Kompmallen v2.0 - Beta

Moderator: DHettNeck

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Kompmallen v2.0 - Beta

Inlägg av Asplund »

Sänkt komp på en relentless enhet med T5 som (beroende på beväpning och motstånd) kan ta first blood relativt säkert (T5 + Shroud), utan att själva vara i alltför stor fara? Njae.

Att SM-Devs har nån form av fördel i närstrid tycker jag verkligen inte när Ad-Mech har Canticles att tillgå.

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Kompmallen v2.0 - Beta

Inlägg av fauh »

DHettNeck skrev:Längre range och relentless gör hela skillnaden, dom andra statsen spelar liksom ingen roll om man aldrig når att skjuta nått.
Tycker det verkar som Destroyers ligger ganska bra i mallen to be honest.

Robinmtb
Inlägg: 56
Blev medlem: 06 dec 2015, 21:28

Re: Kompmallen v2.0 - Beta

Inlägg av Robinmtb »

Asplund skrev:Sänkt komp på en relentless enhet med T5 som (beroende på beväpning och motstånd) kan ta first blood relativt säkert (T5 + Shroud), utan att själva vara i alltför stor fara? Njae.

Att SM-Devs har nån form av fördel i närstrid tycker jag verkligen inte när Ad-Mech har Canticles att tillgå.
Jag är helt ok med att Destroyers med Grav kan ligga kvar där de är. Jag tycker absolut inte att de ska kompas hårdare dock. Ser inga bra argument för det.

Jag tycker dock att man kan sänka Destroyers med plasma något. Den är inte riktigt så cool som kompen vill ha det till.

Angående närstrids canticles så kan jag bara lägga dem i min runda. Det vill säga att lägger jag dem för att jag tror att motståndaren ska chargea så kommer det vara lätt att bluffa mig så jag använder dem. Närstridscanticles används till 90% i offensivt syfte för att ladda Fulgurites etc. Det andra är inte värt det. Jag har dem även bara en runda, Marines har sina stats alla rundor.
Senast redigerad av 1 Robinmtb, redigerad totalt 28 gånger.

Robinmtb
Inlägg: 56
Blev medlem: 06 dec 2015, 21:28

Re: Kompmallen v2.0 - Beta

Inlägg av Robinmtb »

Laughing God skrev:De buffas ju med både bs4 och 5. Springer gör de kanske sällan med en 2+ präst som sällskap..
Admech har inga buffar för BS...

Robinmtb
Inlägg: 56
Blev medlem: 06 dec 2015, 21:28

Re: Kompmallen v2.0 - Beta

Inlägg av Robinmtb »

DHettNeck skrev:Längre range och relentless gör hela skillnaden, dom andra statsen spelar liksom ingen roll om man aldrig når att skjuta nått.
Där är vi oense. Motstånderan kommer ofta närmare än 24" och destroyers dör oftast närstridsdöden. Marines skulle vara något bättre där. Jag tycker det spelar lite roll.

Man kan ju ploppa devsen i en transport, jag har inga transporter :P De kan ju också fortfarande skjuta om de gått, om än 9 skott istället för 15?

Men ja, jag försöker som sagt inte argumentera att Devs skjuter lika bra som Destroyers. Jag försöker visa på att -7 extra är nog med straff för att få med dem.

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Kompmallen v2.0 - Beta

Inlägg av Asplund »

Robinmtb skrev:
Asplund skrev:Sänkt komp på en relentless enhet med T5 som (beroende på beväpning och motstånd) kan ta first blood relativt säkert (T5 + Shroud), utan att själva vara i alltför stor fara? Njae.

Att SM-Devs har nån form av fördel i närstrid tycker jag verkligen inte när Ad-Mech har Canticles att tillgå.
Jag är helt ok med att Destroyers med Grav kan ligga kvar där de är. Jag tycker absolut inte att de ska kompas hårdare dock. Ser inga bra argument för det.

Jag tycker dock att man kan sänka Destroyers med plasma något. Den är inte riktigt så cool som kompen vill ha det till.

Angående närstrids canticles så kan jag bara lägga dem i min runda. Det vill säga att lägger jag dem för att jag tror att motståndaren ska chargea så kommer det vara lätt att bluffa mig så jag använder dem. Närstridscanticles används till 90% i offensivt syfte för att ladda Fulgurites etc. Det andra är inte värt det. Jag har dem även bara en runda, Marines har sina stats alla rundor.
Plasmorna kan kanske förtjäna lite lättnad, men dom är samtidigt rätt smidigt sätt att öka canticlenivån med, så vill inte se att dom blir lättspammade heller.

Närstridscanticlarna kan jag hålla med om kanske inte är fetaste lösningen på närstridsproblem för Destroyers, jag skjuter hellre bort dem så Fulgurites tappar nån Canticellevel ändå.

Men tror inte du kommer få nån komplättnad på att jämföra två skytteenheters närfejdspotential ;)
(Är det destroyers, eller dom andra tjommarna som rockar en fist?)

Robinmtb
Inlägg: 56
Blev medlem: 06 dec 2015, 21:28

Re: Kompmallen v2.0 - Beta

Inlägg av Robinmtb »

Asplund skrev: Plasmorna kan kanske förtjäna lite lättnad, men dom är samtidigt rätt smidigt sätt att öka canticlenivån med, så vill inte se att dom blir lättspammade heller.

Närstridscanticlarna kan jag hålla med om kanske inte är fetaste lösningen på närstridsproblem för Destroyers, jag skjuter hellre bort dem så Fulgurites tappar nån Canticellevel ändå.

Men tror inte du kommer få nån komplättnad på att jämföra två skytteenheters närfejdspotential ;)
(Är det destroyers, eller dom andra tjommarna som rockar en fist?)
Det hela handlar mest om att det efterfrågades höjning av kompen, vilket jag bestrider. Jag är som sagt helt ok med att gravs ligger kvar där de är :) Argumentationen om närstrid etc var mest för att påvisa alla nackdelar med Destroyers som finns att utnyttja som moståndare. Det sämsta man kan göra mot dom är ju att ställa terminators helt i det öppna eller liknande. Då kommer saker dö. Samtidigt är det inte jättesvårt att gömma sina tanky models :P

Det är breachers (haywire dudes) som har ett tillval som ger smash.

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Kompmallen v2.0 - Beta

Inlägg av Asplund »

Those damn breachers are so hot right now.

Laughing God
Inlägg: 113
Blev medlem: 30 mar 2014, 11:48

Re: Kompmallen v2.0 - Beta

Inlägg av Laughing God »

Admech har inga buffar för BS...
Sorry, blandade ihop äpplen med päron. Dessa kan ju bara få rerolls to hit.
"Then the Glitter Hit the Fan…"

Robinmtb
Inlägg: 56
Blev medlem: 06 dec 2015, 21:28

Re: Kompmallen v2.0 - Beta

Inlägg av Robinmtb »

Laughing God skrev:
Admech har inga buffar för BS...
Sorry, blandade ihop äpplen med päron. Dessa kan ju bara få rerolls to hit.
Lugnt, specialregler och undantag till förbannelse med Admech/skitarii xD

Yes, re-roll canticlen hamnar oftast på re-roll av 1or, kanske 2or om man har mycket admech units, en runda. Hade gärna haft Grav amp hela matchen ^^

Skriv svar