Krieg, komp?

Moderator: DHettNeck

Trilobite
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 aug 2016, 08:35

Krieg, komp?

Inlägg av Trilobite »

Hej. Detta är säkert ältat förut, men jag såg inga nyare diskussioner där det nämndes. Finns det några aktuella kompmallar för Death Korps of Krieg tro? Blev sugen på SM, men då måste det ju funka med den sjö jag valt att kasta pengar i!

/Mattias

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Krieg, komp?

Inlägg av DHettNeck »

Nej det finns tyvärr inte. Inga saker från forge world är med i mallen. Däremot kan man ju spela med modellerna men med dom vanliga astra militarum reglerna.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Trilobite
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 aug 2016, 08:35

Re: Krieg, komp?

Inlägg av Trilobite »

Usch så hemskt, det går ju inte med de modeller jag har :-( OK, inget SM alltså. ;_;

Varför började jag samla Krieg när warhammer klappade ihop. Jag som gillar att åka på turnering och komma sist!
Senast redigerad av 1 Trilobite, redigerad totalt 26 gånger.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Krieg, komp?

Inlägg av Hylander »

Du kan ju spela dem som vanliga Astra väl?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Krieg, komp?

Inlägg av leidstedt »

Jag håller med dig Trilobite. Jag sitter i samma sits. Din sista fråga är verkligen berättigad.

Det känns surt när man snöar in på en cool armé så får man inte spela med den. Du får åka på ITC turneringar. De blir fler och fler i Sverige.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Krieg, komp?

Inlägg av LillePer »

Värt att tänka på är att det inte handlar om att vi i mallgruppen tycker forgeworld är tråkigt eller inte borde få vara med.
Det handlar primärt om att GW's egna släpp får prioritet i vår pipeline.

Om/när vi väl sätter oss ner för börja kompa forgeworld så kommer det ju innebära ett hästjobb då det blir väldigt konstigt om vi "cherry pickar", det blir allt eller inget i det läget. Vilket som ni säkert förstår inte är något man gör i en handvänding.

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Krieg, komp?

Inlägg av leidstedt »

Nej jag förstår. Då väljer jag turnering med andra format. Malmö, Västerås och Linköping har turneringar som passar mig bättre.

Trilobite
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 aug 2016, 08:35

Re: Krieg, komp?

Inlägg av Trilobite »

Hylander skrev:Du kan ju spela dem som vanliga Astra väl?
Jo, givetvis, men jag kan inte få ihop något med de modeller jag har, tror jag. Får kolla.

Skriv svar