Kompmallen v1.45

Moderator: DHettNeck

Drejan
Inlägg: 33
Blev medlem: 08 aug 2014, 00:25

Re: Kompmallen v1.45

Inlägg av Drejan »

Har nämnts tidigare i tråden så är rädd för att det ska låta tjatigt men jag tycker att terminators underpresterar. Har spelat Deathwing shooternators och deras nuvarande kompkostnad gör dem helt ovärda.

En annan sak är DA company master som har alternativ är "if infantry" i mallen. Han har inte tillgång till bike ifall jag inte läst fel.

Mallen är annars väldigt välgjord och asrolig att spela med!=)

mtz
Inlägg: 250
Blev medlem: 08 dec 2008, 16:54
Ort: Varberg

Re: Kompmallen v1.45

Inlägg av mtz »

Jag hade gärna sett en ändring i mängden 3+ figurer minuset. Så det räknas 3+ eller bättre. 35 3+ e inte värre än 34 3+ å 10 2+. Jag har gjort listor å gett mitt hq bättre save för att tjäna komp. Det känns fel. :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Kompmallen v1.45

Inlägg av refabricated »

Bra motiveringar, keep em coming!
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Kompmallen v1.45

Inlägg av Hylander »

Gonka Koff skrev:Skulle inte skada med ett ond-öga på sådant som kompar extremt snällt. Exempelvis Striking Scorpions, Deathmarks, Vanguards, Harlequin troupe, Seraphims, storm guardians och Berzerkers.

Att inte ta dessa enheters felkompning på allvar genom att säga att "det är kul att se lite Striking Scorpions för en gångs skull" är ett feltänk, eftersom det såklart medger att proppa resten av listan med hårda saker, så att listan som helhet blir felkompad.
Håller med Gonka här. TIll den listan kan nog allt läggas som har väldigt hög poäng/komp. Några tau HQn tex.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Kompmallen v1.45

Inlägg av Serpent »

Chaos Raptors känns lite kiss för sin komp, och vi ska väl inte ens tala om Warp Talons? Spelar nån med dem ens i kompat?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Kompmallen v1.45

Inlägg av LillePer »

Raptors kompar väl jättesnällt?

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Kompmallen v1.45

Inlägg av XecrNist »

Raptors kompar redan snällt (ska ju spela dom till TTT ;) ), det behöver inte justeras något tycker jag. Warp Talons kanske behöver en översyn .

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Kompmallen v1.45

Inlägg av Neth_Oni »

jag var faktiskt sjukt nära på en lista med warp talons och possessed till TTT ;)

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Kompmallen v1.45

Inlägg av fauh »

För ett tag sen sattes det ett eskalerande minus på stora squads med flayed ones. Hade kunnat tänka mig att det istället för att vara -1 extra för varje utöver 10 kanske skulle vara -1 för varannan över 10? Då hamnar slutkompen på en 20a Flayed Ones på 27 istället för 32, kanske en minor grej men just nu så tycker jag att de kompar alldeless för hårt. Är verkligen en fet hög med Flayed Ones så hårda? 8.125 poäng per komp är väldigt hårt

Kanske värt att kolla på lychguards med liar också. S7 AP2 låter skitläskigt men de är slöa och I2 med 3+ save gör att de kan ha stora problem att tjäna tillbaka sina poäng förutom om man kanske slåss mot shooty-termosar... som vi alla vet är en stor del av metat just nu *fniss*.

Ska kolla igenom kompen på Necron gubbarna för att kolla om det är något som verkar orättvist hårt men jag tror Kompmallsgruppen har bättre koll än jag.

Badde
Inlägg: 15
Blev medlem: 14 jun 2012, 00:40
Ort: Örebro/Göteborg

Re: Kompmallen v1.45

Inlägg av Badde »

Kanske totalt missat när det skrivits tidigare någonstans. Men vad kompar Tyranid mucolid spore mine:sen? Kan ej hitta dessa i documentet eller i tråden.

Skriv svar