V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon
Moderator: DHettNeck
-
- Inlägg: 202
- Blev medlem: 08 mar 2011, 08:42
Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon
Finns det ngn mall för Legion of the Damned som primary? Eller kan man applicera samma minus som finns i SM mallen?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon
Dom finns med.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon
Finns det nån chans att lägga upp mallen på en sajt som gör att man kan ladda ner den och spara den på en padda... Nu är filen låst och tillåter inte att man laddar ned den i iOS. Förut gick det som jag minns det.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
ETC 2009+2010: Dark Elves
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon
Skumt. Ska se om jag kan ändra behörigheten på nått sätt. Men kan man läsa den borde det ju gå att spara en kopia i adobe eller liknande på paddan.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon
Jag tror kanske inte iOS känner av att det är en pdf.
Om den ser att det är en pdf så ger den alltid ett alternativ att öppna den i iBooks vilket är smidigaste sättet att spara ner den... Så gjorde jag förut.
Om den ser att det är en pdf så ger den alltid ett alternativ att öppna den i iBooks vilket är smidigaste sättet att spara ner den... Så gjorde jag förut.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
ETC 2009+2010: Dark Elves
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon
Skumt, jag kan inte se någon skillnad på denna fil och tidgare.
Kommer posta beta v1.3 idag eller imorgon, så då kan vi se om du får den att funka.
Ibland finns det någon lite knapp man ska trycka på för att spara ner den.
Kommer posta beta v1.3 idag eller imorgon, så då kan vi se om du får den att funka.
Ibland finns det någon lite knapp man ska trycka på för att spara ner den.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon
Det har varit lite diskussion angående orkernas komp. Jag har talat med Per Sturesson och det snackades om att se över orkboysens komp då den tycks ligga lite hög.
Jag har själv förespråkat om att orkernas komp låg för högt då hela deras codex i turneringssamanhang är svagt.
Den totala avsaknaden av invosaves är ett horribelt slag mot dyra enheter som meganobs.
Även att ni ser över att ni sänker minus för antal modeller i armén (horde-minuset). Många orkspelare äger mycket boys.... Orkerna behöver ett antal wounds för att klara 5 rundor.
Kan ni lägga in komp för Zhardsnark, en warbiker boss från FW, han gör bikes troops (än så länge) annars är han som en bike warboss med klo.
Även orkernas formationer från deras Whaghhh supplement kan va kul att ha med, bla Blitzbrigade.
Jag har själv förespråkat om att orkernas komp låg för högt då hela deras codex i turneringssamanhang är svagt.
Den totala avsaknaden av invosaves är ett horribelt slag mot dyra enheter som meganobs.
Även att ni ser över att ni sänker minus för antal modeller i armén (horde-minuset). Många orkspelare äger mycket boys.... Orkerna behöver ett antal wounds för att klara 5 rundor.
Kan ni lägga in komp för Zhardsnark, en warbiker boss från FW, han gör bikes troops (än så länge) annars är han som en bike warboss med klo.
Även orkernas formationer från deras Whaghhh supplement kan va kul att ha med, bla Blitzbrigade.
- The Gretchin
- Inlägg: 674
- Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04
Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon
Nu vet jag inte om reglerna uppdaterats på sistone, men det ska väl tilläggas att klon slår på initiativkeiko76 skrev:Det har varit lite diskussion angående orkernas komp. Jag har talat med Per Sturesson och det snackades om att se över orkboysens komp då den tycks ligga lite hög.
Jag har själv förespråkat om att orkernas komp låg för högt då hela deras codex i turneringssamanhang är svagt.
Den totala avsaknaden av invosaves är ett horribelt slag mot dyra enheter som meganobs.
Även att ni ser över att ni sänker minus för antal modeller i armén (horde-minuset). Många orkspelare äger mycket boys.... Orkerna behöver ett antal wounds för att klara 5 rundor.
Kan ni lägga in komp för Zhardsnark, en warbiker boss från FW, han gör bikes troops (än så länge) annars är han som en bike warboss med klo.
Även orkernas formationer från deras Whaghhh supplement kan va kul att ha med, bla Blitzbrigade.
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon
Håller med, lätta lite på deras mall! De är inget bra kodex och som det är nu snöpta med denna mall.keiko76 skrev:Det har varit lite diskussion angående orkernas komp. Jag har talat med Per Sturesson och det snackades om att se över orkboysens komp då den tycks ligga lite hög.
Jag har själv förespråkat om att orkernas komp låg för högt då hela deras codex i turneringssamanhang är svagt.
Den totala avsaknaden av invosaves är ett horribelt slag mot dyra enheter som meganobs.
Även att ni ser över att ni sänker minus för antal modeller i armén (horde-minuset). Många orkspelare äger mycket boys.... Orkerna behöver ett antal wounds för att klara 5 rundor.
Kan ni lägga in komp för Zhardsnark, en warbiker boss från FW, han gör bikes troops (än så länge) annars är han som en bike warboss med klo.
Även orkernas formationer från deras Whaghhh supplement kan va kul att ha med, bla Blitzbrigade.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon
Jag har (utan att diskutera det med övriga gruppen) lättat orksens komp en hel del. Nya betan kommer postas ikväll nån gång.keiko76 skrev:Det har varit lite diskussion angående orkernas komp. Jag har talat med Per Sturesson och det snackades om att se över orkboysens komp då den tycks ligga lite hög.
Jag har själv förespråkat om att orkernas komp låg för högt då hela deras codex i turneringssamanhang är svagt.
Den totala avsaknaden av invosaves är ett horribelt slag mot dyra enheter som meganobs.
Även att ni ser över att ni sänker minus för antal modeller i armén (horde-minuset). Många orkspelare äger mycket boys.... Orkerna behöver ett antal wounds för att klara 5 rundor.
Kan ni lägga in komp för Zhardsnark, en warbiker boss från FW, han gör bikes troops (än så länge) annars är han som en bike warboss med klo.
Även orkernas formationer från deras Whaghhh supplement kan va kul att ha med, bla Blitzbrigade.
Det kommer däremot INTE komma med några FW saker i mallen, iaf inte på väldigt länge.
Formationerna från Ghazghkull boken är dock helt ok att spela, står dom inte med betyder det att dom kompar +/-0.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015