Beta v0.6

Moderator: DHettNeck

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Beta v0.6

Inlägg av DHettNeck »

Så, här kommer nästa version.

Kompmall v0.6

De som saknas nu är följande:
Astra Militarum/Militarum Tempestus
Necron
Orks/Waaagh! Ghazghkull
Tau Empire/Farsight Enclaves

Det är oklart om dessa kommer vara klara imorgon, men det kommer vara klart senast söndag iaf.

Fortsätt leta efter konstigheter, stora som små, och rapportera dom här.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Beta v0.6

Inlägg av Halvar »

oj, jag visste inte att sverige tyckte en tia hormagaunts var lika farliga som en femma tacticals. eller att rupture cannon var en uppgradering. såg just gargoyles. jösses. det tar tyvärr ganska lång tid att flytta dem och de är jobbiga att frakta till turneringar, men minus 11 i grund är lite häftigt i överkant imo. blir att lämna de hemma till kompisspel.

edit: jag antar att carnifexarna ger - per varje devourer om man har fler än en fex i brooden, och inte bara på den första fexen som det står nu.
Ja' än't bittä'!

Gäst

Re: Beta v0.6

Inlägg av Gäst »

är -50 på en flygmamma med dubbla skjutare och en buff respektabelt?
Man kan alltså komma med denna eller två heldrakes..

patrik thoren
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 aug 2009, 15:53

Re: Beta v0.6

Inlägg av patrik thoren »

En Company Master i DA kan ej ha bike så det kan ni ta bort.

BTW jävligt bra jobbat alla ni som gör den!!

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Beta v0.6

Inlägg av Enochia »

Tyrannocytes och Sporocysts? samt Toxicrene och den där andra fula som kastar magi?
sen är jag ledsen för att ni kompar Haruspexen som ni gör, den är både söt och ofarlig, att lägga han på samma komp som en fex är fel.
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Beta v0.6

Inlägg av Jonke »

Tycker wraithknight kommer undan för billigt om den byter vapen. Med svärd och sköld kompar den -25 och kostar 250p dvs ~neutral komp (om jag inte har förstått fel). Den tappar mycket utan bössorna (så ett rejält plus för att byta vapen är bra) men det är i närstrid den är farlig och 5++ är inte fel. Alltså höj grundkompen på den.

edit: en 5a hawks och spiders kompar samma känns fel, allmänt anses väl spiders vara det bättre valet. Komp mot poäng är ju hökarna tom dyrare tills en tar maxade enheter. 6 hökar och 5 spindlar kostar samma poäng (96 mot 95) och borde kompa samma. Sänk hökarna till -10 i grund, behåll övriga minus samma.

Tycker det är bra att det inte är minus för exarcher, utan endast för vissa exarch powers.
Senast redigerad av 1 Jonke, redigerad totalt 17 gånger.

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Beta v0.6

Inlägg av Kerrai »

Flygmamma skjuter

2 carnifxes skjuter
exocrine
3 biovores

40 hormas
20 termas
5 wars
3 zoan
3 hiveg

Löst räknat, så är detta alltså något av de hårdaste man får ta med till Gothcon med komp 11?
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Beta v0.6

Inlägg av Halvar »

Kerrai skrev:Flygmamma skjuter

2 carnifxes skjuter
exocrine
3 biovores

40 hormas
20 termas
5 wars
3 zoan
3 hiveg

Löst räknat, så är detta alltså något av de hårdaste man får ta med till Gothcon med komp 11?
Lägg till en gaunt och en hormagaunt så blir det 10... fast jag vet givetvis inte vad du har för andra upgraderingar än devourers så kanske inte finns poäng över till det.
Ja' än't bittä'!

Kosh
Inlägg: 35
Blev medlem: 12 maj 2013, 14:55

Re: Beta v0.6

Inlägg av Kosh »

Coolt!

jag är ledsen, men efter att jag läst stavfelet på sidan tre, sista stycket längst ned till höger så kissade jag på mig av skratt och kunde inte fortsätta läsa mallen.
Kosh Vinner
Tydligen Sveriges näst trevligaste 40kspelare

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Beta v0.6

Inlägg av Neth_Oni »

You engorge us, eh? :P

Vi tänkte börja testa mallen lite här i borlänge med start på fredag och framöve så ska försöka komma med lite konstruktivt gnäll efter det :)

Skriv svar