v. 1.1
Moderator: DHettNeck
Re: v. 1.1
Fair point om MoN.
Så får vi se om jag kanske lägger upp några fler entries från IA13 för er att leka med också. Där finns ju jätteroliga saker för chaos (listbyggandet blev roligt igen!), om än kanske inte så bra. De jag redan lagt upp till er är bland de bättre av sakerna.
Så får vi se om jag kanske lägger upp några fler entries från IA13 för er att leka med också. Där finns ju jätteroliga saker för chaos (listbyggandet blev roligt igen!), om än kanske inte så bra. De jag redan lagt upp till er är bland de bättre av sakerna.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
L3go skrev:Jag är hyffsat säker på att detta inte frågats tidigare.. Det kanske är uppenbart för alla utom mig, men vad kostar det att köpa in en attack-bike till en bike squad?
Samma som att köpa en egen attack-bike squad?
Ingen utav dessa modeller har ett eget specifikt straff, utan de kompar som vilken som helst medlem av sin enhet. Men kom ihåg att båda dessa kan köpa en massa val från wargear-listan som i sin tur straffas i kompen.Lottomannen skrev:Wolf Guard pack leader: Gratis, eller använder man samma minus som står under Elites?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Tack o bock.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
- Lottomannen
Jag tänker på alternativet att ge honom Terminator armour och en gratis Storm Shield. Inget av de har några minus i den allmänna wargear-sektionen, och det gör enheten rätt mycket mer tålig.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Sant. Det är också ganska mycket poäng utan kompstraff. Förmodligen kommer detta kompa något efter gothcon.Lottomannen skrev:Jag tänker på alternativet att ge honom Terminator armour och en gratis Storm Shield. Inget av de har några minus i den allmänna wargear-sektionen, och det gör enheten rätt mycket mer tålig.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Om jag inte minns fel var det väl tal på att få minus för vissa magiskolor? Har letat runt men hittar inget om detta eller är det med i den senaste kompmallen/inbakat hos psykers?
Ang Orkernas Horde komp, kan man exkludera Nobs som som man uppgraderat i Boys enheter, när man räknar ihop hur många modeller man har?
Horde (add together all Boys, Stormboys, Kommandos, Burnas,
Tankbustas and in the army Lootas)
60th model -5
90th model -10
120th model -15
Horde (add together all Boys, Stormboys, Kommandos, Burnas,
Tankbustas and in the army Lootas)
60th model -5
90th model -10
120th model -15
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det finns inte i mallen och kommer förmodligen aldrig komma med då det ändrar på reglerna att behöva välja skola på listan. På gothcon kan man däremot välja och då kanske få upp kompen vid subkomp.Lainer skrev:Om jag inte minns fel var det väl tal på att få minus för vissa magiskolor? Har letat runt men hittar inget om detta eller är det med i den senaste kompmallen/inbakat hos psykers?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Vad det gäller stavfel:DHettNeck skrev:När det kommer till stavfel så är det ju sånt som kommer fixas när folk påpekar det. Så om du tycker det är viktigt är det bara att fortsätta påpeka felen, eller vänta på att nån annan gör det. Med ett komplext dokument på 60+ sidor så kan man inte ha stenkoll på all stavning och det är heller inte någon prioritet i detta stadiet.
De stavfel som Mag-El påpekat har jag redan (försökt att) uppmärksammat er på, för typ 3-4 versioner sedan, förutom särskrivningen på Warlord, då... Och ni har inte löst det sedan dess heller.
Jag håller med Mag-El om att stavfel i ett dokument (upprepade olika stavfel rörande samma ord i vissa fall) ger ett slarvigt intryck. Om ni inte bryr er om att det ska se okej ut, har ni då brytt er om att det ska stämma i poängen, osv...? Och om det hela står i ett worddokument är det förhoppningsvis inte svårt att fixa inför kommande versioner? Jag vet att jag kanske är en minoritet i den här frågan, men språklig presentation är viktig för mig.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Allt jag kan säga är att de sakerna kommer åtgärdas. Dock så har annat varit prioriterat, men det är kul att höra att största problemet med mallen hittils verkar vara en del stavfel.
Snälla ha lite tålamod och förståelse för att vi inte prioriterar stavfel i första hand. Vi vill leverera en komplett seriös produkt, men det blir inte så i första släppet. Vidare så har i alla fall jag det ganska körigt hemma atm. (förhandlar jobb) och jag vet att andra i gruppen har annat som tar tid(arra Gothcon, familj mm.). Vårt mål just nu är att rida ut stormen tills efter GC och sedan dyka ned i jobbet igen.
Just nu så listar vi alla saker som vi/ni vill ändra på. Denna listan kommer vi bocka av inför nästa släpp.
@Serpent
Vid den tiden lades allt krut på att fixa 'köttet' i mallen, ledsen för att dina kommentarer försvann.
Snälla ha lite tålamod och förståelse för att vi inte prioriterar stavfel i första hand. Vi vill leverera en komplett seriös produkt, men det blir inte så i första släppet. Vidare så har i alla fall jag det ganska körigt hemma atm. (förhandlar jobb) och jag vet att andra i gruppen har annat som tar tid(arra Gothcon, familj mm.). Vårt mål just nu är att rida ut stormen tills efter GC och sedan dyka ned i jobbet igen.
Just nu så listar vi alla saker som vi/ni vill ändra på. Denna listan kommer vi bocka av inför nästa släpp.
@Serpent
Vid den tiden lades allt krut på att fixa 'köttet' i mallen, ledsen för att dina kommentarer försvann.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!