V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon

Moderator: DHettNeck

orgasmatron
Inlägg: 202
Blev medlem: 08 mar 2011, 08:42

Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon

Inlägg av orgasmatron »

Finns det ngn mall för Legion of the Damned som primary? Eller kan man applicera samma minus som finns i SM mallen?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon

Inlägg av DHettNeck »

Dom finns med.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon

Inlägg av benmannen »

Finns det nån chans att lägga upp mallen på en sajt som gör att man kan ladda ner den och spara den på en padda... Nu är filen låst och tillåter inte att man laddar ned den i iOS. Förut gick det som jag minns det.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon

Inlägg av DHettNeck »

Skumt. Ska se om jag kan ändra behörigheten på nått sätt. Men kan man läsa den borde det ju gå att spara en kopia i adobe eller liknande på paddan.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon

Inlägg av benmannen »

Jag tror kanske inte iOS känner av att det är en pdf.

Om den ser att det är en pdf så ger den alltid ett alternativ att öppna den i iBooks vilket är smidigaste sättet att spara ner den... Så gjorde jag förut.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon

Inlägg av DHettNeck »

Skumt, jag kan inte se någon skillnad på denna fil och tidgare.

Kommer posta beta v1.3 idag eller imorgon, så då kan vi se om du får den att funka.

Ibland finns det någon lite knapp man ska trycka på för att spara ner den.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

keiko76
Inlägg: 364
Blev medlem: 22 feb 2012, 20:52

Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon

Inlägg av keiko76 »

Det har varit lite diskussion angående orkernas komp. Jag har talat med Per Sturesson och det snackades om att se över orkboysens komp då den tycks ligga lite hög.

Jag har själv förespråkat om att orkernas komp låg för högt då hela deras codex i turneringssamanhang är svagt.
Den totala avsaknaden av invosaves är ett horribelt slag mot dyra enheter som meganobs.
Även att ni ser över att ni sänker minus för antal modeller i armén (horde-minuset). Många orkspelare äger mycket boys.... Orkerna behöver ett antal wounds för att klara 5 rundor.

Kan ni lägga in komp för Zhardsnark, en warbiker boss från FW, han gör bikes troops (än så länge) annars är han som en bike warboss med klo.
Även orkernas formationer från deras Whaghhh supplement kan va kul att ha med, bla Blitzbrigade.

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon

Inlägg av The Gretchin »

keiko76 skrev:Det har varit lite diskussion angående orkernas komp. Jag har talat med Per Sturesson och det snackades om att se över orkboysens komp då den tycks ligga lite hög.

Jag har själv förespråkat om att orkernas komp låg för högt då hela deras codex i turneringssamanhang är svagt.
Den totala avsaknaden av invosaves är ett horribelt slag mot dyra enheter som meganobs.
Även att ni ser över att ni sänker minus för antal modeller i armén (horde-minuset). Många orkspelare äger mycket boys.... Orkerna behöver ett antal wounds för att klara 5 rundor.

Kan ni lägga in komp för Zhardsnark, en warbiker boss från FW, han gör bikes troops (än så länge) annars är han som en bike warboss med klo.
Även orkernas formationer från deras Whaghhh supplement kan va kul att ha med, bla Blitzbrigade.
Nu vet jag inte om reglerna uppdaterats på sistone, men det ska väl tilläggas att klon slår på initiativ ;)
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon

Inlägg av Nora »

keiko76 skrev:Det har varit lite diskussion angående orkernas komp. Jag har talat med Per Sturesson och det snackades om att se över orkboysens komp då den tycks ligga lite hög.

Jag har själv förespråkat om att orkernas komp låg för högt då hela deras codex i turneringssamanhang är svagt.
Den totala avsaknaden av invosaves är ett horribelt slag mot dyra enheter som meganobs.
Även att ni ser över att ni sänker minus för antal modeller i armén (horde-minuset). Många orkspelare äger mycket boys.... Orkerna behöver ett antal wounds för att klara 5 rundor.

Kan ni lägga in komp för Zhardsnark, en warbiker boss från FW, han gör bikes troops (än så länge) annars är han som en bike warboss med klo.
Även orkernas formationer från deras Whaghhh supplement kan va kul att ha med, bla Blitzbrigade.
Håller med, lätta lite på deras mall! De är inget bra kodex och som det är nu snöpta med denna mall.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon

Inlägg av DHettNeck »

keiko76 skrev:Det har varit lite diskussion angående orkernas komp. Jag har talat med Per Sturesson och det snackades om att se över orkboysens komp då den tycks ligga lite hög.

Jag har själv förespråkat om att orkernas komp låg för högt då hela deras codex i turneringssamanhang är svagt.
Den totala avsaknaden av invosaves är ett horribelt slag mot dyra enheter som meganobs.
Även att ni ser över att ni sänker minus för antal modeller i armén (horde-minuset). Många orkspelare äger mycket boys.... Orkerna behöver ett antal wounds för att klara 5 rundor.

Kan ni lägga in komp för Zhardsnark, en warbiker boss från FW, han gör bikes troops (än så länge) annars är han som en bike warboss med klo.
Även orkernas formationer från deras Whaghhh supplement kan va kul att ha med, bla Blitzbrigade.
Jag har (utan att diskutera det med övriga gruppen) lättat orksens komp en hel del. Nya betan kommer postas ikväll nån gång.

Det kommer däremot INTE komma med några FW saker i mallen, iaf inte på väldigt länge.

Formationerna från Ghazghkull boken är dock helt ok att spela, står dom inte med betyder det att dom kompar +/-0.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar