Väs nr 9 ”Pre-Umeå” 2000p Okompad 12:e September

Återkommande turneringar i Växjö

Moderator: Mr_riot

Fenris
Inlägg: 535
Blev medlem: 05 dec 2008, 16:10
Ort: Växjö

Re: Väs nr 9 ”Pre-Umeå” 2000p Okompad 12:e September

Inlägg av Fenris »

Är det viktigt att man har sin armés "tactical objectives" ?
Eller duger det om man kör med dem allmänna?
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Väs nr 9 ”Pre-Umeå” 2000p Okompad 12:e September

Inlägg av Flogger »

Fenris skrev:Är det viktigt att man har sin armés "tactical objectives" ?
Eller duger det om man kör med dem allmänna?
Oftast står det i codexet att du SKA använda dem istället. Om nu inte arr gör en regeländring där.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Mr_riot
Inlägg: 753
Blev medlem: 31 mar 2009, 21:00

Re: Väs nr 9 ”Pre-Umeå” 2000p Okompad 12:e September

Inlägg av Mr_riot »

Är det viktigt att man har sin armés "tactical objectives" ?
Eller duger det om man kör med dem allmänna?
Om det står i codexet att du måste använda dom så måste du använda dom, annars är det okej att använda de allmänna.

Har uppdaterat, fått in listor från nästan alla, men tyvärr har vi fått två avhopp. Så vill någon göra göra en sista minuten anmälan så är det helt okej! Mvh Pontus

Fenris
Inlägg: 535
Blev medlem: 05 dec 2008, 16:10
Ort: Växjö

Re: Väs nr 9 ”Pre-Umeå” 2000p Okompad 12:e September

Inlägg av Fenris »

OK, står inte MÅSTE i min codex, men det är ju roligare att ha lite mer variation, så gnäll inte om det tar tid att peta fram dem i telefonen :)
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Håkan
Inlägg: 10
Blev medlem: 31 dec 2012, 12:58

Re: Väs nr 9 ”Pre-Umeå” 2000p Okompad 12:e September

Inlägg av Håkan »

Ska du ändå slå fram uppdrag med tärningar så skriv ned var dina egna uppdrag gör på en lapp som referens :) att undvika att det går sakta är en bonus :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Väs nr 9 ”Pre-Umeå” 2000p Okompad 12:e September

Inlägg av Nurgle »

Fenris skrev:OK, står inte MÅSTE i min codex, men det är ju roligare att ha lite mer variation, så gnäll inte om det tar tid att peta fram dem i telefonen :)
Jag har en defaultkortlek du kan låna om du vill, så är det bara att ha koll på vilka codexspecifika missions som gäller för dig, vilket brukar vara en handfull. Skriver du ut den listan så går det fort o smutt.

Fenris
Inlägg: 535
Blev medlem: 05 dec 2008, 16:10
Ort: Växjö

Re: Väs nr 9 ”Pre-Umeå” 2000p Okompad 12:e September

Inlägg av Fenris »

Nurgle skrev:
Fenris skrev:OK, står inte MÅSTE i min codex, men det är ju roligare att ha lite mer variation, så gnäll inte om det tar tid att peta fram dem i telefonen :)
Jag har en defaultkortlek du kan låna om du vill, så är det bara att ha koll på vilka codexspecifika missions som gäller för dig, vilket brukar vara en handfull. Skriver du ut den listan så går det fort o smutt.
Jag har en defaultkortlek redan, men tack ändå. :)
Jag kommer dra ifrån den, men kommer det upp något uppdrag som finns kodex specifikt, så måste jag ju plocka fram det i kodexen på telefonen isf, vilket känns omständligt.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Mr_riot
Inlägg: 753
Blev medlem: 31 mar 2009, 21:00

Re: Väs nr 9 ”Pre-Umeå” 2000p Okompad 12:e September

Inlägg av Mr_riot »

Hejsan! Listorna blir tyvärr lite försenade men kommer upp imorgon :) mvh Pontus

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: Väs nr 9 ”Pre-Umeå” 2000p Okompad 12:e September

Inlägg av The Gretchin »

Fenris skrev:
Nurgle skrev:
Fenris skrev:OK, står inte MÅSTE i min codex, men det är ju roligare att ha lite mer variation, så gnäll inte om det tar tid att peta fram dem i telefonen :)
Jag har en defaultkortlek du kan låna om du vill, så är det bara att ha koll på vilka codexspecifika missions som gäller för dig, vilket brukar vara en handfull. Skriver du ut den listan så går det fort o smutt.
Jag har en defaultkortlek redan, men tack ändå. :)
Jag kommer dra ifrån den, men kommer det upp något uppdrag som finns kodex specifikt, så måste jag ju plocka fram det i kodexen på telefonen isf, vilket känns omständligt.
Beroende på telefon så kan man ju ta en skärmdump, alternativt skriva ut de sex meningarna på ett papper. Det är ju inte en allt för stor ansträngning men gör ganska mycket för matchtempot.
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Väs nr 9 ”Pre-Umeå” 2000p Okompad 12:e September

Inlägg av Flogger »

Det står väldigt tydligt i mitt eldar codex att de ersätter de vanliga .

If your warlord has the Eldar Faction, these tactical objectives replace the Capture & Control Tactical Objectives (11-16).


Du har inget val där. Om inte arr gör en regeländring såklart.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar