Sagan om Jackes Demoner

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Sagan om Jackes Demoner

Inlägg av speedfreek »

Jag funderar på 7 till LinCon...

och sämre målningspoäng än Blom.

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Sagan om Jackes Demoner

Inlägg av theWatchman »

speedfreek skrev:Jag funderar på 7 till LinCon...

och sämre målningspoäng än Blom.
Ja har kollat med Dansk o han säger att toarullar inte är ok som Venoms...

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Sagan om Jackes Demoner

Inlägg av speedfreek »

Han klagar ju på snygg men alltför orealistisk weathering...

Toarullar it is!

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Sagan om Jackes Demoner

Inlägg av Excessus »

lustigt att demonernas "bästa" motståndare är deras allierade... :lol:
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Sagan om Jackes Demoner

Inlägg av Jacke »

Då var man hemma från LBK-Tour

Allt som allt så gick de väl lite sådär, men jag hade väldigt roligt i alla fall.

Även om första matchen mot Mikael var väldigt kul så känns det mest passande att skriva om den matchen jag faktiskt vann.

Jag mötte Wallanders Chaos-Wolves i Pitch battle deployment på en bräda med lite ruiner och tempel. Mitt mission var att ta motståndarens objektiv och objektivet i mitten. Hans mission var att ta mina objektives om jag minns rätt.

Min Armé
Tzeentch Herald i Chariot
Bloodthirster
The Masque
6 Crusher
2x6 Plaguebearers
2x5 Horrors
3 Flamers
3x Tzeentch Prins med Bolt&Gaze
14 Bloodletters

Chaos Wolves
Bjorn
Runepriest med living lightning
3x5 Longfangs med missile launchers
3 Enheter i Rhinos
2 Enheter wolf guards? till fots
2 Lonewolves i terminator armour

Jag förlorar slaget om att börja (vilket jag gjorde i alla 3 matcherna) och min motståndare låter mig börja (precis som i de två andra matcherna). Jag får välja sida vilket dock känns bra, eftersom det finns en del LOS block som jag har planer på att använda mig av. Efter mycket tvekan så beslutar jag mig för att reserva allt :o

Deployment:
Vargarna depoyar i defensiv linje, med longfangs längs hela långsidan och bilenheterna strax framför. Chooser of the slain placeras ovanpå en terrängbit i mitten och har LOS över nästan hela bordet. Någon sieze the initiative blir det heller inte.

Jag chansar lite och sätter mycket kraft i första vågen(Thirster,Letters,Crushers,PB,Horrors,1xPrins,Chariot). Men ja... ni kan ju gissa vad som hände :cry: Kaosgudarna hade visst andra planer idag.

Runda 1
Fel våg alltså, vilket kändes riktigt surt. Inte nog med att jag bara får ned 1 Icon istället för 3, jag får dessutom in flamers och the Masque som jag hellre plockat in i ett senare skede när de kan deepa säkert vid fronten tack vare Icons.

Jag beslutar mig för att göra det bästa av situationen. Jag kör en refused flank taktik och deepar nästan allt långt ute på högra flanken. En enhet Plaguebearers landar perfekt bakom en mur långt fram till höger på brädet vilket ger mig en offensiv utgångspunkt att kalla in reserver från. De andra trupperna sluter upp en bit bakom Plaguebearers och även om de scattrar en smula så är det ingen katastrof. Jag beslutar mig för att använda mina one-hit-wonders Flamers & The Masque för att ge mig på longfangsen som är längst bort från mina trupper eftersom jag inte kommer att komma åt dem på något annat sätt. The Masque lockar in både Longfangs och Runepristens enhet i ett spektakulärt dansnummer som avslutas med den klassiska "teardrop" formationen. Flamers öppnar eld och bränner ihjäl alla utom prästen. En lysande start på matchen :) En av Prinsarna blåser hål på en Rhino med sin Bolt medan den andra slår yatzy i ettor.

Vargarna avancerar försiktigt innan de öppnar eld. The Masques lömska tricks tycks ha skrämt vargarna som riktar en drös missiler mot henne. Dock så lyckas hon mirakulöst nog överleva tack vare en stor dos tur med sina 3+ saves. Med så många skott slösade på Masken så tar jag inga större förluster av resterande skytte. En Lonewolf beslutar sig för att hämnas sina döda bröder och anfaller Flamers, men ändrar sig när han väl är framme och inser att han bara vill kramas istället :wub: . En Hunterenhet chargar också Plaguebearers och en evighetstrid tar sin början. En helt oblodig assaultphase alltså.

Runda 2
I min tur två händer det grejer, Bloodcrushers/Thirster dimper ned vid Plaguebearers Icon ute på kanten, och Letters landar centralt. Lite vågat att ställa Letters så öppet kan tyckas men tack vare bra reservslag så får jag möjligheten att överbelasta vargarnas skytte med flera olika mål och den möjligheten vill jag inte missa, eftersom det ändå inte spelas med VP så tvekar jag inte att offra några enheter för att tjäna ett större syfte. The Masque bjuder upp till dans och Bjorn bjuder på en elegant Moonwalk som leder bort ifrån händelsernas centrum ;)

Vargarna går på offensiven i sin runda. Bilenheterna disembarkar för att kunna skjuta på Letters och Crushers med gott resultat 10 Letters dör och Crushers tappar lite wounds. Longfans missiler visar sig vara ineffektiva mot Crusher tack vare coversave, men Masken stryker slutligen med efter att ha träffats av blixten. I Assaultfasen händer inget, Flamers och plaguebearers vägrar att dö och de gör heller ingen skada på vargarna. Wallander gör en taktiskt manöver och bygger en ”köttmur” runt Longfangs, bestående av deras mindre värda bröder, för att skydda dem från Thirstern.

Runda 3
Jag får in det sista av mina grejer. Charioten och den sista Prinsen landar bredvid Thirstern och använder sina skytteattacker för att skjuta bort ”köttmuren” och låta Thirstern charga Longfangs (lyckligtvis överlever en Longfang närstriden och Thirstern är säker från skytte i en runda). De sista Letters ger sig på en Greyhunter squad (de får skylla sig själva om de går ut ur sin konservburk) som flyr och kommer undan. Medan Crushers combo-chargar en Huntersquad, en Lonewolf och en Rhino dock är det bara Hunters som dör, ensamvagen parerar alla attacker med sin sköld.

Chaos Wolves påbörjar en slags countercharge. Bjorn anfaller Crushers och gör rejält med skada, och de sista Letters peppras ned skoningslöst. Den fulla Hunterenheten samt de flyende(som regroupar) hoppar tillbaka in i sina bilar och gömmer sig. Plaguebearers nöter ned de två marinerna som de slagits med sedan runda 1. Medan ensamvargen fortsätter att slå stora hål i luften med sin fist medan flamers (helt galet att de fortfarande lever) skrattar åt honom. Thirstern äter upp den sista av Longfangs, men har redan siktet inställt på den identiska enheten som står intill.

Runda 4
Jag avancerar alla mina enheter för fullt. Den ena Plaguebearer squaden intar mittobjektivet, medan den andra stärka av sin vinst i närstrid tar ett fiendeobjektiv. En av Prinsarna smyger sig på Bjorn bakifrån men lyckas inte lura den rutinerade Dreaden. Bjorn parerar prinsens attacker med ena handen samtidigt som han mosar en Bloodcrusher i den andra. Thirstern gör processen kort med den sista enheten Longfangs och ser sig om efter nya mål.

Vargarna har inte mycket att göra i sin runda, de bägge bilarna åker till vänster om mitten och hugger ett objektiv samtidigt som Bjorn tar död på Crushers och skämmer vettet(2 wounds) ur demonprinsen.

Runda 5
Nu kan det ta slut så det gäller att hugga objektiv. Jag turboboostar min Chariot och ställer med bredvid en rhino och contestar Wallanders objektiv. Bloodthirstern och 2st Prinsar gangbangar Bjorn (som contestar mitt objektiv) Men vad hjälper det? Dreadaset är ju snudd på oförstörbar och dör såklart inte. Horrors skjuter också ihjäl Runprästen med en välriktad Bolt.

Spacewolves tar den ena Rhinon och contestar mittobjektivet medan den andra står kvar och håller sitt objektiv. Bjorn orkar inte stå emot längre och prinsarna sliter honom i stycken.

Runda 6
Inträffar. Gud vad skönt. Thirstern dödar den siste ensamvargen mest för skojs skull. Medan mitt skytte tyvärr är uselt. Jag lyckas inte bräcka Rhinon som contestar mitten. Men i närstrid så lyckas jag ta hål på den, vilket innebär att Passagerarna som måste kliva ut bakvägen inte är inom 3” från markern längre.

Runda 7
Jepp det blir lyckligtvis en sådan också Jag skjuter ihjäl de sista Greyhunters och säkrar mittobjektivet. Jag tar också Thirstern och slår sönder den sista Rhinon vilket gör att jag kan contesta Vargarnas objektiv, men Squaden som satt i bilen kommer jag inte åt, vilket förhindrar en vipe.

Matchen är slut och jag vinner med 12-2

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Sagan om Jackes Demoner

Inlägg av Skulliz »

Grattis åter igen till segern, känns efter att väl ha spelat mot dem som att demonerna ligger rätt i kompmallen ;)

PS. Du är som sagt varmt välkommen att gå med i klus-blom-skulliz klubben och spela lite ifall du har tid framöver, vi behöver färskt blod :)

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Sagan om Jackes Demoner

Inlägg av Jacke »

Skulliz skrev:Grattis åter igen till segern, känns efter att väl ha spelat mot dem som att demonerna ligger rätt i kompmallen ;)

PS. Du är som sagt varmt välkommen att gå med i klus-blom-skulliz klubben och spela lite ifall du har tid framöver, vi behöver färskt blod :)
Kommer gärna och spelar med er någon dag, ni verkar ju vara ett trevligt gäng. Sålänge jag slipper möta Bloms DE så är jag nöjd :)

Skriv svar