input efter SM

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: input efter SM

Inlägg av Flogger »

Papa D skrev:jag håller med Flogger - spela det du har som jag gör...
Precis Jimmy! Lär av storebror din sluga lilla räv :wub:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: input efter SM

Inlägg av Flogger »

Pärssi skrev:Tack för goda råd från er alla! :wub:


Vi ska jobba igenom mallen inom kort, vi kommer att undvika stora förändringar (såsom Gonka påpekar) men vill fortfarande ha möjligheter att justera så att vi (sakta men säkert) närmar oss en rättvis mall.

Det kommer nog inte bli något som hoppar upp 2 steg i komp, men flera saker som hoppar upp med 1 steg, och vissa tonas ned lite grann. målet är att försöka komma åt de dexarna som är starka utan allieringar, så att man till slut kan spela en jämn match med tex. sina gamla dammiga BA utan att behöva alliera in saker från någon ny dex ;) och samtidigt hålla mallen på en mycket hög och enkel nivå (vill inte konkurrera med den eminenta Swecompen).
Ni bör verkligen se över gratis-grejerna. Kompa SM hittepå-skiten 1 rakt av och sedan kanske 1 för varje 100p gratis istället för 200p. Just nu är 11 drop pods gratis på komp 1, det är väldigt mycket bättre än vad många andra arméer kan ha på komp 1. Samma för War Convocation.

Tänket bör vara "kan jag ta en ork armé på denna turnering och ha en chans på pokalen?" Om svaret är ja, då är nog mallen vettig. Om svaret är nej, ja, då är den nog inte som den bör.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: input efter SM

Inlägg av Yabob »

Då syftar du på komp 0- nivån antar jag? Med den här typen av mall har ett så svagt lag svårt att vinna turneringar om kompen ligger högre än så.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: input efter SM

Inlägg av Papa D »

Flogger - Gällande warcon kan jag kanske hålla med dig om man kan få betala för sina uppgrades. Om man inte får det pga regler vs hittepåkomp... så tycker jag det blir mycket konstigt. Det man får gratis i warcon på komp 1 är:

4 plasmor
2 arc mace
1 Iron missile till knight
Ohh en data teather åxå

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Hawk
Inlägg: 222
Blev medlem: 08 okt 2008, 22:49

Re: input efter SM

Inlägg av Hawk »

Beträffande Gladiusar mm håller jag med om att de är bra men jag tror att man löser en del av problematiken genom att ha med Killpoints i alla/många mission. Jag pratade lite med Robert efter SM och vi resonerade oss fram till att om det varit ett tak på Killpoints på 6 på alla missions så hade han kanske vunnit fortfarande, men det hade varit mycket tightare.

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: input efter SM

Inlägg av Pärssi »

version 1.8 kommer i helgen, vi har lite jobb kvar på IA11 boken som precis släpptes.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: input efter SM

Inlägg av DHettNeck »

Papa D skrev:Flogger - Gällande warcon kan jag kanske hålla med dig om man kan få betala för sina uppgrades. Om man inte får det pga regler vs hittepåkomp... så tycker jag det blir mycket konstigt. Det man får gratis i warcon på komp 1 är:

4 plasmor
2 arc mace
1 Iron missile till knight
Ohh en data teather åxå

/D
Man får ju rätt många bra regler gratis också ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: input efter SM

Inlägg av DHettNeck »

Pärssi skrev:version 1.8 kommer i helgen, vi har lite jobb kvar på IA11 boken som precis släpptes.
Tänk på att kompen på Tau "super suiten" måste fixas också, den är helt klart titan-stor men ingår inte i det minuset nu. Den borde kompa 1 för titan och 1 för GMC.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: input efter SM

Inlägg av Flogger »

DHettNeck skrev:
Papa D skrev:Flogger - Gällande warcon kan jag kanske hålla med dig om man kan få betala för sina uppgrades. Om man inte får det pga regler vs hittepåkomp... så tycker jag det blir mycket konstigt. Det man får gratis i warcon på komp 1 är:

4 plasmor
2 arc mace
1 Iron missile till knight
Ohh en data teather åxå

/D
Man får ju rätt många bra regler gratis också ;)
Rätt många... ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: input efter SM

Inlägg av Flogger »

Och SNÄLLA låt inte Tyranids ha samma Warp Charge minus som alla andra. Stört tråkigt att inte kunna slänga in en broodlord eller Tervigon för att man kompa för mycket då.

Tyranids kan inte välja någon spell som anses bruten eller ens "bra" utan det är väl deras FnP som är helt ok, men egentligen ger det bara nidsen vad många andra arméer redan har.


Vet att jag nämnde detta tidigare men nämner det igen så ni inte glömt bort det. Det var ju ett tag sedan menar jag :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar