med ena, samt hantera mina stealers med andra, SL antar jag att han tänkte skjuta ihjäl (riktigt dålig matte isf).
Mina stealers som wrappar dör, swarmlord tankar en commander och alla wyverns (commander var punisher), han missar sin 9" charge in i backfield och SL heroic intervenar ihjäl en tank commander (kunde inte komma undan då han blockade sig själv)

Kalle R2
Plockar in en 20:a akolyter bara med buffgubbar och kellermorph, planen är simpel, SL ska slå ihjäl en wyvern och peta på dom två andra, sen ska jag hantera en av hans 10 med arcos.
SL flunkar givetvis, men lyckas peta på en commander också, men arcos dör väldigt lätt. Min broodlord avslutar även hans sista rhino och petar på 1 commander
Nu är det bra, med bara 2 wyverns, plasma pask och 1 enhet arcos som kan användas borde det vara klart.

Imperium r3
Han backar ur, även denna gång så kommer han inte riktigt iväg från SL, kommer få intervena den wyvern som jag inte lyckades döda.
Han flyttar upp sina arcos för att döda min 20:a.
Sen så oneshottar pask både SL och min broodlord, pask med - på att träffa, sätter storbössan i SL och sponsons i brood, om man tar lite snabb matte. 7 skott, träffar 3+ med omrull på 1, säg 5 träff, 3w, 1.5 genom save, fnp tar bort 1, SL ska ta 2w. Han slår 12 skott, träffar 11, woundar 8, jag missar 7 saves och får inte in nog med FNP, sen river han bort broodlord också av bara farten. Jahapp.
Dödar givetvis mina sista stealers med wyverns och tar bort min 20:a acolyter med arcos.

Kalle r3, nu är det plötsligt kaos, alla mina gubbar som stod i hans deploy är borta, och jag måste deepa in mina resterande 2 enheter låååångt bak på grund av att arcos han tagit en så central plats.
Så, jag gör det, springer med varenda buffgubbe för att sprida mina buffar så långt fram det går, sitter inte min charge här så kommer jag bli wipead.
Använder perfect ambush, slår dåligt och rerollar fram en 3:a nuså, 5" med fulla rerolls. Tror ni jag sätter den? Ne, givetvis inte, istället så kliver min andra acolytenhet fram, dom har 8" med reroll fram till arcos, men, dom måste slå 9 för att kunna wrappa in en tankcommander, och som tur är så sitter den, slår en exakt 9och dom swishar fram, slår ihjäl alla arcos lite i förbifarten och har precis nog med move kvar för att tripointa tanken mot en vägg med hjälp av patriach.
Uff, det var riktigt nära.

R4 imperium
Nu är det slut, han skjuter bort min enhet som inte är i cover av tanken, försöker komma undan nästa runda, min patte och enhet sänker hans tank.


R4 Kalle
Lugna puckar, pushar min 20:a slår ihjäl det jag vill, låser mig i saker

R5-6
Försöker fly, slutar med att en russ och en Astra commander står nere i ett hörn i Combat med min nexos. Jag slår metodiskt ihjäl allt annat med min hammare+ patriarch.

20-0. Men oj vad dåligt det höll på att gå när SL och broodlord dör snabbt följt av en superviktig missad charge, som tur var så höll tärningarna med mig om att jag förtjänade en vinst och gav mig den 9" jag behövde
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: Kalle i Novi Sad

Inlägg av Konfa »

Skitkul att läsa under lunchpausen!

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Kalle i Novi Sad

Inlägg av Enochia »

Match 2 Ryssland
Pappa får möta orker, vi är nöjda med den matchen, jag har mött ett gäng orker med listan och även om det är i överkant av vad jag kan hantera så har jag vektyg, listan är

13+ smashaguns
150 orker
Näve grots
Karaktärer för flavour

Han deployar smart, alla smashaguns på linjen för att screena mig, det är hammer and Anvil deploy, jag ställer ut mina stealers så att han kan jumpa och komma in på preciiiis en 12" charge i bägge stealers, dock behöver han en jättecharge för att få slå då jag screenat med brood brothers.
Detta är en bit för att få honom att komma fram, jag skulle inte ta den.

R1 Ryssland
Han tar min bait, jag är nöjd, han sätter sin 12" charge, ajajaj, han plockar typ 13 stealers totalt. Det är dåligt, men inte kört.

R1 Kalle
Jag tar bort hans orkenhet som är framme och stökar, trycker upp den mest skadade enheten stealers för att blocka ett till jump

R2 Ryssland
Utan några targets eller möjligheter till att göra massa skada utan att pusha så står han Still, bra spelat.

R2 kalle
Tar in en enhet akolyter för att charga, en annan långt bak bakom terräng. skickar upp den stora (11 gubbs) stealers att öppna ett hål, chargar in akolyenheten och stealers i massa smasha, plockar ett gäng och låser mig.

R3 Ryssland
Han spelar fortfarande helt rätt, skickar upp 1 enhet orker för att rensa bort det som sitter i närstrid, dödar mina akolyter, stealers överlever då jag vectar slå igen.

R3 Kalle
Skickar in en till enhet akolyter med alla karaktärer, cyklar in den som var på brädet i reserv, har låst hela min backfield så han inte kan jumpa bort, skickar in broodlord, swarmlord, acolyter och resten av stealers för att rensa 30:an, slår ihjäl massa smashas men ser till att ha en knutpunkt där jag kan låsa allt.

R4 Ryssland
Kvar på brädet har min motståndare 90 orker, men ingen screen, han slår alltid sist på dom 2 som står i charge position (mass hypnosis, paroxysm) samt horror, så även om han chargar kommer jag få slå, och han träffar bara på 4or. Han står kvar

R4 Kalle
Ok, nuså, in och slår ihjäl 60 orker och alla utom 2 smashas. Kvar på brädet finns 30 orker och alla karaktärer samt en näve grots

R5 Ryssland
Sista enheten orker köttar in och dubbelslår ihjäl sista stealers + en 20 akolyter. Låser in SL med en enhet grots

R5 Kalle
Är tillsagd att ta poäng, ligger bra i maelstorm, måste jaga killpoints och eternal, acolyter kommer slakta sista orker, SL vill verkligen inte stå kvar i Combat med grots, det är 5 stycken kvar, slår en Smite, 6+1, använder mitt sista CP för reroll på 1:an till en 5:a, storsmite, slår 5 i skada och kommer loss, går med hive commander fram och dunkar ner en wierdboy.

Slutar det nu är det vinst, men inte stor nog

Får en runda till

R6 Ryssland
Nu är det hail Mary kvar, alla hans karaktärer hoppar fram mot SL, får iväg 2 smites och spränger ner honom, sen får bossen avsluta, souped Up shooka skjuter ihjäl massa akolyter

R6 Kalle
Matchen är över, jag kommer inte komma fram sista biten, går och och springer med allt.
Men matchen tar slut

Kvar på brädet har jag ett par akolyter, ett gäng karaktärer och ett backfield. Mot 4-5 orkgubbar och 2 smashas

Matchen slutar 15-5, hade det fortsatt vinner jag större, spelar ingen roll, vi förlorade tyvärr mot Ryssland. Efter att ha sett deras pairingdokument så hade alla dom min lista på 12+, jag hade alla deras på 15+, vi underskattade deras listor, men en liten tröst är iallafall att dom gjorde samma sak med min
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Kalle i Novi Sad

Inlägg av Enochia »

Match 3 Norge
Vi har bra pairings mot Norge och vi går in hårt, slänger mig som en hammare mot listor för att få dom att välja den andra som inte är jag, detta funkar bra och jag singlar ner till slutet och får möta deras tauspelare.

Han spelar
3 riptides
2x3 broadsides
Alla drones
Commanders och etheral.
Bara 1 markerlight

Det är Dawn of war och det finns egentligen bara ett scenario när jag förlorar, jag deployar först, han ställer allt inom och range och lyckas med seize.
Vinner tyvärr slaget och är tvungen att ställa upp först
Bygger mina 2 borgar bakom 2 olika losblocks.
Hans counterdeploy är precis som jag trodde, allt inom range längst ner i sitt hörn.
Jag väljer att gå först, han missar seize och jag känner mig lugn.

R1 Kalle
Han har byggt en fin borg, och vi har kommit överens om att det ska vara mindre än 1" mellans hans drones baser, detta är för att snabba upp spelet så jag inte ska kunna komma mellan med en genestealerbas.
Jag flyttar en stealerenhet centralt 30.1" bort från hans gubbar, bakom losblocks, den andra upp lite bakom sin losblock. Vill han skjuta måste han gå, alltså ingen reroll hits, och han kommer ändå bara ha SMS. Lämnar över turen till en rätt förvånad norrman som trodde jag skulle göra något(?) Sen när försöker man charga en taubord med bara 1 enhet?

R1 Tau
Han skyfflar fram drones och allt för att få bättre spridning till nästa runda, skjuter alla sms som når in i stealers, det är inte tillräckligt. Dödar kanske 4

R2 kalle
Nu så, vi har kommit överens om att en stealerbas inte kommer igenom någonstans i hans dronescreen, det ska vi ändra på.
Fram med stealers, dom har nu en kort charge in i drones.
Tar in 2 akolytenheter, en med lying in wait och en med perfect ambush, den som har lying in wait drar iväg alla sina 20 handflamers in i den drönarenhet som är närmast stealers, dom smälter, swarmlord flyttar stealerenheten in i hålet där dom stod och se där, nu behöver mina stealers bara charga och döda lite drones för att kunna låsa en broadsideenhet.
Här har vi saken, man kan inte charga med bara en enhet, man måste ha minst 2, helst 3 mot tau, saken är den att jag har kastat ingen overwatch magin på en enhet broadsides, och jag har chargat in min ingen overwatch relik (på iconward för gratis reroll) in i en Riptide, så jag vet med mig att jag kommer klara bägge mina andra charges. Skickar in akolyter först, dom tål mindre skytte ja, men dom slår så mycket hårdare, och detta är en bait, jag vill ta skyttet i min bästa enhet, som dessutom tål minst. Varför? För att stealers får slå 2 ggr med stratagem, även om dom inte gör skada gör detta att dom är mycket lättare att låsa in hans broadsides med.
Han skjuter bort 14 av mina akolyter, gör inget, chargen sitter, en av dom kommer att slå in i hans Riptide och sen pilea och peta på en enhet broadsides.
Mina stealers avslutar lätt sina drones och låser in sig i den andra enheten broadsides.
Här kommer ett misstag från mig, jag hamnar för nära hans Riptide i min chargemove (vill bara runt) och är tvungen att slå fler gubbar, han lookoutar till den dronen jag skulle använda att snurra runt för att nå broadsides. Och blir fri. Prutt, aja, jag har plockat 2 enheter drones, låst mina stealers så han inte kan backa ur.

R2 Tau
Slänger fram 2 av sina riptides för att döda akolyter, använder fulla rerolls så hans broadsides ska få nåt värde, bygger en dronemur mellan dom broadsides som är låsta och dom andra.
Skjuter sitt markerlight och jag vectar hans reroll to wound, detta är för att hans riptides vill döda alla mina karaktärer, jag måste se till att han slösar alla skott på att döda akolyter och inte kommer fram riktigt.
Han skjuter bort alla akolyter, men det kostar honom allt utom 1 Riptide, den har bränt sig så kan skjuta 18 tunga skott och sen sms. Splittar sina skott mellan 2 karaktärer, min iconward ska visst dö så den får alla ionskott i sig och min Primus får alla sms, han gör misstaget att skjuta sms först, jag tar min skada, sen så kör jag unquestioning loyalty till min iconward, så han dör och min Primus tar bara 3w, sen intervenar Primus och kellermorph Riptide, ingen overwatch för dig.

R3 Kalle
In med sista acolyterna, dom får gå ner bakom stealers för att hjälpa till med slakten av drones så jag kan peta på dom andra broadsidesen, stealers går upp för att börja hantera riptides, får hjälp av broodlord och swarmlord. Min ingen overwatch magi sitter igen på broadsides och jag tankar all resterande på SL, han är ändå rätt keff mot riptides och deras 3++, in med allt i dom 2 som lämnat borgen, får in patten och akolyterna i alla drones som skyddar broadsides, jag tar bort nästan alla drones mellan deras attacker, lyckas dock inte peta på broadsides (är inte jättebrydd eftersom dom har -1 på träff och måste gå nästa runda för att inte fastna)
Dödar en Riptide och drar ner den andra ett bracket.

R3 Tau
Det är kört, han vet det, nu ska han försöka få med sig något poäng, han kör sin gå och skjuta grej och försöker ta sig så långt bort han kan, bygger ny "borg" men det är en enhet broadsides, 2 riptides varav 1 har -1 och den andra är degradad och lite karaktärer som screen. Han skickar in allt i mina stealers i det öppna, dödar alla utom 1, sen slår jag ihjäl hans broadsides som var låsta och han lägger sig, jag står i hans bas med 35 gubbar, och han kommer aldrig få skjuta broadsides igen.

Bra match, men den är över när han inte seizar, han säger att han brukar vinna mot kult och frågar vad han gjorde för fel, inget egentligen, jag har inte kommit på hur jag gör för att förlora mot tau ännu.
20-0
55p efter 3 matcher och jag gillar hur min lista spelas, änsålänge är mina pairings spot on och jag har varken haft "otur" eller gjort för stora misstag
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Kalle i Novi Sad

Inlägg av Elevatorlake »

Kul och intressant läsning, tack för att du tar dig tid och skriver!

Kulten verkar vara en armé där man verkligen måste hålla koll på alla sina buffar, psychic powers, stratagems etc och ha en bra timing när man använder vad. Funkar det så verkar de starka, missar man något kan jag tänka mig att det snabbt går utför?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: Kalle i Novi Sad

Inlägg av Konfa »

Ja, väldigt kul att få läsa! Väntar med spänning på nästa del :)

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Kalle i Novi Sad

Inlägg av Enochia »

Match 4 USA
Får äran att möta Juice, någon form av internetkändis som spelar gsc, min lista är så mycket bättre än hans, jag ska vinna denna matchen stort... Ska, det gör jag inte, jag förlorar 16-4.
Jag kommer inte köra en recap av denna, lite för att jag är full, mycket för att jag spelade fel, ska istället förklara vad som gick fel, och vad jag borde gjort.
Han spelar
4xacolyter varav 20 har flamers
Massa guardsmen
Alla karaktärer
3x demo bike squads
3x mortars

Det jag ska göra när han deployar allt på brädet, hela sin armé + 3 akolytenheter i blips, är att bumrusha med stealers, vecta hans gå tillbaka i reserv, han vectar mig, och sen kommer jag kunna låsa bräde och helt enkelt slå ihjäl allt som har möjlighet att komma in.

Istället så ger jag honom r1, han gör ingen skada
Jag gör en snygg fälla för att dra ut hans vect, han tar fällan och det blir en riktig backfire. Jag har ställt en enhet stealers i en stor cirkel, med min nexos som ett ankare, tanken är att vill han döda min nexos måste han gå in med 10 handflamers i honom, (10*d6=35 hits, 17,5w, 4+save till 9, 4+ unquestioning till 4,5w som dödar nexos). Då skulle han bara kunna skjuta 10 flamers i stealers och det skulle döda (35-12-8-5.5 döda stealers) bra byte för mig, istället drar han in 4 i nexos, och 16 i stealers, nexos dör och jag förlorar 12 stealers, dålig matte.
Jag kollar på att stänga bräde, men hade behöver fler stealers, istället slår jag ihjäl hans 20 och tickar eternal och maelstorm
Hans r2 så gör han inte mycket, tar in alla sina akolyter ifrån reserv och cyklar in en enhet.
Här gör han en ett gigantiskt misstag.
Han ställer upp 2 20or akolyter 3.1" bakom sina screens så jag inte ska kunna flamea, samt att han har en 15 låst i Combat.
Jag kommer kunna ta ner en av mina 20or, charga hans screen och bägge akolyterena pilea förbi screen och slå allt in i acos
En buffad 20:a gör (60-58-48w med rending, samt 20-19-17 med kniv) det ska döda alla hans akolyter då jag även har 12 stealers som kan charga den enheten som är låst i Combat.
För att göra detta kommer jag in 9" från screen, använder perfect ambush, får en 3:a, nu är jag 9.1 bort från akos, jag är lite full och dum och säger att jag behöver slå en 8:a för att klara det, jag slår 5+1, rerollar 1:an till en ny 1:a. Och blir ledsen. Går snabbt vidare och flunkar mina stealers, jag dödar 7 akolyter istället för alla och det var dåligt.
Här kommer jag på att 6" räcker, med 3" pile så kommer jag fram iallafall och kan döda allt, men det är överspelat och jag har förlorat matchen, i sin r3 tar han bort alla mina akolyter och jag går in i konservera poäng mode.
R4 å 5 går bra för mig, jag vinner tillochmed matchen om det tar slut r5, men det fortsätter tills r7 och jag får med mig 4 poäng.
Mycket missnöjd med hur jag spelade denna matchen, tärningarna var inte med mig men det är ingen ursäkt, jag ska vinna, och jag ska absolut inte gambla på en 8" charge, även om det egentligen bara var en 6:a (får inte glömma saker på det sättet)

Aja, juice var trevlig och han såg så rädd ut när jag förklarade vad som skulle hända att det var värt det.
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Kalle i Novi Sad

Inlägg av Elevatorlake »

Ja för fan, det är ju Juice of internet fame! Han är en av medlemmarna av the long war men han har säkert gjort annat också, han brukar figurera lite här och där. Har hört bra om honom både som sportsman och som kompetent spelare.

Trist när det ska vara en sådan enskild händelse som en match ska stå och falla med, även om man kunde klarat det om man kom ihåg hur långt det ska vara egentligen ;)

En generell sak om laget, stämmer det att Sverige kom sist? Jag vill inte rubba in någon skam men när jag har lyssnat på lite poddar om ETC är det många som talar varmt om det svenska laget som ett av de bättre. Vad hände som som ledde till att laget kom på sista plats?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar