Easy Comp version 1.6

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Easy Comp version 1.6

Inlägg av Flogger »

styrka d snubben ja. De andra två, allvarligt?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Stefan
Inlägg: 288
Blev medlem: 01 dec 2010, 21:17

Re: Easy Comp version 1.6

Inlägg av Stefan »

Nu är jag inte objektiv eftersom jag funderar på att spela med detta, men tycker inte ni att gratisbilarna till battle company kompar för hårt. i en normal build kanske du får 3-400pts gratis (alltså komp1), men man får köpa köpa en hel del crap för det, ta bara en kaplan för 90pts. Jag tror den kompar 0,5 o kommer därför aldrig användas, vilket är synd för det är jävligt ball. O som sagt, jag är inte objektiv.
Stefan "Krak" Hedström

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Easy Comp version 1.6

Inlägg av Flogger »

Efter att ha mött demi-kompaniet på komp 1 med 399p gratis grejer så känner jag att det ligger rätt bra. 399p gratis är ändå en hel del, 499 eller 599 hade känts som väldigt mycket på komp 1 medan 199 (som vi trodde det var första gången) kändes lite för lite på komp 1.

Men jag spelar nids också och de är inte jätteförtjusta i 3+ arméer med Obsec på allt :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Stefan
Inlägg: 288
Blev medlem: 01 dec 2010, 21:17

Re: Easy Comp version 1.6

Inlägg av Stefan »

Flogger skrev:Efter att ha mött demi-kompaniet på komp 1 med 399p gratis grejer så känner jag att det ligger rätt bra. 399p gratis är ändå en hel del, 499 eller 599 hade känts som väldigt mycket på komp 1 medan 199 (som vi trodde det var första gången) kändes lite för lite på komp 1.

Men jag spelar nids också och de är inte jätteförtjusta i 3+ arméer med Obsec på allt :)
Mm, du har kanske rätt. Sjukt mkt svårare att sätta komp på när där det bra:iga är lite flytande, t ex 2 centpods är ju uppenbart komp1 osv. Men, visst måste man ha med ett auxiliay till de två demi-kompanierna?
Stefan "Krak" Hedström

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Easy Comp version 1.6

Inlägg av Flogger »

Stefan skrev: Mm, du har kanske rätt. Sjukt mkt svårare att sätta komp på när där det bra:iga är lite flytande, t ex 2 centpods är ju uppenbart komp1 osv. Men, visst måste man ha med ett auxiliay till de två demi-kompanierna?
Visst måste man det :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Stefan
Inlägg: 288
Blev medlem: 01 dec 2010, 21:17

Re: Easy Comp version 1.6

Inlägg av Stefan »

Flogger skrev:
Stefan skrev: Mm, du har kanske rätt. Sjukt mkt svårare att sätta komp på när där det bra:iga är lite flytande, t ex 2 centpods är ju uppenbart komp1 osv. Men, visst måste man ha med ett auxiliay till de två demi-kompanierna?
Visst måste man det :)
Hehe, bara att bita i det sura då, antar att scouterna är bäst av de billigare alternativen :)
Stefan "Krak" Hedström

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Easy Comp version 1.6

Inlägg av Pärssi »

Flogger skrev:En grej jag tänkte på och diskuterade med Kosh i helgen.

Ni borde ha med att demonprinsar med mark of khorne/bloodthirsters inte räknas till FMC kompen. Det är ju rätt surt med dessa kissiga pjäser, vore roligt att se dem på turnering :)
Det finns en massa flygande saker som egentligen kanske inte skulle räknas lika hårt som övriga (DA, DE, nästan allt i IA mm) men då detta är en enkel mall skriven av enkla människor så har vi tagit den enkla vägen ur detta.

Folk med mer vett och tid får gärna göra sina egna varianter av mallen för sina arr (detta är något som vi uppmuntrar) och så kan vi dra lärdom av varandra. :wub:

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Easy Comp version 1.6

Inlägg av Trulsante »

Jag undrar om knighten i war convocation verkligen ska ge allieskomp? Den formationen är redan (med rätta, kanske) strypt av 200p free gear-regeln.

Med tanke på att man kan alliera in två knights på komp1 känns det lite Overkill på en knight :)



Skickat från min A0001 via Tapatalk
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Easy Comp version 1.6

Inlägg av Flogger »

Trulsante skrev:Jag undrar om knighten i war convocation verkligen ska ge allieskomp? Den formationen är redan (med rätta, kanske) strypt av 200p free gear-regeln.

Med tanke på att man kan alliera in två knights på komp1 känns det lite Overkill på en knight :)



Skickat från min A0001 via Tapatalk
Håller verkligen inte med. Och då har jag ändå tänkt spela skiten :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Easy Comp version 1.6

Inlägg av Trulsante »

MEEEEEN FLOOOGGGGEEEERRR! Då ska du vara på min sida ju :lol:
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Skriv svar