Easy Comp 2.0

Moderatorer: Pärssi, Lillen

mutanton
Inlägg: 51
Blev medlem: 09 jun 2010, 17:17

Re: Easy Comp 2.0

Inlägg av mutanton »

Finns det ingen möjlighet att ni hinner justera kompen innan lincon? Demonerna är ju helt bortkompade som det ser ut nu.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Easy Comp 2.0

Inlägg av Hylander »

mutanton skrev:Finns det ingen möjlighet att ni hinner justera kompen innan lincon? Demonerna är ju helt bortkompade som det ser ut nu.
Detta håller jag verkligen inte med om. Jag anser att det går att bra grejer med demonerna och att bryta att mallen är spikad är att öppna pandoras ask för fler ändringar. Om 10 dagar skall listorna in och till helgen är det fantasia så i praktiken 7 dagar. Rätt snålt för att bygga listor och ja, det är inte bara demonernas som en ändring av demonkompen påverkar utan även vad man skall spela för att ev kontra demoner.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Apocswe
Inlägg: 613
Blev medlem: 30 mar 2010, 05:14

Re: Easy Comp 2.0

Inlägg av Apocswe »

Enda jag oroar mig för är hur jag ska tackla Tau.. :(

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Easy Comp 2.0

Inlägg av Trulsante »

Apocswe skrev:Enda jag oroar mig för är hur jag ska tackla Tau.. :(
Äsch då, så länge dom inte dyngar fram 7 riptides igen så är tau inga problem ;)
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Easy Comp 2.0

Inlägg av Pärssi »

mutanton skrev:Finns det ingen möjlighet att ni hinner justera kompen innan lincon? Demonerna är ju helt bortkompade som det ser ut nu.
Mallen kommer inte ändras, om inte syftningsfel eller annan formaliafel hittas. Demonerna klarar sig bra i komp 0--2 spännet.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Easy Comp 2.0

Inlägg av Neth_Oni »

hur blir det med nya Chaos supplementen? Både Black legion och Crimson slaughter uppdaterades i helgen, Artefacts är samma som tidigare men de har ju fått formationer. Är väl ingen som är superhet egentligen, utom möjligen deras motsvarighet till Librarius conclave fast sämre men några ser ut att kunna vara roliga iaf, speciellt om man skulle vilja spela possessed utan att de suger allt för mycket :P

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: Easy Comp 2.0

Inlägg av Poet »

Pärrsi: komp 0-2... finns inte en människa på lincon som spelar komp 2.. kunde lika gärna varit komp 0 tröskel så som den aktiva kompen funkar på lincon.. har varit najs för ETC-laget att ha lite turneringar de faktiskt kan testa sina listor på.. men misstänker att folk har måttligt eller inget intresse i att Sverige vinner ETC.

Men men.. ja kommer glidandes med en 0-lista å hoppas jag hittar hål a'la carte som tröger gjorde med sina riptides :P

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Easy Comp 2.0

Inlägg av Neth_Oni »

Jimmy, jag är alltid på att testspela inför ETC och så har du ju Kalles turnering ;)

Har det inte blivit så mycket "samla etc-truppen och spela"?

Användarvisningsbild
Simpilicious
Inlägg: 255
Blev medlem: 16 maj 2015, 16:35
Ort: Uppsala

Re: Easy Comp 2.0

Inlägg av Simpilicious »

Jag tycker det vore väldigt bra om ni förtydligade vilka sorters voidshields som var förbjudna (bubblorna alltså) utifrån Pärssis svar i tråden från easykomp 1.9
Pärssi skrev:
Draaz skrev:Not Allowed
Void Shield & Void Relay network

Syftar detta endast på:
Void Shield Generator
Void Relay Network

Eller också på uppgraden Void Shield som kan köpas till Imperial Bastion? Den har ju ingen bubbla som de två som nämns ovan.
Det är de med bubblor som åsyftas.
Simon Gulve
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Easy Comp 2.0

Inlägg av Flogger »

Poet skrev:Pärrsi: komp 0-2... finns inte en människa på lincon som spelar komp 2.. kunde lika gärna varit komp 0 tröskel så som den aktiva kompen funkar på lincon.. har varit najs för ETC-laget att ha lite turneringar de faktiskt kan testa sina listor på.. men misstänker att folk har måttligt eller inget intresse i att Sverige vinner ETC.

Men men.. ja kommer glidandes med en 0-lista å hoppas jag hittar hål a'la carte som tröger gjorde med sina riptides :P
Bara att arrangera Jimmy, kör hårt! ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar