Beta v1.45

Moderator: DHettNeck

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Beta v1.45

Inlägg av Excessus »

DHettNeck skrev:CSM ska ju dock kompa mer om dom börjar som 8*man och har mark.
Är det bara jag som inte ser någon skillnad på de två i mallen dock? Har inte Daemonkin codexen så vet inte några fler skillnader än att de har MoK där.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Beta v1.45

Inlägg av DHettNeck »

Excessus skrev:
DHettNeck skrev:CSM ska ju dock kompa mer om dom börjar som 8*man och har mark.
Är det bara jag som inte ser någon skillnad på de två i mallen dock? Har inte Daemonkin codexen så vet inte några fler skillnader än att de har MoK där.
Precis, det är en miss i mallen.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Beta v1.45

Inlägg av Excessus »

DHettNeck skrev:
Excessus skrev:
DHettNeck skrev:CSM ska ju dock kompa mer om dom börjar som 8*man och har mark.
Är det bara jag som inte ser någon skillnad på de två i mallen dock? Har inte Daemonkin codexen så vet inte några fler skillnader än att de har MoK där.
Precis, det är en miss i mallen.
Varför? Har de skillnad i sina codexar bortom MoK?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Beta v1.45

Inlägg av DHettNeck »

Nej, men de startar på 8 man istället för 5 man stå startkompen måste justeras för enheten.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Johannesson
Inlägg: 669
Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
Ort: Helsingborg

Re: Beta v1.45

Inlägg av Johannesson »

DHettNeck skrev:
Johannesson skrev:Ser fortfarande konstigt ut i Khorne kompen.

Ska 8 Khorne marines kompa samma som 5 marines till vanliga CSM?

Och motsvarande för kultister och zerkar och bloodletters.
Tar en titt på det. Letters och cultister bör kompa samma då dom är 2 färre men bättre. CSM ska ju dock kompa mer om dom börjar som 8*man och har mark.
Hur är kultister bättre än att ta MoK till vanliga kultister, vilket ju inte kompar?

Ingenting av marines enheterna (utom Possessed och Warp Talons) är ju bättre än vanliga som har köpt MoK, och för vanliga CSM kompar ju inte MoK något extra.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Johannesson
Inlägg: 669
Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
Ort: Helsingborg

Re: Beta v1.45

Inlägg av Johannesson »

DHettNeck skrev:
Johannesson skrev:Varför ger inte alla Captains (eller motsvarande) minus för Relic Blade och/eller Terminator armour utan bara vissa?
Tusan också, trodde jag hade fått med alla. Vilka som kan ta relic blade har vi missat (och terminator armour) har vi missat?
BA Captain terminator armour
CSM Sorcerer terminator armour
DA Company master terminator armour, relic blade
SW Rune priest terminator armour
SW Wolf priest terminator armour

Sen funderar jag lite på varför en DP till CSM ger 2 MCP och 3 MCP för vingar, medan Khorne DP ger 1 MCP och 2 MCP för vingar?

Samt varför Runic armour till SW Wolf Lord ger dubbel komp för infantry (50% mer för non-infantry) än för en vanlig Captain?
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Beta v1.45

Inlägg av DHettNeck »

Johannesson skrev: BA Captain terminator armour
CSM Sorcerer terminator armour
DA Company master terminator armour, relic blade
SW Rune priest terminator armour
SW Wolf priest terminator armour

Sen funderar jag lite på varför en DP till CSM ger 2 MCP och 3 MCP för vingar, medan Khorne DP ger 1 MCP och 2 MCP för vingar?

Samt varför Runic armour till SW Wolf Lord ger dubbel komp för infantry (50% mer för non-infantry) än för en vanlig Captain?
Kanon med listan, det kommer fixas.

Anledning till skillnad på MCPs kommer nog av att flygande närstridsmonster är halvdana och att vi förutsett att man gör nått vettigare av CSM prinsen än en khorne-prins.

Lorden får mer straff än en kapten för att han helt enkelt slåss mycket bättre och därför är det värt mer att göra honom hård.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Beta v1.45

Inlägg av Excessus »

DHettNeck skrev:
Johannesson skrev: BA Captain terminator armour
CSM Sorcerer terminator armour
DA Company master terminator armour, relic blade
SW Rune priest terminator armour
SW Wolf priest terminator armour

Sen funderar jag lite på varför en DP till CSM ger 2 MCP och 3 MCP för vingar, medan Khorne DP ger 1 MCP och 2 MCP för vingar?

Samt varför Runic armour till SW Wolf Lord ger dubbel komp för infantry (50% mer för non-infantry) än för en vanlig Captain?
Kanon med listan, det kommer fixas.

Anledning till skillnad på MCPs kommer nog av att flygande närstridsmonster är halvdana och att vi förutsett att man gör nått vettigare av CSM prinsen än en khorne-prins.

Lorden får mer straff än en kapten för att han helt enkelt slåss mycket bättre och därför är det värt mer att göra honom hård.
Jag trodde MCPs enbart var till för att visa hur svår en sak var att döda. Skillnaden mellan T5 och T6 är rätt stor...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Skriv svar