Easy Comp 2.0

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Easy Comp 2.0

Inlägg av Trulsante »

Skulle inte etclaget snacka ihop sig för speltest en helg eller dylikt?

Jag förstår frustrationen, men då etc är för smalt för en stor turnering med till större delen casualgamers (inga noobs här inte ;) ) så får ni nog fixa det själva.
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Easy Comp 2.0

Inlägg av Hylander »

Poet skrev:Pärrsi: komp 0-2... finns inte en människa på lincon som spelar komp 2.. kunde lika gärna varit komp 0 tröskel så som den aktiva kompen funkar på lincon.. har varit najs för ETC-laget att ha lite turneringar de faktiskt kan testa sina listor på.. men misstänker att folk har måttligt eller inget intresse i att Sverige vinner ETC.

Men men.. ja kommer glidandes med en 0-lista å hoppas jag hittar hål a'la carte som tröger gjorde med sina riptides :P
Jimmy. Du har i några turneringstrådar påpekat bristen på ETC formatsturneringar och ja jag håller med om att det är lite få turneringar med just ETC-formatet. Men att, ja i brist på ord, klaga på turneringsupplägg som inte är exakt ETC känns lite fel. LinCon har så länge jag spelat haft relativt fritt spelklimat med FW. Det kan tolkas som hårda listor men förvisso inte ETC rätt av.

OM det nu skall till fler ETC turneringar så börjar man med att arra dem själv. Därefter pratar man med andra för att ev kolla vad de är sugna på att arra och ev få dem att köra konceptet rätt av eller att kanske tveka det i ETC riktning. Posten ovan är näppeligen konstruktiv.

Nu vet jag att min post här kanske inte är så glad den heller, men jag blev lite putt faktiskt å LinCon gängets vägnar. Jag har arrat en hel del turneringar och man vill faktiskt göra det kul för spelarna men samtidigt vill man också arra något man gillar. Dessutom vill, åtminstone jag, skapa lite variation i turneringen för att inte bara köra samma som alla andra turneringar. Men oavsett vilket system, klimatets hårdhet, mission eller schema man skapar så är det alltid någon som inte gillar det och det är dem som skriver poster om det hela. Alltför sällan de som gillar upplägget.

Utan arrangörer som arrar så har vi inga turneringar. Så att komma med konstruktiv kritik är bra, men glöm inte att det är ideellt och av glädje som de flesta arrar och gnäll peppar oss sällan vilket gör att man kanske inte vill arra.

Därmed vill jag bara tacka Linköpingsgänget för att ni fixar en turnering och jag tycker det skall bli kul oavsett!

(Samt kanske ge Jimmy en liten kram för att han fick lite spö iom min post här :wub: )
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Apocswe
Inlägg: 613
Blev medlem: 30 mar 2010, 05:14

Re: Easy Comp 2.0

Inlägg av Apocswe »

Jag gillart... min första turnering med easy komp så ska bli skoj o se vad folk hittar på :)

Serge
Inlägg: 7
Blev medlem: 19 jan 2016, 21:18

Re: Easy Comp 2.0

Inlägg av Serge »

Om TO väljer B till Weak armies, hur kompar då en lista som består av "Inq. Detachemt (med coteaz) + Inq. Detachment (med Rex) + Officio assassinorum detachment"?

Och hur kompar en astra militarum + Inq. Detachment + Officio assassinorum?

Apocswe
Inlägg: 613
Blev medlem: 30 mar 2010, 05:14

Re: Easy Comp 2.0

Inlägg av Apocswe »

Tänkte bara kolla, är alla former av Void sheilds bannade enligt Easy komp? Eller gäller det endast void shield generator?

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Easy Comp 2.0

Inlägg av Neth_Oni »

räknas Stormsurges Destroyer missiles som styrka D skytte för kompen? Dvs, skulle en Stormsurge med Pulse driver cannon kompa 2?

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Easy Comp 2.0

Inlägg av Flogger »

Apocswe skrev:Tänkte bara kolla, är alla former av Void sheilds bannade enligt Easy komp? Eller gäller det endast void shield generator?
De med bubbla tror jag de sagt några gånger.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Easy Comp 2.0

Inlägg av DHettNeck »

Neth_Oni skrev:räknas Stormsurges Destroyer missiles som styrka D skytte för kompen? Dvs, skulle en Stormsurge med Pulse driver cannon kompa 2?
Nej. Dom räknas inte (var svaret förra gången iaf).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Apocswe
Inlägg: 613
Blev medlem: 30 mar 2010, 05:14

Re: Easy Comp 2.0

Inlägg av Apocswe »

Flogger skrev:
Apocswe skrev:Tänkte bara kolla, är alla former av Void sheilds bannade enligt Easy komp? Eller gäller det endast void shield generator?
De med bubbla tror jag de sagt några gånger.
ok, för som det är skrivet i kompmallen så kan det nog tolkas som att alla void shields är bannade.

"Not Allowed
Void Shield & Void Relay network"

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Easy Comp 2.0

Inlägg av Pärssi »

Serge skrev:Om TO väljer B till Weak armies, hur kompar då en lista som består av "Inq. Detachemt (med coteaz) + Inq. Detachment (med Rex) + Officio assassinorum detachment"?

Och hur kompar en astra militarum + Inq. Detachment + Officio assassinorum?
Weak/very weak tappas så fort man har fler än en faktion. Du måste köra mono-faktion rakt av;
Note: This is lost if more than one Faction, so it can’t be used to ally without Comp).

Komp 0 sålänge som du inte uppfyller någon av IF-satserna (Coteaz, servo skulls, Rex, Culexus i flyer)

Skriv svar