Beta v1.0

Moderator: DHettNeck

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Beta v1.0

Inlägg av DHettNeck »

Så, detta är sista betan innan GC. Kolla igenom ordentligt. Den spikas på söndag.

Framförallt allies är nu annorlunda.

Kompmall v1.0 - Beta

Dataslates och fortification är INTE med.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

jockelinde
Inlägg: 188
Blev medlem: 02 feb 2010, 19:27
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Beta v1.0

Inlägg av jockelinde »

En reflektion om det nya ally-upplägget:
Vissa BB-allianser tjänar väldigt lite på att vara just BB, t ex CSM & daemons. Ingen IC från något detachement kan joina något i det andra detachementet. Finns det dessutom inget trolleri i något detachement så är det väl effektivt ingen skillnad mot Allies of Convenience? Det tidigare ally-upplägget försökte i alla fall kompensera lite för detta. I perspektivet gothcon spelar det kanske inte så stor roll efter som den subjektiva bedömningen kan kompensera för detta.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Beta v1.0

Inlägg av Neth_Oni »

inte helt sant, det finns en hel del enheter som Heralders kan joina. I förra boken kunde de inte alls men i nya är det enda kravet att att det ska vara en enhet demoner med samma mark, dvs. obbar, possessed osv ;)

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Beta v1.0

Inlägg av LillePer »

Fast nej? Det måste väl vara en enhet med regeln Daemonic Instability? (eller vad den nu heter)

jockelinde
Inlägg: 188
Blev medlem: 02 feb 2010, 19:27
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Beta v1.0

Inlägg av jockelinde »

Att ha Daemon-regeln och Mark of Nurgle är inte samma sak som att vara Daemon of Nurgle, så nej man får inte join:a.
Däremot finns det vissa andra saker (som jag missade när jag skrev den första posten) där det faktiskt gör skillnad när man är BB, t ex att dra nytta av warlord trait.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Beta v1.0

Inlägg av Zurken »

Borde inte alla modeller förutom scouter räknas i Power Armour minuset för Space Marines? 2+ och 3+ modeller med T4-T5 äter nästan samma typ av skytte, eller?
Alexander Merinen

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: Beta v1.0

Inlägg av Kimich »

Saknas "Eviscerator -3" för AM och Inquisition. Eller är det bara tänkt att det är SoB som ska pröjsa för sina sågar?

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Beta v1.0

Inlägg av Flogger »

Kimich skrev:Saknas "Eviscerator -3" för AM och Inquisition. Eller är det bara tänkt att det är SoB som ska pröjsa för sina sågar?
Tror bara det är systrar som kan ha dem?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
kelaino
Inlägg: 749
Blev medlem: 10 nov 2008, 09:44
Ort: Uppsala

Re: Beta v1.0

Inlägg av kelaino »

Ang. avrundning. Jag fattar följande som att det gäller slutpoängen, efter division med 10 (har inte sett andra fraktioner, men kan ha missat något då jag bara läst CSM noga).
Stycke: 2 Calculating composition skrev:- You should always round fractions down unless stated otherwise.
Jag skulle, i så fall, föreslå att flytta den raden till sist i stycket så blir det svårare att missa (har sett flera exempellistor som avrundar "korrekt matematiskt") samt påtalar det för sagda exempellistor så det sätter sig i "det allmänna medvetandet". Eller rättar mig för att jag har fattat fel :P
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Beta v1.0

Inlägg av Flogger »

Jag hoppas verkligen 19.9 inte är komp 19 så ni bör ändra till matematisk avrundning.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar