ETC 2018 Generell information

Allt som rör European Team Championships
Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

ETC 2018 Generell information

Inlägg av refabricated »

Jag har fått förtroendet att agera kapten för ETC-laget 2018. Nu när vi är lite varma i kläderna på 8th så börjar jobbet med att ta ut ett nytt lag att åka och kriga för svea.

Lite kort om mig själv.
Bor i goa skåne, landet där solen alltid skiner och damerna alltid är lättklädda. Det är även den platsen där svenskan flyter som vackrast och huvudstaden heter Köpenhamn.
Jag är väl inne på mitt 6e(?) ETC vid detta laget och har inga planer på att sluta. Det är helt min mening att ETC är den roligaste turneringen på året, mest för att man får träffa så många trevliga spelare från hela världen. Lite extra kul är det också att få ansikten och personligheter till en del tomtar man brukar höra på podcasts mm.

Platsen kommer såvitt jag förstått det vara Kroatien. Så, som vanligt kommer det vara orimligt svettigt... Hur skulle det vara om ETC spelades under mars-april? Eller i ett land där man inte torkar ut?

Anyhow...
Något som varit en jätterolig förändring de 2 senaste åren är mängden hang-arounds som kommit med på resan. Stor elogé till er som hakar på och hejjar på spelarna. Kan rekommendera alla som har lite intresse/pengar/semester över att spendera detta på att komma med oss på resan. ETC är skitkul!

Hittils ser laget ut såhär:
Spelare 1: Kalle
Spelare 2: Jony
Spelare 3: Olof (Kapten)
Spelare 4: Daniel H
Spelare 5: Kickern
Spelare 6: Hylander
Spelare 7: Ek
Spelare 8: Max
Coach: Mattias

Vill även passa på att rikta ett särskillt tack till Mattias som tar på sig att coacha oss på plats. Tack!
Senast redigerad av 3 refabricated, redigerad totalt 5 gång.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: ETC 2018 Generell information

Inlägg av refabricated »

Uttagningen
Så snart ett par turneringar till han landat så kommer jag ta ut ett par personer till.
Därefter kommer det sannolikt dröja tills jule-tid med ytterligare ett par och den sista kommer tas ut i jan-mar. Eller så faller allt på plats tidigare eller senare. Beror mkt på hur folk preseterar under kommande relevanta turneringar.

Är DU det minsta intresserad så PMa mig här så snackar vi lite telefon senare. Jag har en ganska god uppfattning om de flesta mer turneringsfrekventa spelarna men det finns ett antal som visat framfötter som jag vill prata med. Tveka inte att kontakta mig. Själv halkade jag in på 8e platsen i laget efter att ha vunnit ett Lincon för några år sedan och det utan att känna en enda person i den lagupsättningen.
ETC-laget är ingen grupp för inbördes beundran. Spela bra och övertyga mig så kommer DU få en plats.

Egenskaper som värderas högt är:
- Stabilitet i spel. (5x 13-7 är värt mer än 4x 20-0 & 1x 0-20.)
- Lugn
- Självförtroende
- Engagemang
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: ETC 2018 Generell information

Inlägg av refabricated »

Två spelar uttagna.

Daniel Hesselberg & Robert Gustafsson.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: ETC 2018 Generell information

Inlägg av Elevatorlake »

Säkert inte rätt ställe men det finns kanske ett allmänt intresse så jag tar det här ändå: vilka 40k-relaterade podcasts brukar du lyssna på? :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: ETC 2018 Generell information

Inlägg av refabricated »

Elevatorlake skrev:Säkert inte rätt ställe men det finns kanske ett allmänt intresse så jag tar det här ändå: vilka 40k-relaterade podcasts brukar du lyssna på? :)
Skulle säga att det finns en eller två trådar om detta under "Allmänt" och är det en privat fråga till mig så är det bättre att PMa :)
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: ETC 2018 Generell information

Inlägg av refabricated »

Tänkte välkomna ytterligare en spelare in i laget.

Pär Hylander, veteran inom 40k som varit med många gånger förr. Mys-farbror och stämningshöjare. Spelar typ alla codexar och är alltid bra för laget. Han spelar väldigt mkt och landar på turneringar sällan utanför topp3.

Välkommen Hylander!
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: ETC 2018 Generell information

Inlägg av refabricated »

Så, de två sista till laget.

Mikael Ek
Max Persson

Det känns roligt att prova nytt folk(Ek) och veteraner(Max).

Med det är laget komplett, nu återstår det bara att komma på listor och hur vi vill göra i år.
På egen tapet står att fixa en ideell förening och koppla denna till ETC-laget på ngt sätt. Har någon erfarenhet av detta får denna gärna höra av sig. Borde med det bli lite mer strukturerat för hur kaptensöverlämningar sköts och det blir lite mer formellt med hur spons mm. hanteras.

För övriga så kommer disskusioner börja med codex-fördelning och hitta på bästa sättet att lura övriga världen på titeln.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Axelbalja
Inlägg: 99
Blev medlem: 25 apr 2012, 12:47
Ort: Karlskrona

Re: ETC 2018 Generell information

Inlägg av Axelbalja »

Kommer det finnas någon live rapportering från etc?

Skriv svar