Beta v0.9

Moderator: DHettNeck

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Beta v0.9

Inlägg av Flogger »

DHettNeck skrev:
Silvertejp skrev:Varför kompar andra lvln på demonheralder nästan 3 gånger mer än första lvln(-4 resp -11)?

För att lvl2 är mer än dubbelt så bra som lvl1. Du ska ju dock inte addera båda, då du inte kan vara lvl1 och lvl2 samtidigt.

Så lvl1 kostar -4 och lvl2 -11 (vilket är -7 extra mot lvl1)

Jaha, oj, tog för givet att båda applicerades. Då du köper en Level i taget.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Gäst

Re: Beta v0.9

Inlägg av Gäst »

[quote="Silvertejp"][quote="keiko76"] Orkernas fordon: Trukkar och deras flygplan, gjorda av papper och med det klassiska usla orkskyttet.
-8 (4AVP) på flyget och -4(4AVP) på truckarna. I förhållande till andra transporter kanske ni kan sänka flyget till -6 (3AVP) och samma för trucken -3 (3AVP).
[/quote]

Truckarna kompar -3(-4) och har 2AVP inte 4. med tanke på att rhinos kompar -5(-6) och har 2AVP så tycker jag det är sjukt rimligt. Visst rhinon tål mer, men trucken är snabbare och open-toped.[/quote]

Men open-toped suger verkligen. Specielt när trukksen har så lågt armor.
Vist det gör så att all gubbar kan skuta ut, men orkernas bs och korta räkvid är det ingen fördel. Desutom så dör typ 45% av alla orker i bilen sen när den går sönder.
Anser att en trukk ska vara -2(-3) och 2AVP.

Vill man gämföra nu med en raino: som tillåter två valfria gubbar sjuta ut (typ heavy vapen som orker saknar). Armor 11 vilket gör att man måste ha special vapen för att knäcka dem (undantag tau)
De är desutom tanks så de är efektivarare på att ramma saker.

Tittar man på det så dett ända trukksen är bätre på är att åka snabbt dvs 24" medans rainos bara kan komma upp i 18"

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Beta v0.9

Inlägg av Katarsis »

Nej, du köper ju t.ex. Lvl 3 direkt (utan att passera Lvl 2 liksom).
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Beta v0.9

Inlägg av DHettNeck »

Gäst skrev: Tittar man på det så dett ända trukksen är bätre på är att åka snabbt dvs 24" medans rainos bara kan komma upp i 18"
Nej, att få charga ut ur dom är hela grejen. Truckar hade varit enormt mycket sämre om dom INTE varit open topped.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Beta v0.9

Inlägg av Flogger »

Bloodthirster känns lite väl hårt strypt faktiskt. Tycker inte han är värd mer än -15 i grund, typ som Ku'Gath. -32 för en BT med 2 Greater känns lite väl hårt.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Beta v0.9

Inlägg av Zurken »

Tycker att -13 för en naken Command Squad på Bike känns lite saftigt, och en Apothecary borde kompa mer ifall man har bikes. Jag föreslår att man lägger över några minus från bikes till Apothecary ifall man har bikes (så att kittade Command Squads fortfarande kompar samma).

Om man jämför med Vanguard Veterans (som har samma stats) får man 5 modeller med Jump Pack för 110p och -4 i komp. För +25p får du +1T och unit type bike, vilket självklart är bättre, men är det -9 i komp bättre?

Om man jämför med vanliga bikes får man 5bikes för 105p och -7 i komp (utan OS), för +30p får du +2A och +1Ld. Är det värt -6 i komp?

Skulle säga att en naken Command Squad på bike är värt -10 och att Apothecaryn borde kompa -3(-6 if unit type Bike) eller liknande.
Alexander Merinen

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Beta v0.9

Inlägg av Halvar »

Räknar du in "formationsminuset" för att inte ta upp en cad-slot då? Jag håller definitivt med om att en apotekare på bike ska kompa mer, annars lägger jag mig inte i några siffror.
Ja' än't bittä'!

kraftman
Inlägg: 646
Blev medlem: 01 jun 2010, 15:11

Re: Beta v0.9

Inlägg av kraftman »

Jag tycker att Talos och Chronos kompas för hårt !

Dom kompas ju lika mycket som en ravager med lansar !
En Talos med twin-haywire blaster är inte lika bra som en ravager, på långa vägar.

Ingen kommer ta dom....

Och jag tycker att Ravagern kompas ok. Razorwing är något för dyr för att den ska vara värd det.

(på Gothcon kan man dessutom gissa att flyg subkompas med -3..)

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Beta v0.9

Inlägg av Flogger »

kraftman skrev:(på Gothcon kan man dessutom gissa att flyg subkompas med -3..)
Det tror jag verkligen inte, jag litar till fullo på GASTarnas kunskaper när det kommer till bra flyg och dåliga flyg.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Beta v0.9

Inlägg av Zurken »

Halvar skrev:Räknar du in "formationsminuset" för att inte ta upp en cad-slot då? Jag håller definitivt med om att en apotekare på bike ska kompa mer, annars lägger jag mig inte i några siffror.
"formationsminus"?
Alexander Merinen

Skriv svar