Kompmallen v1.6
Moderator: DHettNeck
Re: Kompmallen v1.6
Det var bara en tanke. Nämnde det då jag trodde att det kanske var en copy-paste miss.
Re: Kompmallen v1.6
Är det en uppdatering på gång?
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Kompmallen v1.6
Jag kan inte lova nått. Det är ganska körigt ju nu, och det är sjukt mycket nya saker släppta. Men vi får se.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Kompmallen v1.6
med de nya faq grejerna snart ute, skulle jag önska att ni slängde ett öga på dark eldar skimmers.
Då de inte länge kan agera taxibolag till aspectwarriors, och passagerare i dem får bara snapfirea om man jinkar kanske det börja bli läge att lätta lite på deras komp?
Alternativt lätta lite på warriors, och trouborne, då dessa enheter drabbas hårdast?
Då de inte länge kan agera taxibolag till aspectwarriors, och passagerare i dem får bara snapfirea om man jinkar kanske det börja bli läge att lätta lite på deras komp?
Alternativt lätta lite på warriors, och trouborne, då dessa enheter drabbas hårdast?
-
- Inlägg: 89
- Blev medlem: 05 feb 2016, 13:09
Re: Kompmallen v1.6
Läste lite på faq. Hittar inte faq om att inte kunna va taxibolag som du skrev.
Men att man måste snap fire med enheten i om man jinkar.
Så kanske ghost ark kan bli lite billigare
Men att man måste snap fire med enheten i om man jinkar.
Så kanske ghost ark kan bli lite billigare
Re: Kompmallen v1.6
Spec efter den konstiga lans-nerfen som gör Ghost Arks till AV11...????dempaattack skrev:Läste lite på faq. Hittar inte faq om att inte kunna va taxibolag som du skrev.
Men att man måste snap fire med enheten i om man jinkar.
Så kanske ghost ark kan bli lite billigare
Re: Kompmallen v1.6
Det med att agera taxi stämmer inte helt. Det GW har skrivit i FAQn är att man inte kan börja spelet i transporter som tillhör en allierad detachement/formation oavsett om dom är battle-brothers eller inte, tex kan inte en Callidus assassin börja spelet i en pod, likväl kan inte en enhet banshees börja spelet i en raider.
Det finns dock inget som hindrar enheter från att efter matchens start hoppa in i allierade transporter.
Det finns dock inget som hindrar enheter från att efter matchens start hoppa in i allierade transporter.
Re: Kompmallen v1.6
Varför är inte Adepta Sororitas med?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Kompmallen v1.6
Dom är medSerge skrev:Varför är inte Adepta Sororitas med?
Nånting verkar dock lite skumt med indexet, för där har dom fallit bort, men nog är dom i mallen.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Kompmallen v1.6
Nu är jag igång igen och gnäller om Necron komp, haters beware.
Tycker att Canoptek Spyders kan få en komplättnad under förutsättningen att man inte har några scaraber alls i arméen.
För att göra en liten jämförelse så föreslår jag en demonprins med power armor och inget annat gos.
Demonprinsen kompar 7 med 1 MCP och en spindel 6 MCP2
Demonprinsen har 1 mer wound, 6 mer ws, 6 mer initativ och 2 mer attacker och ett 5++.
Spindeln har 1 mer toughness.
Jag KÖPER att ni vill ge MCP2 till spindeln för T6 är mycket bättre än T5 det håller jag med om. (även om 5++ och 1 mer wound kanske borde jämna ut det lite mer men men)
Men varför kompar demonprinsen enbart 1 poäng mer än spindeln? Visst du kan vara skittuff och köpa en krakgranatsbössa till spindeln för 10 poäng och lite annat skräp som adamantium will och hela hullpoints men om det är de grejena som är bovarna så kompa dem separat istället. Spindlarna är enbart ett problem när de står och skapar 4-5 scaraber i rundan och skapar odödliga scarabsvärmar men annars är de inte så jävla tuffa.
Edit: Mer exempel:
Baseline Hive Tyrant: -7 MCP2 (1 mer wound, 5 mer ws, 3 mer I, 1 mer attack. Psyker ML2)
Haruspex: -5 MCP2 (2 mer wounds 1 mer I) - speciellt det här känns konstigt.
Carnifex: -8 MCP2 (3 mer styrka 1 mer wound)
Tycker att Canoptek Spyders kan få en komplättnad under förutsättningen att man inte har några scaraber alls i arméen.
För att göra en liten jämförelse så föreslår jag en demonprins med power armor och inget annat gos.
Demonprinsen kompar 7 med 1 MCP och en spindel 6 MCP2
Demonprinsen har 1 mer wound, 6 mer ws, 6 mer initativ och 2 mer attacker och ett 5++.
Spindeln har 1 mer toughness.
Jag KÖPER att ni vill ge MCP2 till spindeln för T6 är mycket bättre än T5 det håller jag med om. (även om 5++ och 1 mer wound kanske borde jämna ut det lite mer men men)
Men varför kompar demonprinsen enbart 1 poäng mer än spindeln? Visst du kan vara skittuff och köpa en krakgranatsbössa till spindeln för 10 poäng och lite annat skräp som adamantium will och hela hullpoints men om det är de grejena som är bovarna så kompa dem separat istället. Spindlarna är enbart ett problem när de står och skapar 4-5 scaraber i rundan och skapar odödliga scarabsvärmar men annars är de inte så jävla tuffa.
Edit: Mer exempel:
Baseline Hive Tyrant: -7 MCP2 (1 mer wound, 5 mer ws, 3 mer I, 1 mer attack. Psyker ML2)
Haruspex: -5 MCP2 (2 mer wounds 1 mer I) - speciellt det här känns konstigt.
Carnifex: -8 MCP2 (3 mer styrka 1 mer wound)
Senast redigerad av 1 fauh, redigerad totalt 17 gånger.