Kompmallen v1.76

Moderator: DHettNeck

genocidest
Inlägg: 50
Blev medlem: 02 apr 2014, 18:39

Re: Kompmallen v1.76

Inlägg av genocidest »

Jag skulle vilja föreslå en förändring, inte av själva innehållet utan av upplägget i kompmallen. Det är nämligen så att dom flesta jag visat kompmallen för och även jag själv när jag först läste mallen missade extraavdragen på sida 80-85 just för att de ligger längst bak. Jag vet, jag vet, det står ju att dom är där i innehållsförteckningen men hur ofta läser man egentligen en innehållsförteckning om man inte letar efter något särskilt? Jag gör inte det i alla fall. Tänker att det vore bra att ha allt som berör "såhär fungerar komp" samlat på samma ställe istället för uppdelat och förklara lite i början av mallen och lite i slutet.

I övrigt måste jag säga att jag är frälst, aldrig fått till sådana nagelbitare till 40k-matcher innan. Tack kompmallsgruppen!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Kompmallen v1.76

Inlägg av DHettNeck »

genocidest skrev:Jag skulle vilja föreslå en förändring, inte av själva innehållet utan av upplägget i kompmallen. Det är nämligen så att dom flesta jag visat kompmallen för och även jag själv när jag först läste mallen missade extraavdragen på sida 80-85 just för att de ligger längst bak. Jag vet, jag vet, det står ju att dom är där i innehållsförteckningen men hur ofta läser man egentligen en innehållsförteckning om man inte letar efter något särskilt? Jag gör inte det i alla fall. Tänker att det vore bra att ha allt som berör "såhär fungerar komp" samlat på samma ställe istället för uppdelat och förklara lite i början av mallen och lite i slutet.

I övrigt måste jag säga att jag är frälst, aldrig fått till sådana nagelbitare till 40k-matcher innan. Tack kompmallsgruppen!
Vi ser över det och tar ett titt på om vi kan göra det tydligare :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Kompmallen v1.76

Inlägg av refabricated »

genocidest skrev:...

I övrigt måste jag säga att jag är frälst, aldrig fått till sådana nagelbitare till 40k-matcher innan. Tack kompmallsgruppen!
Det här var mys att höra :D
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Kompmallen v1.76

Inlägg av Spell Familiar »

refabricated skrev:
genocidest skrev:...

I övrigt måste jag säga att jag är frälst, aldrig fått till sådana nagelbitare till 40k-matcher innan. Tack kompmallsgruppen!
Det här var mys att höra :D
Vissa av oss kanske inte ger er den uppskattning ni förtjänar för ert hårda arbete men det är bara för att vi vet att er arbetskapacitet är så hög att ni utan problem kan jonglera arbete, fruar, barn och ca-300-extra-gnälliga-barn-med-plast-heroin-missbruk.
(och, nej, det är inte som jag fjäskar inför Thousand sons/Traitor Legions släppet (men det kanske borde vara :lol: ))
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Kompmallen v1.76

Inlägg av Youndi »

Hejsan svejsan. Jag är ny och vill inte verka otrevlig men jag vill väldigt väldigt gärna spela 1k sons i Kinna 27 januari. Hinner det kompas tror ni?

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Kompmallen v1.76

Inlägg av fauh »

Just nu är många som är involverade i kompmallen upptagna med att förbereda sig för sm nu i helgen och det är nog därför det inte kommit någon beta på 1k sons släppet än.

Om det är någon som ha erfarenhet av hur de nya modellerna är så får de gladeligen dela med sig för det underlättar någongång deras arbete mycket. (Plus alltid kul att höra om coola grejer som hänt i games)

Rent spontant kan man någonting gissa att horrorhorrors kommer vara ospelbara i kompat. Exalted sorcar kommer kompa ungefär som sorcar nu+ ett par för bättre statline. Magnus kommer kompa typ som en knight. De vanliga maränger och termosarna kommer vara spelbara i kompat utan större problem. Tzzangors kommer även de vara ok i kompat.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Kompmallen v1.76

Inlägg av LillePer »

Vi kan verkligen inte garantera något. Kanske kan komma med ett utkast utanför mallen, men då får Kinna folket säga sitt om de tycker det är en bra idé.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Kompmallen v1.76

Inlägg av DHettNeck »

Nästa uppdatering kommer vara en riktigt stor en, kan tyvärr inte garantera att den kommer vara klar i tid till kinna.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Drejan
Inlägg: 33
Blev medlem: 08 aug 2014, 00:25

Re: Kompmallen v1.76

Inlägg av Drejan »

Tjenare! Tack för ett riktigt grymt jobb med mallen, har gett mig många roliga matcher under året!

En grej som jag funderat på är hur kompen reflekterar den faktiska skillnaden det är mellan valen att köra jump pack eller bike på sin space marine captain/chaptermaster. Nu är skillnaden mellan de två valen 4/6 komppoäng beroende på om man kör captain eller CM. Jag tycker att det är lite lite med tanke på hur mycket bättre jag tycker en bike är än jump pack. Har inga förslag på hur en ändring skulle se ut men lite större skillnad mellan de två skulle i mitt tycke sitta fint!:D

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Kompmallen v1.76

Inlägg av Spell Familiar »

DHettNeck skrev:Nästa uppdatering kommer vara en riktigt stor en, kan tyvärr inte garantera att den kommer vara klar i tid till kinna.
Kör hårt bara! Gör ert bästa så går det nog ;)
Men serriöst, njut av julen kära kompmallsgrupp, det är inget att stressa över.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Skriv svar