Sida 3 av 3

Re: Beta v0.5

Postat: 17 feb 2015, 12:46
av Loudhoward
Dark Eldar:

Realspace raiders -2: Är konsensus att denna formation är starkare än ett vanligt CAD. Lite cover t1 + 6 Fast slots men du måste rulla på DE warlord traits. Personligen drar jag mig från denna detachment just för att traits har såpass många nitlotter om det inte är så att jag vill maxxa fast.

Grotesques -10
Each additional model -4
Flesh Gauntlet-1

Flesh Gauntlet är default vapen för grotesques. Gäller stycket nedan? I så fall borde kanske minuset tas bort.

Weapons
Consider all of these to be part of all entries, except when an entry has specific weapon penalties of their own, or when the weapon is part of a models basic equipment.

Re: Beta v0.5

Postat: 17 feb 2015, 13:38
av DHettNeck
Tänk på att OS-transporter ger extra minus i en CAD också. Är det verkligen så att du måste rulla på DE-tratisen, hade för mig att det var dessa du fick Reerolla, men att du får rulla på vilka du ville.

Re: Beta v0.5

Postat: 17 feb 2015, 14:44
av Loudhoward
Du har givetvis rätt tröger. Är re-rollen.

Flesh gauntlets dock!

Re: Beta v0.5

Postat: 17 feb 2015, 16:40
av keiko76
Låter som orkerna är svårkompade.

Hoppas innerligt att dem får fördelar i sin komp och i deras formationer då dem tex helt saknar invosave.
(Något mina stackars meganobs lider av mot ap-skytte och ap2 i närstrid)

Re: Beta v0.5

Postat: 17 feb 2015, 18:43
av Halvar
keiko76 skrev:Låter som orkerna är svårkompade.

Hoppas innerligt att dem får fördelar i sin komp och i deras formationer då dem tex helt saknar invosave.
(Något mina stackars meganobs lider av mot ap-skytte och ap2 i närstrid)
2+ save... fan vad ostigt. Testa ws 3 på närstridsmonster, 3+ save och inga invosaves.

(Liiiite ironi kan ni väl skymta där hoppas jag).

Re: Beta v0.5

Postat: 17 feb 2015, 18:59
av DHettNeck
Loudhoward skrev: Flesh gauntlets dock!
Fixar. Hade helt ärligt missat att det var deras grundbeväpning :S