Beta v1.3

Moderator: DHettNeck

Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Re: Beta v1.3

Inlägg av Nora »

Hej
Angående Orkerna så får jag säga att jag tycker att det är roligt att ni tog er tid och kolla över deras mall, även om det inte är det mest använda kodexet!

Användarvisningsbild
Trackerino
Inlägg: 6
Blev medlem: 14 jun 2015, 22:17

Re: Beta v1.3

Inlägg av Trackerino »

Nora skrev:Hej
Angående Orkerna så får jag säga att jag tycker att det är roligt att ni tog er tid och kolla över deras mall, även om det inte är det mest använda kodexet!

håller helt med! :)
tycker även att stormboys kompar lite hårt, de är ju helt enkelt snabbare boys som ej kan ha eavy armour. så de kompar -10 för 10 st medans boys bara kompar -4, känns lite dyrt för att vara snabbare, skulle nog vara vettigare att de kompa -1 för varannan istället för varje extra modell som Kommandos gör :)
Adam Nyström
Waaagh! 8k orks and counting....

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Beta v1.3

Inlägg av DHettNeck »

Jag kommer spika mallen på söndag eller måndag. Så vill ni komma med input så gör det innan dess.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Beta v1.3

Inlägg av XecrNist »

Kompar Cultists i Khorne Daemonkin lika mkt som Cultists i CSM eftersom de har MoK och Blood tithe, även fast de är färre och dyrare?

Desertlord
Inlägg: 696
Blev medlem: 27 okt 2008, 20:06
Ort: Norrköping

Re: Beta v1.3

Inlägg av Desertlord »

Tycker verkligen att ni har gjort ett bra jobb med kompmallen.

Dock känns de allierade codexerna ganska hårt kompade jämfört med andra.

Astra militarum känns inte spelbara alls oavsett komptröskel och då har jag räknat på alla kombon. De behöver en annan trappa för sina fordon då det är deras styrka. likaså alternativet mängden kroppar straffas hårt vilket är det andra alternativet de har.

Sedan tycker jag att minuset för Combat Squads alla 3+ och 2+ ska tas bort helt. Det är vad de ska vara bra på och inget de ska straffas för. Dessutom är ändå det vanligaste MSU om 5 så de borde hellre bli belönade om de köps om 10 och inte färre. 30 3+ Grabbar för dryga 50 i komp känns inte bra och väljs tyvärr bort mot andra alternativ.
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Aouto
Inlägg: 169
Blev medlem: 01 dec 2013, 22:58

Re: Beta v1.3

Inlägg av Aouto »

Måste erkänna at jag är litte konfunderad över Eldar Wraith blades komp

Eftersom det står

Wraithblades -8
Every 2nd model -3
-2 if unit is armed with ghost axe

Läser jag det som att en enhet med 5 Wraith blades kostar 8+för att du har enheten och 6 för fyra modeler i den vilket blir 14 i komp vilket käns ganska högt

om det i stället är så att det bara är en miss i skrivningen med every 2nd additional model istället för blir det 8 i komp vilket känns lite klent tilltaget.

Hoppas på Förtydligande.


Övrig feed back

Eldar
tycker personligen att Dire Avengers är bättre än Guardians per poäng och tycker att deras komp skall upp lite medan Guardians borde bli lite billigare i grund.

Även Rangers kostar lite för mycket tycker jag, lika bra och som scouts med camo cloaks men med lägre toughness.

skorpionerna förtjänar nog en till i komp på sin exarch eller hans claw kanske mer.

Wraith lords skulle kunna kosta 1/2 till i grund

Dark reapers exarch tycker jag är litte för dyr -2 tror jag räcker

Marines

Tacktical squads kostar litte för mycket 6 räcker 7 är för mycket minnus i grund
Combat squads delen kostar lite för mycket räcker med 1 till för 10 modeler

Crusaders squadsen behöver ses över billigare än Tacticals i komp och bättre i förhållande till komp i små enheter.

Rhinos kostar även dom litet mycket skulle got tappa 1 i grund men kosta 1 till för obsec.

Det är vad jag upplever just nu efter dom matcher jag spelat med kompen. Tack för ert hårda arbete.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Beta v1.3

Inlägg av LillePer »

Det ska vara additional på wraithblades, så 5 killar med svärd -8. 5 med yxa -10.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Beta v1.3

Inlägg av DHettNeck »

XecrNist skrev:Kompar Cultists i Khorne Daemonkin lika mkt som Cultists i CSM eftersom de har MoK och Blood tithe, även fast de är färre och dyrare?
Känns som att dom fyller samma roll, har lite fördelar men kostar mer. Samma komp låter ok tycker jag.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar