Easy Comp 1.5

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Easy Comp 1.5

Inlägg av Pärssi »

Simb4 skrev:Tolkar jag det rätt att Adeptas Sororitas inte har några komp alls eftersom de inte är med i listan? :D
Det är ganska många möjliga Factions som inte nämns med en egen rubrik i mallen, om de inte finns med där så finns det inget som kompar för dem (förutom de generella såklart).

Vad som inkluderas i mallen står på sida 1, det som kompar något nämns på sida 2+ 8-)

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Easy Comp 1.5

Inlägg av XecrNist »

I mallen står det: "Everything released by GW (Dataslates, formations, White Dwarf exclusives etc.)"

Inkluderar det formationer som är till Apocalypse?

Och sen en annan fråga, kan man spela två CADs från exempelvis CSM utan att det kostar komp?
Senast redigerad av 1 XecrNist, redigerad totalt 16 gånger.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Easy Comp 1.5

Inlägg av refabricated »

Nu har jag inte synat mall så mkt i sömmarna och har inte koll på vilka FW saker som tillåts osv.
Men kan jag spela med 3x3 Sentry pylons på komp 0?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Easy Comp 1.5

Inlägg av XecrNist »

Om du menar de brutna Necron Pylons så kompar varje som har en death ray 1

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Easy Comp 1.5

Inlägg av Pärssi »

XecrNist skrev:I mallen står det: "Everything released by GW (Dataslates, formations, White Dwarf exclusives etc.)"

Inkluderar det formationer som är till Apocalypse?
Nej, det måste ju vara märkt 40K såklart.
XecrNist skrev:Och sen en annan fråga, kan man spela två CADs från exempelvis CSM utan att det kostar komp?
Ja, det är ingen extra komp på att ha fler detachments.

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Easy Comp 1.5

Inlägg av lurräven »

Jag är inte så uppdaterad på 40k för tillfället men har kikat lite här och där och inspirerades av FWs Chapter Tactics för 6ed. Är det samma Chapter Tactics som är OK för den här mallen och får de användas med ny SM-boken?
Senast redigerad av 1 lurräven, redigerad totalt 19 gånger.

thismeanswarmate
Inlägg: 218
Blev medlem: 31 jul 2013, 05:13

Re: Easy Comp 1.5

Inlägg av thismeanswarmate »

Necrons:

All Allies are considered Battle Brothers for Comp purpose (so Comp 1 no matter the allegiance)
Inquisition;

Do not count the Battle brother penalty for being allied with: All (not valid if Inquisition includes Coteaz)
Hur kombineras detta? Är det 1 i komp om crons allierar sig med inq, eller 0?
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Easy Comp 1.5

Inlägg av Halvar »

Hade jag läst det i en regelbok hade jag läst att de är battle brothers men det ger inget minus trots att det vanligtvis gör det.
Ja' än't bittä'!

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Easy Comp 1.5

Inlägg av Pärssi »

thismeanswarmate skrev:
Necrons:

All Allies are considered Battle Brothers for Comp purpose (so Comp 1 no matter the allegiance)
Inquisition;

Do not count the Battle brother penalty for being allied with: All (not valid if Inquisition includes Coteaz)
Hur kombineras detta? Är det 1 i komp om crons allierar sig med inq, eller 0?
Vi får förtydliga detta i nästa version, de ska kompa så det blir något i stil med:

All Allies are considered Battle Brothers for Comp purpose (so Comp 1 no matter the allegiance), this also includes allying with; Militarum Tempestus, Inquisition & Officio Assassinorum.

thismeanswarmate
Inlägg: 218
Blev medlem: 31 jul 2013, 05:13

Re: Easy Comp 1.5

Inlägg av thismeanswarmate »

Pärssi skrev:
thismeanswarmate skrev:
Necrons:

All Allies are considered Battle Brothers for Comp purpose (so Comp 1 no matter the allegiance)
Inquisition;

Do not count the Battle brother penalty for being allied with: All (not valid if Inquisition includes Coteaz)
Hur kombineras detta? Är det 1 i komp om crons allierar sig med inq, eller 0?
Vi får förtydliga detta i nästa version, de ska kompa så det blir något i stil med:

All Allies are considered Battle Brothers for Comp purpose (so Comp 1 no matter the allegiance), this also includes allying with; Militarum Tempestus, Inquisition & Officio Assassinorum.
Ok, tack!

Får jag fråga hur ni resonerar när ni kompar alla allies för necrons? Vad är det ni inte vill att man allierar?

Tycker också Orikan borde kompa tillsammans med en 2+ karaktär.

Har jag inte sagt det tidigare kan jag ju tillägga att det är sjukt kul att se att LBK-kompen är tillbaka! Stort tack för att ni styr detta. Ser fram emot att testa den på touren om några veckor.

Edit: Antar att alliansbonusen även gäller om man allierar med sig själv? T.ex. tar en formation till sin CAD :/
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

Skriv svar