Kompmall v0.3 Beta utkast

Moderator: DHettNeck

eldrak
Inlägg: 327
Blev medlem: 31 maj 2011, 19:03
Ort: Karlstad

Re: Kompmall v0.3 Beta utkast

Inlägg av eldrak »

Finns det någon särskilt anledning till att ni startar på 300 och räknar ner istället för på 0 och räknar upp (mer än att gamla mallar/fantasy fungerat så)?

Jag tycker att uttrycken kompa mer/kompa mindre blir så bakvända när saker och ting generellt har negativ komp.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Kompmall v0.3 Beta utkast

Inlägg av DHettNeck »

Jag vill börja med att be om ursäkt för att jag inte svarat tidigare. Det verkar vara nått strul med skriv/läs-rättigheterna på kompforumet och jag såg detta först idag :/
imp skrev:Vad säger ni om att införa poängsumman som en faktor i kompen?

Som ni skriver era grova riktlinjer nu kallar ni en armé hård om den har 10 eller mindre, men utan att beakta hur stor armén är så säger det ju inte så himla mycket. En armé på 1500 p med komp 10 är nog relativt sett bra mycket hårdare per poäng än en armé på 2000 p med komp 10.

Man skulle t.ex. kunna dela er slutsumma med armepoäng/1000

Vilket skulle ge Komp =100* (300-X)/armepoäng
då X är alla minus man tilldragit sig.
Det känns onödigt krångligt, spelar man utanför standard spannet 1500-1850p får man som arrangör helt enkelt ha det du nämner i åtanke när man väljer vilken komp man ska ha på turneringen.
eldrak skrev:Finns det någon särskilt anledning till att ni startar på 300 och räknar ner istället för på 0 och räknar upp (mer än att gamla mallar/fantasy fungerat så)?

Jag tycker att uttrycken kompa mer/kompa mindre blir så bakvända när saker och ting generellt har negativ komp.
Det är för att det historiskt alltid varit Hög-komp = snäll lista och vi ser ingen poäng i att ändra detta.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar