Kompmallen v2.0 - Beta_v2

Moderator: DHettNeck

Delerium
Inlägg: 44
Blev medlem: 31 aug 2011, 20:25

Re: Kompmallen v2.0 - Beta_v2

Inlägg av Delerium »

[quote="Trulsante"]Um, ska Celestine verkligen bara kompa 25? För i sådana fall vill jag anmäla mig till tokpåsken genast :D

Kolla sidan 64, där finns hon med, inga -25 där inte :)

Delerium
Inlägg: 44
Blev medlem: 31 aug 2011, 20:25

Re: Kompmallen v2.0 - Beta_v2

Inlägg av Delerium »

Korta frågor:

Varför ger Grand Convocation extra minus per Canticles man har? Där är väl inget som ger extra bonusar för att man har det? Och att få Noospheric Choir är ju i princip omöjligt på under 2000p

+10 if no allies exist in the army, gäller det även för alliering med skittari + cult. För på ally sidan så räknas de inte som allierade, eller gäller det bara allierad comp.

Annars måste jag säga att komp mallen har gjort spelandet mycket roligare genom åren då man möt jämnare listor

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Kompmallen v2.0 - Beta_v2

Inlägg av DHettNeck »

Delerium skrev: +10 if no allies exist in the army, gäller det även för alliering med skittari + cult. För på ally sidan så räknas de inte som allierade, eller gäller det bara allierad comp.
Nej det gör det inte, man måste köra dom rena, förtydligar detta till färdiga släppet.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Newyn
Inlägg: 595
Blev medlem: 14 jun 2012, 10:04

Re: Kompmallen v2.0 - Beta_v2

Inlägg av Newyn »

SW wolfen
"Each battle brother ic" gäller det straffet endast om man har allies eller egna ic också? Gäller det båda kan det vara bättre att skriva "each IC abel to join".


Flera av SW unika har smeknamn istället för hela namn. Har bara sett det på sw.
Njal
Canis
Harald
Bjorn
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Kompmallen v2.0 - Beta_v2

Inlägg av DHettNeck »

Newyn skrev:SW wolfen
"Each battle brother ic" gäller det straffet endast om man har allies eller egna ic också? Gäller det båda kan det vara bättre att skriva "each IC abel to join".
Ja, det gäller alla. Dom är battle brother med sig själva. Kan förtydliga detta.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Newyn
Inlägg: 595
Blev medlem: 14 jun 2012, 10:04

Re: Kompmallen v2.0 - Beta_v2

Inlägg av Newyn »

DHettNeck skrev:
Newyn skrev:SW wolfen
"Each battle brother ic" gäller det straffet endast om man har allies eller egna ic också? Gäller det båda kan det vara bättre att skriva "each IC abel to join".
Ja, det gäller alla. Dom är battle brother med sig själva. Kan förtydliga detta.
Står samma sak på Wolf Priest/Ulrik the Slayer. Ska man kompa extra för de IC som inte kan joina, t.ex. Lukas the Trickter och Arjac Rockfist? Finns fler i andra codexar som bara får joina en specefik enhet.

Ragnar Blackmane
SKa han kompa för Fenrisan Wolves?

Tackar för allt jobb ni har lagt ner och den respons man får på frågor och förslag. :wub:
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Kompmallen v2.0 - Beta_v2

Inlägg av refabricated »

Ska se vad jag kan bidra med i svars-väg.

@lambroborn
När det kommer till factions så har vi inte disskuterat detta i detalj hur det ska lösas. Insåg väl inte vådan av att man nu kan blanda 3 BBs i en formation mm.
Vi får återkommer i hur vi kommer hantera detta.
Men troligen blir det ngt i stil med att man inte betalar BB-komp om man spela med mix-formationer eller dataslates från Gathering Storm II. Men om man kompletterar med material från andra dexar så kommer man hantera dessa komplement som allies. Dvs. ren "Gathering storm-lista" == 0 allierings straff, men lägger du till DE/eldar/harlies så kommer dessa behandlas som allies. Men vi ska snacka med om det i gruppen.

Yvranie, det är nog så att -32 skulle vara -23. Flippat på siffrorna helt enkelt. Whoops? :)

@Newyn
-80.
-50 för magin. ytterligare -30 för portalglyph och alla sätt att få in portalglyphen. Samt warpstormen.
Det är en väldigt trubbig komp, men horrors med sina nuvarande regler och alla sätt att få in dem...
Nej, att som cd-spelare en gångav 3e match lotta in horrors på dubbel-sex med stormen är INTE värt 80. Men det är samtidigt vansinnigt lätt att abusa hela horrormekaniken om man lägger den sidan till.
För turneringspel så är det enligt oss bäst att slå till hårt och skoningslöst, MEN i hemmets ljuva vrå är det nog att rekommendera att man kommer överens i förväg om man vill tillämpa dessa straff eller sköta det som gentlemen. I hemmet rekommenderar jag det senare. Men för turneringar så fäller vi hellre än friar.

@Majbjörn
Vi har missat lägga in The Revenant i sammanfattningstabellen. Denna är class3 skola. Så tösen ska nog kompa ngt för class2 & ngt annat för class3.

Asurmen, point made.

Jag kommer vara intresserad av att jobba med mall under 8th. Det är tillräckligt med positiv feedback häriffrån för att motivera mig.

@Delerium
Det har nog mkt att göra med att jag är ganska dåligt insatt i hela mechanicus biten och att det kändes som att det var brottom med att få ut kompen. Nybliven pappa och pill med att köpa hus ==> livet tar mer tid.
Ska titta på det igen när saker lugnar ned sig lite.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Kompmallen v2.0 - Beta_v2

Inlägg av Nurgle »

Olof for Kompresident :)

Azzazzin89
Inlägg: 9
Blev medlem: 21 okt 2015, 15:05

Re: Kompmallen v2.0 - Beta_v2

Inlägg av Azzazzin89 »

Satt och tittade lite på Ynnari.
Är inte så insatt då jag inte hunnit testa reglerna än men det känns som Ynnari är hårdare kompade än Craftworld Eldar. Är verkligen soulblaze så mycket bättre än battlefocus. Soulblaze är väldigt situationsberoende. Visst Jetbikes kan ju löpa amok på brädet med soulblaze igång men borde inte jetbikes få den kompen istället. Sedan har jag samma tanke vad gäller Reborn Warhost, är det verkligen så mycket bättre med stubborn än att kunna röra sig 12-tum med all infanteri att man måste kompa minus -1 per icke IC. I grund om man kör en reborn warhost hamnar man på -8 respektive -2 för craftworld warhost med eventuella obligatoriska battlehosts.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Kompmallen v2.0 - Beta_v2

Inlägg av Neth_Oni »

som newyn påpekat, Ragnar Blackmane känns ju väldigt kompeffektiv :P

Skriv svar