Sida 1 av 1

Komp tankar om Cult mecanicus

Postat: 02 aug 2016, 20:03
av Linus Blixt
Kära Kompetenta komp kompisar!

Den andra armén som jag brinner för är cult mecanicus. En armé som är fantastisk cool och kan skjuta grav till förbannelse.

Men armén lider av imobilitet.

Breachers-

En enhet som jag tycker får lite för lite kompkärlek Kataphron breachers. Det närmsta jag har att jämföra med är attackbikes med MM. Enheterna har lika många wounds och samma save. Men det finns tre stora skillnader.
1 mobilitet
2 and they shall know no fear
3 jink

Detta är inte småsaker det är regler som får modeller att överleva och plocka poäng. Ändå kompar de mycket likt varandra.

Re: Komp tankar om Cult mecanicus

Postat: 02 aug 2016, 20:21
av DHettNeck
Visst, dom har sämre mobilitet, men dom skjuter bättre. Tycker det känns ganska rättvist faktiskt. Men vi kan ha det i åtanke.

Re: Komptankar om kult mecanicus

Postat: 03 aug 2016, 11:18
av Linus Blixt
Jag tycker breachers har likvärdigt skytte eller sämre. Mot fordon, breachers träffar 4+ med 2 skott så en glans.. Attackbikes träffar 3+ med ett skott som har goda möjligheter att penetrera och som kan spränga ett fordon. Med s8 ap1 kan det även ta hand om kaxiga karaktärer och nöta ner enheter med 2+.

Re: Komp tankar om Cult mecanicus

Postat: 03 aug 2016, 12:08
av fauh
En attack bike med multi melle kompar -6.

En breacher kompar -4.

Breachern har 12" mer range.

Multimellen är sämre mot nästan alla vehicles såvida man inte är inom 12".

Re: Komp tankar om Cult mecanicus

Postat: 08 aug 2016, 11:27
av Linus Blixt
Ja det stämmer ju om man köper en enhet. Men vill du lägga till modeller kompar nästa modell 5 i båda fallen och det är egentligen det som jag tycker är lite hårt.