input efter SM

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: input efter SM

Inlägg av Nurgle »

Flogger skrev:Och SNÄLLA låt inte Tyranids ha samma Warp Charge minus som alla andra. Stört tråkigt att inte kunna slänga in en broodlord eller Tervigon för att man kompa för mycket då.

Tyranids kan inte välja någon spell som anses bruten eller ens "bra" utan det är väl deras FnP som är helt ok, men egentligen ger det bara nidsen vad många andra arméer redan har.


Vet att jag nämnde detta tidigare men nämner det igen så ni inte glömt bort det. Det var ju ett tag sedan menar jag :)
Minus d6 på WS & BS som gör en enhet oanvändbar 1 turn och psychic scriech-novor tillsammans med FnP är väl inte fy skam? Kombinerat med sänkt ledarskap är det sjukt bra.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: input efter SM

Inlägg av LillePer »

Minus d3 dock, och novan är rätt dålig. Men sen har Flogger en tendens att vara gråtarg när det gäller komp/tyranider/demoner i någon kombination, en av många anledningar till att vi älskar honom :wub:

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: input efter SM

Inlägg av Enochia »

Tyranid magi är lite som Astras order, kan vara en kul grej men spelar väldigt sällan roll
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: input efter SM

Inlägg av Flogger »

Nurgle skrev:
Flogger skrev:Och SNÄLLA låt inte Tyranids ha samma Warp Charge minus som alla andra. Stört tråkigt att inte kunna slänga in en broodlord eller Tervigon för att man kompa för mycket då.

Tyranids kan inte välja någon spell som anses bruten eller ens "bra" utan det är väl deras FnP som är helt ok, men egentligen ger det bara nidsen vad många andra arméer redan har.


Vet att jag nämnde detta tidigare men nämner det igen så ni inte glömt bort det. Det var ju ett tag sedan menar jag :)
Minus d6 på WS & BS som gör en enhet oanvändbar 1 turn och psychic scriech-novor tillsammans med FnP är väl inte fy skam? Kombinerat med sänkt ledarskap är det sjukt bra.
D3 bara. Och jämfört med Invis, endurance, psychic shriek, ignore cover o.s.v.

Som i Swecomp kanske nids ska ha 2 tärningar discount typ? Det hade inte känts orimligt liksom.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: input efter SM

Inlägg av Gonka Koff »

Jag förstår problemet, själv har jag gett upp planerna på att spela pure Grey Knights, för det blir svårt att få till en armé som inte klockar bong i taket på warpchargetaket, trots att man inte byggt armén för invis.
Det är lite jobbigt att vi har den här situationen att viss magi kan stärka en armé tiofalt. Fortune mot Tau samt Invis eller shrouding mot alla andra motsvarar nog ungefär 95% av anledningarna till att man skaffar magi.
Därför tycker jag det är lite konstigt att mallen kompar warp charges som inte kan kan generera Fortune/Invis/shrouding. Det är ju en jäkla skillnad på 10 rull på Nidstabellen och 10 rull på Telepathy.
Senast redigerad av 1 Gonka Koff, redigerad totalt 12 gånger.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: input efter SM

Inlägg av DHettNeck »

Detta problemet gäller mycket annat i mallen också när det kommer till de generella straffen i början. Jag har länge förespråkat att ta bort alla/många av dom generella straffen och faktiskt kompa saker som ska kompa på respektive codex.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: input efter SM

Inlägg av Nurgle »

LillePer skrev:Minus d3 dock, och novan är rätt dålig. Men sen har Flogger en tendens att vara gråtarg när det gäller komp/tyranider/demoner i någon kombination, en av många anledningar till att vi älskar honom :wub:

Det var rätt i mitt huvud men skrev fel. My bad. Skyller på tillfällig sinnesförvirring.
Men håller med - vem kan undgå att älska Flogger. Mannen, myten, legenden.
"Aaaaaaand the crowd goes wiiiild - Flooooooooggeeeeeer!"

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: input efter SM

Inlägg av Flogger »

En idé vore väl att kompa de skolorna som är bra?

1 Every 8th Mastery Level that can generate spells from biomancy, telepathy, divination, malific Daemonology or eldar trickery lists.

Då hade problemet kommits åt samt hade arméer som nids och GK inte hamnat i kläm.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: input efter SM

Inlägg av Papa D »

GANSKA stor skillnad att gå från 10 till 8 dock flogger (exempelvis en hel farseer som inte får plats på den förändringen)... nu försöker du klämma till alla andra psykers MER och släppa dina fria... känns so so.
Håller dock med om tesen, det är mest invis och CD/Eldar som e mongo med magi.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: input efter SM

Inlägg av Flogger »

Det var mest ett förslag. 8 istället för 10 just för att man inte ska kunna ta massvis med levlar från andra skolor och pumpa sin telepati-kille med, utan att det kostar.

Sedan försöker jag inte släppa "mina" fria, jag ser Daemonology i listan av saker som bör kompa? Inte som att man spelar nids för magins skull, men farseers, heralder och dylikt är enbart för magin.

Men jag är helt ok men den på 10, det är upp till Mallgruppen. Kan till och med sätta den på 12, don't care. Men kompa inte strike Squads, terminators, broodlords, Zoanthropes och tervigons o.s.v. för sin magi...
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar