Easy Comp ver. 1.8

Moderatorer: Pärssi, Lillen

tutten
Inlägg: 115
Blev medlem: 15 dec 2009, 01:05

Re: Easy Comp ver. 1.8

Inlägg av tutten »

Är det tänkt att Forgeworld knightsen klarar sig undan "detachment komp" eftersom dom kan vara en del av en cad, något som imperial knight knights inte är.
Flaming Dolphins

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Easy Comp ver. 1.8

Inlägg av Yabob »

Flogger skrev:1 Tau'Nar (this model also counts as 5 markerlights, 4 broadsides and a heavy retribution cadre formation)

Typ. Då blir resten av Tau armén inte alltför kaxig på komp 1.
Den låter bra tycker jag. Den bör ha kvar att den kompar ytterligare 1 om det finns fler MC eller GMC i listan. Sen är det förstås inte jag som bestämmer.

Någon speciell tanke med just Heavy Retribution Cadre?

Och ni behöver nog inte oroa er så mycket för listan i övrigt. Stora delar av den är bara där för att försöka ta objektiv. Borde definitivt vara hanterbar.

För övrigt är det frågan om mallen inte borde ha skalan 0-6 som den förra hade. Just nu är den väl tänkt 0-3?
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Easy Comp ver. 1.8

Inlägg av Pärssi »

Flogger skrev: 1 Tau'Nar (this model also counts as 5 markerlights, 4 broadsides and a heavy retribution cadre formation)

Typ. Då blir resten av Tau armén inte alltför kaxig på komp 1.
Bra idé, behöver dock inte ha med Heavy retribution Cadre då den i sig kompar loss ordentligt.

Lyfter denna med mallgruppen för en quickfix innan Defcon, detta bör inte påverak allt för många spelare ;)

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Easy Comp ver. 1.8

Inlägg av Pärssi »

Flogger skrev:Vill också gärna veta hur ni tänker kring War Convocation? Varför är den inte ändrad alls i kompen?

För det är i så fall lite spännande att ni strypt min demonlista 1 steg till (förstår att en mäktig 11e plats på SM gör detta) men inte strypt War Convocation?

Ni får gärna berätta hur ni tänkt, för jag begriper det inte helt enkelt. Samt får ni gärna berätta hur ni tänker med regeländringen att formationer som inte får köpa utrustning ska få köpa utrustning?
War Convocation kompar 1 i grund, sen för att göra den riktigt busig så måste den alliera in godis (ytterligare komp) eller ha mer än 199pts freebies (ytterligare komp).

Demonkompen baseras inte enbart på ditt resultat på SM ;), det är en avvägning totalt sett gentemot alla andra som fått en strypning överlag, därmed stryps de uppenbara "power" grejerna på demoner mfl.

Vad är det för regeländring som du syftar på, har mallen ändrat några regler?

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Easy Comp ver. 1.8

Inlägg av Pärssi »

tutten skrev:Är det tänkt att Forgeworld knightsen klarar sig undan "detachment komp" eftersom dom kan vara en del av en cad, något som imperial knight knights inte är.
Nej, forgeworldknightsen räknas som Imperial Knights faktionen i mallen. ska förtydliga detta.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Easy Comp ver. 1.8

Inlägg av Flogger »

Pärssi skrev:Vad är det för regeländring som du syftar på, har mallen ändrat några regler?
DefCon är på 1850p. Då måste ju tanken vara att jag tar War Convocation på 1850p och sedan 199p gratis.

Alltså får jag inte spela 1750p och ta 299p gratis? Eller hur? Det känns inte ok att göra faktiskt. Men är det tanken att det ska gå?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Easy Comp ver. 1.8

Inlägg av Hylander »

Oavsett gnället så tycker jag att detta rent generellt är ett fall framåt på 1.8 version. Bra jobbat boys!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: Easy Comp ver. 1.8

Inlägg av Poet »

Asså.. kan ni bara kompa han 2 rakt av? (Skippa IF och also counts as 4 broadsides jadajada) Förstår att det är tråkigt att ha köpt en modell man inte får spela med.. jag kan gå och köpa skitmånga brutna modeller och sen hävda att mallen måste anpassa sig.. "vadå.. jag har ju köpt den där modellen".. och "ni behöver inte oroa er för resten av listan, den är där för att ta objektiv".. <-- LITE VAD SPELET GÅR UT`PÅ?!

Om alla på detta forum tycker att en modell borde ge 2 rakt av så tycker ja ni borde lyssna... Men ja... jag får helt enkelt köpa en Tau'Nar och göra spelet tråkigt för alla andra.

Ni får ju jämföra ALLT som kompar 1 med varandra.. och att Tau'Nar kompar 1 innebär att han "typ" är lika bra som tigerius? Eller en ooptad buff commander? Låter sjukt orimligt.

Om detta inte ändras så skulle jag uppskatta om någon postade en länk till någon affär som säljer Tau'Nar modellen.

Användarvisningsbild
Astroth
Inlägg: 148
Blev medlem: 10 sep 2013, 14:38

Re: Easy Comp ver. 1.8

Inlägg av Astroth »

:( med denna uppdatering vart mitt Battle company salamanders dåligt. Tur att jag han spela 1 turnering med dom iaf.

Användarvisningsbild
Simb4
Inlägg: 323
Blev medlem: 20 apr 2012, 00:19
Ort: Stockholm

Re: Easy Comp ver. 1.8

Inlägg av Simb4 »

Poet skrev: Om detta inte ändras så skulle jag uppskatta om någon postade en länk till någon affär som säljer Tau'Nar modellen.
http://www.forgeworld.co.uk/en-SE/Tau-K ... radicators

Skriv svar