Greyknights tankar om komp.

Moderator: DHettNeck

Linus Blixt
Inlägg: 15
Blev medlem: 05 mar 2014, 17:05

Greyknights tankar om komp.

Inlägg av Linus Blixt »

Hej KompKompisar!
Fantastiskt jobb med mallen!
Skulle vilja dela med mig av min erfarenheter och åsikter av GK-kompen.

HQ-

Crow
2w t4. Är man en närstridsgubbe får man vara snabb eller tålig Crow är ingetdera. Sen är han inte ens särskilt bra i närstrid OBS ingen force?! Clensing flame dödar inte ens 2mariner när man får igenom den och med range 9 hotar den föds.
Rek komp -11

Stern
Gör lite nytta med sanctuary, 10 terminatorer med 4++ är inte så dumt. I sig är han skit. Powersword+bolter 185p.
Rek komp -12 If more than 5terminators in army -14komp.

Brotherhood champion
-Hur låg komp kan man sätta på en enhet? Det är had han förtjänar.
Rek komp -5

Grandmaster
-1attack + 1slag till på de två första maginivåerna kan aldrig vara värt -6komp
Rek komp Nivå 1 -2komp, nivå2 -3komp

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Greyknights tankar om komp.

Inlägg av fauh »

Crowe är fortfarande en kille med 2+/4++ och 2 ML som alltid kan en av de bättre spellsen i spelet. Håller dock med om att han kanske kompar något steg för högt. Ingen AP på svärdet och enbart 2W och 3 Attacker känns ganska dassigt. Och även om han hamnar i challenge så är han inget monster direkt.

Stern verkar ligga där han ska imo.

Brotherhood Captain borde vara kanske 1/3 av Castellans Crowes kompminus av obvious skäl. -5 Är nog rätt, gubben är fett skräpig.

Linus Blixt
Inlägg: 15
Blev medlem: 05 mar 2014, 17:05

Re: Greyknights tankar om komp.

Inlägg av Linus Blixt »

Kul att du har åsikter, formulera gärna ett argument där du har en åsikt.

Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: Greyknights tankar om komp.

Inlägg av Twinkle »

Linus Blixt skrev:Kul att du har åsikter, formulera gärna ett argument där du har en åsikt.
Vad är det för konstig åsikt? Om du skriver om ett flertal figurers komp måste väl någon som svarar få lov att ha fler än en åsikt?

Linus Blixt
Inlägg: 15
Blev medlem: 05 mar 2014, 17:05

Re: Greyknights tankar om komp.

Inlägg av Linus Blixt »

Jag menar att det är positivt att dela med sig av sina åsikter men det är ännu bättre om man ger ett argument för varför man tycker som man tycker. Diskussionen blir betydligt mer givande då menar jag bara. Jag är gladast av alla att någon skriver i tråden det hade ju varit en värdelös tråd om bara jag skrev i den.

Ya feel me?

Linus Blixt
Inlägg: 15
Blev medlem: 05 mar 2014, 17:05

Re: Greyknights tankar om komp.

Inlägg av Linus Blixt »

Linus Blixt skrev:Hej KompKompisar!
Fantastiskt jobb med mallen!
Skulle vilja dela med mig av min erfarenheter och åsikter av GK-kompen.

HQ-

Crow
2w t4. Är man en närstridsgubbe får man vara snabb eller tålig Crow är ingetdera. Sen är han inte ens särskilt bra i närstrid OBS ingen force?! Clensing flame dödar inte ens 2mariner när man får igenom den och med range 9 hotar den föds.
Rek komp -11

Stern
Gör lite nytta med sanctuary, 10 terminatorer med 4++ är inte så dumt. I sig är han skit. Powersword+bolter 185p.
Rek komp -12 If more than 5terminators in army -14komp.

Brotherhood champion
-Hur låg komp kan man sätta på en enhet? Det är had han förtjänar.
Rek komp -5

Grandmaster
-1attack + 1slag till på de två första maginivåerna kan aldrig vara värt -6komp
Rek komp Nivå 1 -2komp, nivå2 -3komp

Elites

Paladiner-
En enhet paladiner med psycanoner och fnp kompar hårdare än en WraithKnight. Jag vet vad jag hade blivit nervösast över att se på andra sidan brädet. De har två wound och kan ta fnp men det känns som att alla arméer har nått som skjuter s8. Jag upplever att ett SM-Bike comandsquad är bättre i de flesta lägena och kompar ofantligt mycket mindre.

Rek komp-75

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Greyknights tankar om komp.

Inlägg av Iambroborn »

Tycker att gråknektar ska kompa -20 i grund innan man lägger på enheter/items/formationer och öbeiga allies.

Because...reasons

Linus Blixt
Inlägg: 15
Blev medlem: 05 mar 2014, 17:05

Re: Greyknights tankar om komp.

Inlägg av Linus Blixt »

En annan fräck enhet som vi inte ser mycket av pga hård kompning är Purifiers.

Purifiers
Det är en bra enhet, 2a och c-flame. Men det är väldigt mycket poäng investerade i 5mariner. De blir bortblåsta av alla skyttearmeer i ett nafs. Om man vill jämföra så kompar de betydligt mer än t.ex 2 Baalpredarorer.

Rek komp -10

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Greyknights tankar om komp.

Inlägg av Elevatorlake »

Linus Blixt skrev:En annan fräck enhet som vi inte ser mycket av pga hård kompning är Purifiers.

Purifiers
Det är en bra enhet, 2a och c-flame. Men det är väldigt mycket poäng investerade i 5mariner. De blir bortblåsta av alla skyttearmeer i ett nafs. Om man vill jämföra så kompar de betydligt mer än t.ex 2 Baalpredarorer.

Rek komp -10
Det där tycker jag är en klockren summering av grey knights överlag för närvarande. Bra enheter men som fortfarande dör lika lätt som vanliga marines för väsentligt lägre poängkostnad. Förutom dreadknighten som är en av de bästa enheterna i spelet.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Linus Blixt
Inlägg: 15
Blev medlem: 05 mar 2014, 17:05

Re: Greyknights tankar om komp.

Inlägg av Linus Blixt »

Snart kommer vi börja spela med gw's-FAQ vilket innebär ett stort slag mot gråknektarna.
Tidigare har en av GK styrkor varit att man kunnat lägga både force och Hammerhand på nästan alla trupper, vilket har gjort att de haft möjligheten att hantera stora tåliga saker. Nu kommer psykers bara få lägga en spell per masterylvl. Detta medför även att en DreadKnight inte längre kan ha force och sanctuary vilket försämrar även den enheten avsevärt.

Skriv svar