Beta v1.4

Moderator: DHettNeck

zappabear
Inlägg: 26
Blev medlem: 18 dec 2013, 12:13

Re: Beta v1.4

Inlägg av zappabear »

DHettNeck skrev:
zappabear skrev:Den kostar -4 i bas, sedan står det - 1 för varje Starcannon, Shuriken Cannon eller Brightlance.

Ska man då räkna med den kanon en "naken" Vyper börjar med eller är denna - 1 till om man uppgraderar den twinlikade katapulten?

På de andra tanksen står det iaf specifikt -1 komp för varje katapult => kanon.

Sedan tror jag det är ett p för mycket på "Uppgraded" på de andra tanksen. :)


Galet bra mall btw! ^^
Förtydligade det lite, men ja, du ska räkna alla kanoner.

Ne det spelar ingen direkt roll och är nog bara jag som sitter och är jobbigt petig, eller missar något.

Men det jag menar är typ att ha:

Vyper Squadron -5(1 AVP)

Each additional model -4 (1 AVP)

Each Scatterlaser -1

Upgaraded Shuriken Catapult to Cannon -1

Istället för

Vyper Squadron -4 (1 AVP)

Each additional model -3 (1 AVP)

Each Scatterlaser -2

Each Starcannon, Shuriken Cannon or Bright Lance -1

Jag tyckte bara det kändes konstigt att först betala - 4 komp för Vypern och sedan -1 till för vapnet den redan har. (Kan vara lätt att missa också?)

Samma gäller för Falcon.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Beta v1.4

Inlägg av DHettNeck »

Flogger skrev:En meltagun är bättre på en veteran jämfört med på en gretchin, precis som att alla vapen är bättre på en modell med hög BS. Därför bör en meltagun på en bs3 snubbe inte kompa som en meltagun på en bs5 snubbe :)
och det gör dom inte, för IG kostar dom bara -1 (-2 if BS4) så vi har redan gjort den skillnaden så nog vi kan.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Beta v1.4

Inlägg av DHettNeck »

zappabear skrev:Jag tyckte bara det kändes konstigt att först betala - 4 komp för Vypern och sedan -1 till för vapnet den redan har. (Kan vara lätt att missa också?)
Det är dock inget tvång att stanna med grundvapnet. Vill man ligga kvar på den lägre kompen får man köpa sig en EML istället. Så man skulle kunna göra om det till ett extra minus i grund och sen +1 för EML, men vi ogillar plus ;)

Ska dock kolla på det.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: Beta v1.4

Inlägg av Jonke »

Jag skulle totalt ha missat att den inkluderade shurikanonen kostade -1 så ett förtydligande är nog bra.

Typ: -1 each shuriken cannon (inc. non-upgraded turret cannon)

Eller ett +1 på EML, det matchar nog resten av mallen bättre egentligen då enheter har en start komp i sitt grundutförande och sedan får ytterligare modifikationer med upgrades.

keiko76
Inlägg: 364
Blev medlem: 22 feb 2012, 20:52

Re: Beta v1.4

Inlägg av keiko76 »

Orks kompar för mycket......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Beta v1.4

Inlägg av DHettNeck »

keiko76 skrev:Orks kompar för mycket......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Detalis please!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Annars är det väldigt svårt att veta vad som måste ändras. Orksen fick rätt stora lättningar redan i förra uppdateringen.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Beta v1.4

Inlägg av Flogger »

keiko76 skrev:Orks kompar för mycket......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Du kan kompa för mycket....
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

johann
Inlägg: 44
Blev medlem: 04 dec 2011, 15:40

Re: Beta v1.4

Inlägg av johann »

Kan ju förvisso förstå poängen med meltaguns vs firedragons komp då 5 firedragons på något sätt kommit att kompa mindre än 5 meltor utan någon som ens bär dem.
Tjena!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Beta v1.4

Inlägg av DHettNeck »

johann skrev:Kan ju förvisso förstå poängen med meltaguns vs firedragons komp då 5 firedragons på något sätt kommit att kompa mindre än 5 meltor utan någon som ens bär dem.
Men de fem meltorna får inte minus för transporter vilket drakarna får. och till fots är båda ganska kassa.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Drejan
Inlägg: 33
Blev medlem: 08 aug 2014, 00:25

Re: Beta v1.4

Inlägg av Drejan »

Tjo!

Är det inte lite hårt att Belial kompar -1 för varje terminator i största squaden? Nu när han inte gör dem scoring längre så är det enda han bidrar med en scatterfri deepstrike. Jag tycker det är riktigt att han ska kompas för att det finns ett terminator squad i armén som kan utnyttja detta, men kanske inte -1 för varje modell?

Sedan tycker jag nog att wraithguards i transport borde kompas mer. Då med t.ex. serpents mobilty och survivability (De kanske ska ha 4 AVP?:)) så kommer eldar spelaren nästan bara kunna välja vilken motspelar-unit som helst och döda det. I princip inget överlever en styrka D grill, och med kompad firepower så kommer serpenten komma fram.
Detta kostar en del komp att göra som det ser ut nu, men jag tycker det fortfarande är för billigt.

Detta är den bästa mallen därute och det är skitkul att ni lägger ner tid och möda för att få den såhär bra, stort tack!

Skriv svar