Sida 5 av 7

Re: Beta v1.4

Postat: 30 jul 2015, 12:54
av DHettNeck
Drejan skrev:Tjo!

Är det inte lite hårt att Belial kompar -1 för varje terminator i största squaden? Nu när han inte gör dem scoring längre så är det enda han bidrar med en scatterfri deepstrike. Jag tycker det är riktigt att han ska kompas för att det finns ett terminator squad i armén som kan utnyttja detta, men kanske inte -1 för varje modell?
Tänk på att han har en väldigt billig grundkomp för att kompensera för detta. Man kan fördela om minusen lite, men totalen är nog rätt nära vad det borde bli.
Drejan skrev: Sedan tycker jag nog att wraithguards i transport borde kompas mer. Då med t.ex. serpents mobilty och survivability (De kanske ska ha 4 AVP?:)) så kommer eldar spelaren nästan bara kunna välja vilken motspelar-unit som helst och döda det. I princip inget överlever en styrka D grill, och med kompad firepower så kommer serpenten komma fram.
Detta kostar en del komp att göra som det ser ut nu, men jag tycker det fortfarande är för billigt.
Kanske, dock har dom i princip inte synts på turneringar, iaf inte i några top3 listor, så för tillfället får nog -30 vara nog för 160p.

Re: Beta v1.4

Postat: 30 jul 2015, 12:58
av keiko76
Ha ha nä jag är väl ganska nöjd med orkernas komp 8-) 8-)

Det jag skulle vilja be gruppen är att ta in FW-supplementet för Dread Mob och Zhardsnark (Bikebossen)

Men läste någonstans att ni skulle ta det efter ETC, så jag inväntar.

Re: Beta v1.4

Postat: 30 jul 2015, 13:01
av DHettNeck
keiko76 skrev: Det jag skulle vilja be gruppen är att ta in FW-supplementet för Dread Mob och Zhardsnark (Bikebossen)

Men läste någonstans att ni skulle ta det efter ETC, så jag inväntar.
Nej, det som kommer komma in är saker släppta av GW, så som dataslates och formationer. Det är VÄLDIGT långt kvar innan FW saker kommer börja leta sig in i mallen.

Re: Beta v1.4

Postat: 30 jul 2015, 13:23
av keiko76
Aghhhhhh MONKEYBUTTS!

Re: Beta v1.4

Postat: 30 jul 2015, 16:52
av Halvar
DHettNeck skrev:
keiko76 skrev: Det jag skulle vilja be gruppen är att ta in FW-supplementet för Dread Mob och Zhardsnark (Bikebossen)

Men läste någonstans att ni skulle ta det efter ETC, så jag inväntar.
Nej, det som kommer komma in är saker släppta av GW, så som dataslates och formationer. Det är VÄLDIGT långt kvar innan FW saker kommer börja leta sig in i mallen.
Neurothrope innan listinskick till TTT om det stämmer att mycket fokus kommer ligga på age of sigmar releases?

Re: Beta v1.4

Postat: 30 jul 2015, 18:01
av DHettNeck
Förmodligen, det är ju från GW.

Re: Beta v1.4

Postat: 31 jul 2015, 07:34
av Jonke
Aspect host
-1 for each Warp Spider, Dark Reaper and Firedragon,
-1 for each 2nd Swooping Hawk

Tolkar jag som -1 per enhet eller är det per modell?

Re: Beta v1.4

Postat: 31 jul 2015, 08:33
av DHettNeck
Det är per model, annars hade det stått unit.

Re: Beta v1.4

Postat: 31 jul 2015, 08:50
av Konfa
Vi har knappt testat mallen, så ta nedan frågor med en nypa salt:

Men är inte WS bikers lite väl hårt strypta?

3 bikers med scout kompar idag, förutsatt att jag räknat rätt, 22 i komp om det är det andra (eller följande) troopunitet, vilket kostar 63 poäng. Med 2 gravs, vilket känns som en rätt rimlig/vanlig loadout kompar de 28, kostar de 93 poäng. Det är alltså 2,86 poäng per komp för objektivgrabbers och 3,3 poäng för gravMSU.

Nu ökade ju kompen lite eftersom jag räknade andra unitet, men det bör väl vara relativt självklart att en WSlista har mer än ett unit bikes.

Samtidigt kostar DA bikers, också med scout men utan att vara troops eller ha +1 på sin HoW (jag har för dålig koll på DA för att veta om man kan få dem till OS på något enkelt sätt), dock med bättre jink, 10 komp nakna, eller 16 komp med grav. Det blir alltså 7,5 poäng per komp som grabbers och 6,56 som MSU med grav.

Skillnaden ser spontant väldigt stor ut, särskilt mot bakgrunden av att små gravunits för WS nog sällan är så nära och grötar att de får användning av sin OS. Även siffrorna jämfört med resten av mallen ser relativt hårda ut för WS del. Är verkligen bikes så hårda att de förtjänar att snitta strax under/precis över 3 poäng per komp beroende på load out?

Re: Beta v1.4

Postat: 31 jul 2015, 09:01
av DHettNeck
Jag håller med. Det är nog så att varje minus som stackar ger ett för stort totalminus. Både scout (från khan) och WS skulle nog kunna sänkas till -3 var och troops minuset (som är EFTER andra enheten) skulle nog kunna tas bort eller sänkas ordentligt.

DA-bikes har inte skilled rider och kan inte få OS, vilket helt klart är en drawback, men som du säger har dom marginellt bättre jink än WS. SÅ WS enheten borde vara typ 3-4 dyrare i komp.